När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
I köpvillkoren som en kund måste acceptera för att kunna köpa något så har jag skrivit om paketet inte hämtas ut debiteras du på en kostnad på minst 260SEK inga undantag göres.
Min fråga är då...
Hur ska jag göra detta på bra och säkerhetsätt? handlar ju om postförskott.
Om en kund inte hämtar ut paketet skall jag fakturera han på 260SEK eller hur gör ni ? eller är det posten som skickar faktura till han? om han inte betalar det är det ju knappast lönsamt att skicka vidare till kronokalle o inkasso eftersom det kostar mer än vad skulden är på..
Om du öht ska ha alternativet postförskott (vilket jag tycker att du ska tänka igenom både en och två ggr mtp krångel med outlösta paket) är det så du går tillväga.
Fast posten skickar inte någon faktura till din kund, det får du göra själv.
Och kostnaderna för inkassokrav och betalningsföreläggande lägger du givetvis på kundens kostnader. Men var noga med att du verkligen vet vem som beställt, vem som är kund.
/Peter
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se
Ge kunden ett bra oslagbart pris
och se till att han betalar INNAN
du skickar varan.
Lämna också 100% helt nöjd eller
alla pengarna tillbaka garanti.
Så säljer du mera. Garanterat!
MVH
Hej.
Mjae.. få pengarna tillbaka garanti om man inte är nöjd, kan lika gärna handla om slarv vid montage och man inte känner sig "nöjd" då vill jag inte ge pengarna tillbaka.
Tror inte det passar in på det jag säljer.
MVH
[quote="alpis19" post=42640]Mjae.. få pengarna tillbaka garanti om man inte är nöjd, kan lika gärna handla om slarv vid montage och man inte känner sig "nöjd" då vill jag inte ge pengarna tillbaka.
Tror inte det passar in på det jag säljer.
[/quote]
Imre kan försäljning så över detta en gång till. Låt säga att kunden råkar montera fel och den gå sönder, vad skulle det kosta dig att ersätta skadan? Om du skulle erbjuda det tom vid ett sådant extremt tillfälle att det går sönder så skulle du ha en kund som för alltid är väldigt positiv till ditt företag.
Många företag erbjuder pengarna tillbaka plus att man får behålla produkten. Då tänker jag att det låter som en så bra produkt att jag inte har något att förlora. Det går ju klart inte på allt man säljer men jag tror du förstår principen i att erbjuda mer än vad kunden förväntar sig. Kanske är din produkt inte en av dessa..?
Ökad försäljning blir det självklart vilken borde mer än väl överstiga kostnader för eventuella returer.
Angående svaret på din första fråga så har jag ingen e-butik men jag vet att många andra skriver så i avtalet men att de sedan inte orkar bry sig om detta då det kostar mer tid och pengar än vad det är värt. Har kunden inte hämtat ut paketet så kommer denne antagligen inte heller att betala denna kostnad.
[quote="janeo" post=42644][quote="alpis19" post=42640]Mjae.. få pengarna tillbaka garanti om man inte är nöjd, kan lika gärna handla om slarv vid montage och man inte känner sig "nöjd" då vill jag inte ge pengarna tillbaka.
Tror inte det passar in på det jag säljer.
[/quote]
Imre kan försäljning så över detta en gång till. Låt säga att kunden råkar montera fel och den gå sönder, vad skulle det kosta dig att ersätta skadan? Om du skulle erbjuda det tom vid ett sådant extremt tillfälle att det går sönder så skulle du ha en kund som för alltid är väldigt positiv till ditt företag.
Många företag erbjuder pengarna tillbaka plus att man får behålla produkten. Då tänker jag att det låter som en så bra produkt att jag inte har något att förlora. Det går ju klart inte på allt man säljer men jag tror du förstår principen i att erbjuda mer än vad kunden förväntar sig. Kanske är din produkt inte en av dessa..?
Ökad försäljning blir det självklart vilken borde mer än väl överstiga kostnader för eventuella returer.
Angående svaret på din första fråga så har jag ingen e-butik men jag vet att många andra skriver så i avtalet men att de sedan inte orkar bry sig om detta då det kostar mer tid och pengar än vad det är värt. Har kunden inte hämtat ut paketet så kommer denne antagligen inte heller att betala denna kostnad.[/quote]
Detta handlar ju om plastfilm, som man monterar på lokaler på fönsterrutor ( säkerhetsfilm ) toningfilm på bilar etc. Det krävs lite erfarenhet att montera detta och skulle någon kanske inte klara av att göra det ( det är lim och måste bli bra på första gången går ej montera 2 ggr ) så kan dom ju försöka begära pengarna tillbaka om jag har denna garanti... så jag tror det smäller till där och kommer ej fungera. Då kommer företaget gå minus garanterat.
Hej Alpis!
Är detta verkligheten som du beskriver nu?
Är det så väldigt många som alltså misslyckas
så att reklamationerna skulle orsaka företagets
fallisemang?
Men äver om du inte lämnar garanti, så kommer ju väldigt många att vara förbannade i så fall, och det är ju lika farligt.
Jag har rimligt bra koll på din produkt/produkter
och även övriga shield-produkter för fordonsbranschen. Finns ju skräddarsytt för de flesta bilmodeller- inte sant?.
Jo visst krävs det kunskaper/erfarenhet för att montera film. Tror du att folk utan kunskap verkligen ger sig på detta?.
En ev garanti kan ju gälla att kit-et verkligen passar just den modell som avses. Att färgtonen - och ev förtoning/ grading, är jämn hel och fin. o.s.v.
Att materialet tål fr -40 till + 45 o.s.v.
Att det inte är gammal lageråldrad film.o.s.v. Att hållbarheten mot UV är min. X år. o.s.v.
Det finns nog mycket man kan garantera
MVH
Imre
[quote="INKOMSTAKUTEN" post=42656]Hej Alpis!
Är detta verkligheten som du beskriver nu?
Är det så väldigt många som alltså misslyckas
så att reklamationerna skulle orsaka företagets
fallisemang?
Men äver om du inte lämnar garanti, så kommer ju väldigt många att vara förbannade i så fall, och det är ju lika farligt.
Jag har rimligt bra koll på din produkt/produkter
och även övriga shield-produkter för fordonsbranschen. Finns ju skräddarsytt för de flesta bilmodeller- inte sant?.
Jo visst krävs det kunskaper/erfarenhet för att montera film. Tror du att folk utan kunskap verkligen ger sig på detta?.
En ev garanti kan ju gälla att kit-et verkligen passar just den modell som avses. Att färgtonen - och ev förtoning/ grading, är jämn hel och fin. o.s.v.
Att materialet tål fr -40 till + 45 o.s.v.
Att det inte är gammal lageråldrad film.o.s.v. Att hållbarheten mot UV är min. X år. o.s.v.
Det finns nog mycket man kan garantera
MVH
Imre[/quote]
Nej det är ju verkligen inte så jag hoppas det kommer bli att folk reklamerar, men givetvis finns det säkert folk som är nybörjare som ger sig på att montera det oxå.
Jo det har jag garanti på, bland annat så den inte bleks etc.
MVH
Suveränt! Ge lång garanti mot blekning. t.ex.
Så här är det;
Ju längre garanti-tider man ger desto färre personer kommer att åberopa garantin. Dom glömmer, dom har sålt bilen o.s.v.
Du behöver inte ta ansvar för om dom fipplar med montaget.
Det kan du säkert lägga med på en lapp med text som t.ex.:
"Den här produkten har monterats av tiotusentals nöjda kunder världen över. Vi garanterar kvaliten på materialet
till 100%. Arbetets utförande kan vi av naturliga skäl ej åta oss att garantera. Följ monteringsanvisningarna noga så lyckas du." -eller något sådant i den stilen.
Lycka till!
Imre
[quote="INKOMSTAKUTEN" post=42659]"Den här produkten har monterats av tiotusentals nöjda kunder världen över. Vi garanterar kvaliten på materialet
till 100%. Arbetets utförande kan vi av naturliga skäl ej åta oss att garantera. Följ monteringsanvisningarna noga så lyckas du." -eller något sådant i den stilen.
Lycka till!
Imre[/quote]
En riktigt bra skrivning, Imre!
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se
[quote="INKOMSTAKUTEN" post=42659]Suveränt! Ge lång garanti mot blekning. t.ex.
Så här är det;
Ju längre garanti-tider man ger desto färre personer kommer att åberopa garantin. Dom glömmer, dom har sålt bilen o.s.v.
Du behöver inte ta ansvar för om dom fipplar med montaget.
Det kan du säkert lägga med på en lapp med text som t.ex.:
"Den här produkten har monterats av tiotusentals nöjda kunder världen över. Vi garanterar kvaliten på materialet
till 100%. Arbetets utförande kan vi av naturliga skäl ej åta oss att garantera. Följ monteringsanvisningarna noga så lyckas du." -eller något sådant i den stilen.
Lycka till!
Imre[/quote]
Tack för dina tips Imre!
Hittade intressant läsning på din blogg oxå.
[quote="alpis19" post=42665][quote="INKOMSTAKUTEN" post=42659]Suveränt! Ge lång garanti mot blekning. t.ex.
Så här är det;
Ju längre garanti-tider man ger desto färre personer kommer att åberopa garantin. Dom glömmer, dom har sålt bilen o.s.v.
Du behöver inte ta ansvar för om dom fipplar med montaget.
Det kan du säkert lägga med på en lapp med text som t.ex.:
"Den här produkten har monterats av tiotusentals nöjda kunder världen över. Vi garanterar kvaliten på materialet
till 100%. Arbetets utförande kan vi av naturliga skäl ej åta oss att garantera. Följ monteringsanvisningarna noga så lyckas du." -eller något sådant i den stilen.
Lycka till!
Imre[/quote]
Tack för dina tips Imre!
Hittade intressant läsning på din blogg oxå.[/quote]
Jag sa ju att Imre kan försäljning :mrgreen:
Har läst tidigare inlägg och där finns mycket att lära :nicka
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.