Senaste inläggen

Telefonlistor

Är ni i behov av telelistor? Kontakta gärna mig då.
Jag gör listor efter önskemål, så som åldersgrupp,kommuner, städer, kvinnor, män mm, just för att ni ska nå er målgrupp.

// Jessica

Kategori: Söker/eftersöker

Söker folk som jobbar med tillverkning av skor

Hej!

Jag letar efter någon som arbetat eller arbetar med tillverkning av skor, någon som ev. har kontakter och som ev. skulle kunna ge mig ett prisförslag, eller om det är någon som vet var man kan få kontakt med en fabrik eller liknande så man kan diskutera priser med dem.

MVH

Spotify

Tjenare.
Jag har en briljant ide om hur jag skulle kunna använda spotify på ett annorlunda sätt än det används nu. Jag undrar hur och var man kan komma i kontakt med personer som har kunskapen att skapa spotify liknande program. En programmerare med andra ors. Finns det företag som hjälper eller. Jag tackar för alla tips.

Kategori: Affärsidéer

Söker partner/företag-Kunskapsområde programmering

Jag söker för nuvarande en programmerare som vill delta för att starta en helt ny webbaserad tjänst som inte finns på marknaden. Mina krav och förväntningar är att du ska bygga upp det här programmet som är revolutionerande för två stora marknader. Din lön kommer inte att vara pengar utan % av företaget/inkomsten, alltså du ger dig in i det här spä...

att öppna en butik

Hejsan, jag ska nu till vintern öppna en tv-spels butik, och jag undrar vad detta kan komma att kosta? om det kanske är någon som har gjort något liknande så skriv gärna ett inlägg :cheer: Räkna gärna med alla fasta kostnader också. tack på förhand!

Kategori: Inköp

moms vid import

Om jag importerar en vara som går igenom tullen så kommer inte momsen automatiskt. Kan jag bokföra denna vara utan moms för att sedan betala in full moms vid försäljning eller hur ska jag enklast göra?

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Namnförslag till produktutv. & design företag

Hej och tack på förhand!

Jag är en ung kille på 21år som har bestämt mig för att starta eget i lite skala. Mitt mål är att hålla på med produktutveckling och design som sedan skall lämnas till tillverkning. Men jag kommer tyvärr inte på några bra namn.

Namnet skall helst inte vara så "bindande" till just produ...

Kategori: Allmänt

Renoveringsprojekt som företag

Hejsan.

Jag har länge funderat på att renovera upp hus för att sedan sälja vidare för en lite vinst.

Det känns lite riskabelt i denna ekonomi men om man hittar rätt hus tror jag fortfarande att man kan gå med vinst eftersom det alltid kommer finnas behov av boende.

Det jag undrar är hur man skulle finans...

Kategori: Affärsidéer

Blåst på alla pengar när företaget avbryter tjänst

Jag är precis nyutexaminerad och har valt att under sommaren lägga lite extra krut på frilans uppdrag inom webbdesign, programmering och seo. Jag har och har haft en del uppdrag där alla fungerat felfritt, kunden liksom jag är nöjd.

Nu igår har dock ett företag valt att avsluta projektet mitt i fasen och säger att jag inte heller ha...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Lekplatstillverkare söker säljare/återförsäljare

Rudeco A/S är en dansk firma som tillverkar lekplatser i olika stilar och storlekar.
Vi önskar utvidga vår verksamhet till Sverige och söker därför en eller flera svenska säljare/återförsäljare.
Rudeco ställer professionella säljverktyg till förfogande, vilket bland annat innebär:

• En funktionsrik hemsida på svenska....

Tips på bra bokningssystem sökes

Hej!

Jag har en kitesurfingskola i köpenhamn och har svårt at hinna med att boka alla kunder manuellt. www.amagerkiteskole.dk

Finns det något bra bokningssytem som man kan få en profil på alla användare.

Jag vill gärna kunna se hur många timmar en elev har haft och hur många han har kvar.

...

Kategori: E-handel

Inköp av bil till AB

Hej

Vi har ett AB som är momsbefriad och har nyligen gjort ett inköp av en ny bil som uteslutande ska användas i företaget. Alltså ej privat. Bilen köptes för 125000 kr inkl.moms. Vi har erlagt 23000 kr i kontant och eftersom vi inte kan utnyttja momsavdraget så ska vi istället betala av bilen med 1500 kr i månaden. Avbetalningsplane...

Sponsring?

Hej,

Driver en firma som biverksamhet och OM det blir vinst undrar jag om det finns möjlighet till att sponsra mina egna barns sportaktiviteter, som tex gokart?

Det jag tänker på är inköp och drift av gokart mot en motprestation att man gör reklam på dessa med tex firma-namnet...

Om det är OK, blir inköp...

Bokföring Bifirma - Hur göra??

Hej! :cheer:

Jag har i dagsläget en enskild firma som omsätter under 1 miljon kr. Ska starta en bifirma med eget namn.

Har försökt få fram information men har inte hittat på något forum och har pratat med skatteverket och dem har bara sagt att såna frågor svarar inte dem på...

Min fråga är : Hur funge...

Flera småutgifter på en verifikation

Jag kommer i min nystartade verksamhet ha många småutgifter. Jag undrar därför om jag för enkelhetens skull kan lägga ihop flera kvitton och skapa en verifikation för detta. Eller måste varje kvitto komma i en ny verifikation?

Tacksam för hjälp!

Hjälp, Köpa bilen i EF?

Hej,

Kan någon vänlig själ hjälpa mig, är helt ny på detta

Jag har nu iår omvandlat min hobby verkasamhet till enskild firma,

Jag har precis köpt en Caddy diesel (LB reggad skåpbil)kontant
56 000:- + moms 14 600:-
Valet av bil är pga min hobby/numer som EF
-Kan tro att jag kör ca 20...

Kategori: Inköp

Kunder innan start

Har en ide som jag skall dra igång som jag vet behövs hos dom flesta, både privat och hos företag.
Men det är inte nåt som används så mycket som det borde.
Jag undrar lite hur man säljer in iden utan att kunden får för sej att ta någon annan som redan är aktiv eller kanske köper utrustning för att utföra arbetet själva.

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

bokföring och skattedeklaration stämmer inte

Hej, jag har köpt in varor från England och uppgett mitt VAT-nummer så leverantören har inte lagt på någon moms. Det bokförde jag så här:
D4101 3085,52
K2440 3085,52
D2645 771,38
K2641 771,38
När jag sedan tar ut momsrapporten står det 0 kronor. Detta var min enda transaktion den månaden. Men när jag har fyllt i...

Söker TM Byrå

Vi söker nu en TM byrå som kan ta sig hand om en av våra produkter och har möjlighet att sätta 1 eller flera säljare på det. Vi har utarbetat en bra pitch som visar sig fungera och behöver nu expandera.

Hör av er för mer info.

Vilka lagar gäller vid försäljning via hemsida?

Jag kommer att sälja produkter på en hemsida.
Vet att det finns 14 dagars ångerrätt som alla måste ha.
Gäller den fortfarande vid bruten förpakning eller skadad vara?
Måste jag själv stå för returkostnaden?
Kan man skicka kvitton över mail istället för papper?
Måste man skicka kvitton?
Vad finns det för fle...

Kategori: Off Topic