Senaste inläggen
inkassokostnad
Hej, |
|||
Privata mödravårdscentralerFinns det någon som vet var man kan hitta en lista på alla privata mödravårdscentraler i Sverige. Har försökt att googla på privat mödravår men det är svårt att se vilka som är privata och vilka som är landstingets mödravård. Kategori: Allmänt |
|||
Kortaste fakturadatumVilket är det kortaste fakturadatum man kan sätta, alltså hur snabbt fakturan ska vara betald? Jag jobbar inom hushållsnära tjänster. Kategori: Off Topic |
|||
Dröjsmålsränta InkassobolagHur snart efter att en faktura gått ut ska man skicka en ny med pålagd dröjsmålsränta? Skickar man ut en ny på egen hand eller brukar man överlåta det till ett inkassobolag? Vilka inkassobolag är bra? Kategori: Allmänt |
|||
rimlig omsättning och vinst
Jag har drivit företag (enskild firma) inom varumärkesutveckling, kommunikation och design i drygt tre år och det har gått bra. Nu håller jag på med affärsutveckling och undrar vad en rimlig omsättning och vinst i ett enmansföretag bör vara. I en treårsplan vill jag sätta upp rimliga mål som ändå sporrar till utveckling. Kategori: Affärsplanen |
|||
skatter vid lön och egen firma
Jag är så grön som man bara kan vara. Försöker förstå det med att betala ut lön till sig sj o hur mkt som går i skatt. |
|||
Inom hotell och fastighet...
Hej alla! Jag tänkte göra ett försök.. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Vilken bolagsform och skattesedel?
Jag är intensivsjuksköterska som är erbjuden att arbeta som konsult intensivsjuksköterska för olika offentliga och privata sjukhus. Jag kommer att få utbetalt ersättning per uppdrag. Uppdragen kan vara, från ett arbetspass (8-12 tim)upp till 8 arbetspass per gång. Uppdragen är spridda över hela Sverige. |
|||
Mallar / företagsmallar, vilka saknar ni?
Vilka mallar använder du mest i ditt företag eller vilka företagsmallar saknar du? Kategori: Allmänt |
|||
Trött på Chefen! Grrrrr
Jag exploderar snart! Kategori: Allmänt |
|||
Förvirrad angående kontoplan?!?!
Hej. När jag läser lite olika inlägg här så uppkommer svar som tex. |
|||
Köpa och sälja begagnat av privatperson
Låt oss säga att jag behöver en skrivare/kopiator till min enskilda firma. En lämplig modell kostar ny 5000 kr inklusive moms; 4000 exklusive moms. Jag hittar en likadan begagnad som en privatperson säljer för 3000 kr. Jag väljer att köpa den begagnade från privatpersonen. Jag får kvitto och bokför det som en utgift på 3000 kr, ingen moms. |
|||
Angående faktura från leverantör (Kina)
Hej. Hittade till detta forum idag och det verkar lovande 🙂 |
|||
Kann jag dela up summen på en faktura?
Jag har köpt: |
|||
Starta tidningHur gör man för att starta en tidning? Jag tänkte på pappersvarianten. Är det väldigt dyrt om man har en liten upplaga? Kategori: Allmänt |
|||
Gratis CRM - några tips?Jag letar efter ett enkelt crm (om man nu ens kan kalla det för crm) där några personer kan ha gemensamma kontakter samlade online. E-post, tfn, och lite enklare uppgifter om personerna/företagen och även så man kan klistra in kommentarer och eventuella mejl som skickats sins emellan. Det ska även vara möjligt att lägga till nya listo... Kategori: Inköp |
|||
industri tomt KommersielltHar tänkt att köpa en industri tomt på 13002 m² för 3000000 kr. har hittat mitt objekt =) Kommer sälj lägenheten jag har idag och beräknar att jag kommer få ut runt 300000kr kommer inte gå in så mycket på vad jag kommer att göra men iallafall bedriva affärsverksamhet! kommer även att bo på platsen å sakta bygga upp det som jag vill ha det! affärsv... Kategori: Affärsidéer |
|||
Hur bokföra förtidig insättning för nyemission
Hej! |
|||
Bostadsuthyrning stockholm
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Rätt som köpare i avtal?
Jag har ett avtal med en leverantör som nu vill dra sig ur hela avtalet. |
|||