Mitt namn är Samuel Ågren och jag har under en tid jobbat som personlig assistent. Det var även i arbetet som jag fick fram en affärsidé som jag tror skulle kunna fungera dock skulle jag vilja ha lite feedback på idén.
Min idé grundar sig i att hjälpa personer med funktionsnedsättning med elektronik i hemmet. Jag ska alltså med hjälp av mitt företag kunna finnas tillhands för personer som behöver grundläggande hjälp inom elektronik. Detta skulle t.ex. kunna vara installation av bredband etc. Har hört talas om att man på vissa platser runt om i Sverige anordnar informationsdagar för personer som vill ha grundläggande hjälp med t.ex. Internet. Här ska alltså jag kunna finnas till hands hemma hos personen och även kunna skräddarsy en guide som lämpar sig åt personen. Vet att många äldre och personer med funktionsnedsättning ofta tar hjälp av nära släktingar och anhöriga för att få hjälp med det
dem behöver. Men i många fall finns det inte möjlighet och tillfälle att kunna finnas tillhands direkt. Jag tänker t.ex. på min farmor som gick bort för lite drygt ett år sedan som behövde hjälp med sin telefon. Nackdelen var bara att vi är bosatta i Örebro och hon i Karlskrona så detta fick vi hjälpa till med 3 månader senare när vi besökte Karlskrona nästkommande gång. Jag menar det finns allt för många människor som är ensamma och inte har någon att vända sig till när dem behöver hjälp. Vad tror ni egentligen om idéen?
Tror ni att det finns någon marknad inom detta?
Med vänlig hälsning
Samuel Ågren