Senaste inläggen
ParkeringstillståndKan man få särskilt parkeringstillstånd om man har ett företag och besöker bostäder där man gör jobb? Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra elJag driver en enskild firma och har, tillsammans med tre andra företagare en verksamhet med uppfödning av får. Till denna uppfödning åtgår det viss mäng el och denna kommer från mitt abbonnemang. Hur löser jag detta bokföringsmässigt så jag kan fakturera de övriga deras andel av elkostnaden? Samtidigt ligger ju min bostad på samma abbonemang och de... |
|||
Egen insättning
Jag är ung och totalt nybörjare, en fråga. |
|||
Bokföring återbetalning egenavgifter?En antagligen mycket enkel fråga men - hur bokför man återbetalning av egenavgifter och skatt? Jag hade betalat in för mycket förra året och fick tillbaka det nu i år. :unsure: |
|||
Bilda Aktiebolag skatteskuld
Hej Forumet |
|||
I höst genomförs 18 starta eget företag-dagar runt
När du ska starta ett företag är det mycket att tänka på och behovet att inhämta information är stort. Nu finns möjligheten att få samlad information från myndigheter under en heldag - Starta företag-dagen. Kategori: Nyheter |
|||
Privata utlägg och fakturering
Hej, |
|||
Återbetalning av fakturalös giroinbetalning
Hej alla ädla företagare och bokföringskunnare! |
|||
Bankgiro till allkonto? 1930 eller 1940?
Jag har en enskild firma och just nu använder jag mig av ett bankkonto hos Handelsbanken. Detta är ett allkonto som jag använde som ett vanligt konto tidigare men nu helt enkelt har "dedikerat" till företaget. Jag har alltså inte ändrat något officiellt, kontot står fortfarande på mig som privatperson. |
|||
Frågor - ansökan om F-skatt, expansionsfond m.m.
Hej! |
|||
Schemaläggningsprogram
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
bokföra utan kvitto
en anstälda har köpt kontorsmaterial med företagets bankkort och tappat kvitton. |
|||
Uttag av egna varor, ett gissel av dess like.
Hur sköter ni uttag av varor? |
|||
Lågbeskattad aktieutdelning och ny delägare.
Startade före årskiftet ett nytt AB, helägt av mig, med räkenskapsår = kalenderår. |
|||
Skatt uthyrning av villaHej I dagsläget hyr jag ut en villa till 4 personer för ett fast pris på 8000 per/månad, då ingår vatten/el och sophämtning. Vinsten är minimal då elräkningen är relativt hög. Eftersom jag enbart hyr ut den ungefär 6-7 månader per år så känns det knepigt att låta dom fixa med vatten/el och sophämtning för den tiden. Men finns det risk att man behö... |
|||
Anställa 5 personer från icke eu land..
Hej funderar inför nästa säsong att anställa 5 personer från ett land i afrika, jag har bra kontakter då flera av mina anställda kommer därifrån, de studerar här i Sverige och kan enbart jobba under ca 3 månader per år. Jag är intresserad av att hitta personer i 20 års åldern som har möjlighet att jobba ca 7-8 månader per år. Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Problem med att vara konsult till fd arbetsgivare
Jag startade upp en konsultverksamhet för knappt ett halvår sedan. Skälet var att min före detta arbetsgivare ville erbjuda mig ett antal konsultuppdrag. De gav mig bra betalt per timme och vi tecknade ett mycket tydligt avtal där det står vilka uppdrag jag har. Samtidigt begränsade avtalet hur mycket jag fick fakturera. Kategori: Allmänt |
|||
Fungerar detta upplägget ? EF-AB ?
Hej |
|||
Smyckesbloggen, som länkar till konkurrenterna!
Till skillnad från alla andra, så jag vill ha feedback på min företagsblogg, istället för webshoppen. På företagsbloggen presenterar jag produkterna från webshopen med bilder och text. Jag har märkt hur effektivt Google fångar upp sökord från wordpress-baserade bloggar. Kategori: Feedback |
|||
SaftvagnHar funderat på om man kan ha en automatisk saftvagn på en badstrand, folk stoppar i en tiokrona och får saften, inga personer som står i vagnen, fast ma måste kanske plocka upp skräpet om folk slänger muggarna på marken. Kategori: Affärsidéer |
|||