Senaste inläggen
IT, sälj och affärsrelaterade domäner till salu
advokatfirmor.nu Kategori: Domäner till salu |
|||
Kundunderlag för närbutik
Jag har alltid drömt om att driva en egen liten när-/jourbutik i området där jag bor. Kategori: Affärsidéer |
|||
Marknadsföra språkresor
God eftermiddag! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Starta AB men har ingen styrelsesuppleant?Om man ska starta AB men egentligen bara har sig själv, hur ska man lösa det här med att ha två personer i styrelsen alternativt en i styrelsen och en suppleant? |
|||
Lansera nytt varumärke/produkt
Hej. Kategori: Affärsidéer |
|||
Förening för enskilda firmor?
För drygt ett halvår sen gick jag på en "starta eget" kurs i lite drygt en månad. |
|||
verifikationsserier mm
Hej, |
|||
Övertag av lager från annat företag m.m
Hej på er! Kategori: Inköp |
|||
bökföra köp med kreditkort
Hej, jag har suttit och försökt att komma på hur man bokför ett köp med ett kreditkort som är kopplat till ett företagskonto som senare betalas via en faktura. Jag använder faktureringsmetoden. Kan någon hjälpa mig med detta? Kategori: E-handel |
|||
Letar efter samarbetspartners
Vi letar efter ekonomiskt starka samarbetspartners som är duktiga på marknadsföring, med goda kontakter inom, hälsokost och veterinära produkter inom Sverige även utomlands. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Import till Sverige (Dropshipping)
Om jag använder mig av såkallad dropshipping, d.vs. att jag skickar varan från leverantören (utanför EU) direkt till slutkund så är det kunden som får stå för moms/spedavgift + e.v. tullskatt. Detta fungerar inte om man ska ha en verksamhet. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Domän-namn som bygger på varumärkenIbland ser man på forumet nystartade företag som har valt domän-namn som delvis bygger på ett känt varumärke som dem säljer t.ex "www.philipsrakapparater.se" eller "volvoavgassystem.se (fiktiva exempel.) Kan man inte betrakta sådana domännamn som varumärkesintrång? Kategori: E-handel |
|||
wikinggruppenHar wikinggruppen bra webbutiker www.wikinggruppen.com? Kategori: Off Topic |
|||
Bokföring av EMS-försändelse från utlandet
Har beställt varor utanför EU, skönhetsprodukter. 0% tullavgift. |
|||
Starta AB - kan jag gå tillväga såhär?
Hej! |
|||
Låta en av delägarna ta ut lön i ett HB
Vi är tre kompanjoner som nyligen startade ett HB. |
|||
Har affärsidé, behöver kapital
hej! Jag har en affärsidé som jag tror kan vara en bra en. Nu är det så att jag inte har något direkt kapital till detta då jag inte har jobb för tillfället. Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokslut hur bokföra kundfordringar, lev.skulder?
Hej! |
|||
Hjälp med namn, vem/vilka vänder man sig till?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Vi söker TM-Återförsäljare
Vi söker återförsäljare av ett väl beprövat projekt inom TM-kanalen. Kategori: Söker/eftersöker |
|||