Postförskott!

3
Hejsan!
Jag håller idag på att lansera min webbutik och jag tänkte ha postförskott som ett alternativ till betalning.
Det jag undrar är om det finns några tips på hur jag ska intregrera "postförskott" i min hemsida på ett så effektivt och enkelt sätt som möjligt?
Tack!
Dennis
355
1
Vad är det för e-butikslösning du kör?[br]Använder du Joomla, cube-cart eller drupal?[br]Det finns många cms system som redan har dessa möjligheter inbyggda.
8
Mitt råd är att hoppa över det betalalternativet. Nedanstående citat är hämtat från [url=http://nolingo.se/nyborjarens-guide-till-battre-ehandel]NO LINGO[/url].[br][br][quote]Någon lär ha sagt att postförskottet är guds straff till ehandlarna för alla dåliga affärer vi erbjuder marknaden. Postförskottet väljs som betalningsmetod främst av de personer som inte skött sin ekonomi dvs personer som inte är  kreditvärdiga och som därmed inte kan handla med kort eller mot faktura. Tyvärr tenderar en stor del av denna kundgrupp vara slarvpellar som handlar utan en tanke på att faktiskt hämta ut och betala sin beställning vilket leder till att försändelsen skickas tillbaka till handlaren på dennes bekostnad. Då står man där med dubbla fraktkostnader och en vara som man betalt för men som ingen vill ha.[/quote][br]
Med vänlig hälsning,
Kondomtorget
15
Håller med "Livsnjutare".[br][br]Postförskott kan ställa till en massa problem....[br][br]1. Vid o utlöst paket, står du för hela fraktkostnaden.[br][br]Kör Faktura genom Klarna och Kortbetalning via ex samport...[br][br]mycket bättre alternativ...

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.