Senaste inläggen
Vill ni svara på vår marknadsundersökning?
Tjena, jag och några till har en kurs i gymnasiet som handlar om produktutveckling och länkar här ett formulär med 12 enkla frågor om 4 produktidéer som tar max 2 min. Kategori: Off Topic |
|||
Placering av lånade pengar
Tänkte bara dela med mig av en intressant fundering jag skissat på. Kategori: Off Topic |
|||
Hur gör jag något i liten skala?
Jag har en idé... inget revolutionerande alls. Importera en vara från land med billig produktion, sälja med bra marginal i land med dyr produktion. Jag har fullt upp med mitt "heltids+" företag och vill göra det här så enkelt det bara går. Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokföra sprit och matMåste man särskilja inköp av sprit och mat i bokföringen för en restaurang? |
|||
Hur räknas ränta på kvarskatt?
Hej, |
|||
Call List eller kontakt databas
Hej, Kategori: Till salu |
|||
Varumärkesnamn för kläder - Inspirationshjälp!
Jag behöver ett varumärke för mina varor som jag vill bygga på och har noll koll på vad för namn. Jag har funderat hur mycket som helst. Så nu undrar jag om någon kan hjälpa mig med lite tips o råd? Kategori: Allmänt |
|||
windows live mail vs outlook 2010 för ett företag. Vilket anser
windows live mail vs outlook 2010 för ett företag. Vilket anser ni är det mest lämpade? Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra utländsk faktura utan moms
Hej! |
|||
Ang bokföring av skattefri milersättning enskild firma
Hej, |
|||
Prissättning och marknadsföring
Jag ska börja sälja en produkt som främst kommer att säljas av vildmarksbutiker. Jag vill att butikerna ska ta 169kr för den, vad är då rimligt att butikerna ska betala till mig för produkten? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Lager och bokföring
Hej, |
|||
Parti med trendiga smycken säljes billigt
Har ett parti med trendiga smycken, 14 st modeller av halsband och 3 modeller av armband. Har 50-55 ex av varje modell. Kategori: Till salu |
|||
Starta företag i USA/UK - allmänna frågor
Hej! |
|||
Nystartat AB, tips på avdragVad rekommenderar ni att jag ska utnyttja som nystartad AB? Finns det några förmåner man borde använda sig av? |
|||
Lön till sin dotter
Hej! |
|||
Starta en ny poker sida
Jag jobbar med att hjälpa folk att starta sin egen poker sida. Jag har alternativ som kostar från 0:- till 350 000:- Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Kursresor klimatet och skatter
Med tanke på klimatproblemen som kan skena så alla människor kan dö ut, känns det tveksamt att flyga i onödan på semester och kursresor, när just vår/din resa kan vara droppen som får bägaren att rinna över, där vi når en tipping point utan återvändo. Vi kan leva länge och det är inte snällt emot våra barn att ärva katastrofer som kan undvikas.
Kategori:
Off Topic
|
|||
Bokföra inköpt datorskärm, monitorkalibrering och skrivare.
Hej, |
|||
Bokslutsmoms från föregående år
Har en fråga angående moms. Mitt AB med räkenskapsår 30 April. Redovisar momsen kvatalvis. I samband med årsbokslut för föregående år redovisning konsult bokade konstaterade kundförlust i November i år. För att återjustera momsen skapade han speciell konto 2651 ”Bokslutmoms 2001” i räkenskapår 2010-2011 och debiterade den konto med X kr. |
|||