Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 14 år sedan

Delägare i allt för detaljstyrt företag


Hej!

Det här är första inlägget här - så jag ber om ursäkt om jag bryter mot några oskriva regler 🙂

Min situation är som följer:

Jag är delägare i ett företag som säger sig vara ett säljföretag inom byggbranschen, men tyvärr har en helt felaktig bild av vad säljföretag gör. Företaget spenderar ingen tid med att sälja utan diskuterar istället hur många skruvar som skall vara i varje produkt och vem som gör fel när saker blir fel.

I min värld är jag helt ointressrad av detaljnivån på produkterna. Jag behöver inte veta det eftersom jag litar på fabriken. Hur gör man för att vända en trend som passade på 80-talet, men idag är direkt dödlig?

Jag vill få till ett välmående företag genom att man säljer sina produkter där man kan - jag vill inte vara del av ett företag som är så detaljstyrt att det kan produkterna bättre än fabriken. Hur gör man för att ändra detaljstyrda människors inställning till framgång? Framgång är inte att vända ett papper utan att skapa vinst. Vad skall man göra?
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: