Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.
Gnulia skrev:En bra idé tror jag är att besöka butiken och kanske ha med sig något exempel på produkt. En vän till mig har gjort så, och hon har faktiskt fått en del napp på så sätt.
Här kommer en liten fuling eller "gerillamarknadsföring".
Om du har ett gäng kompisar som kan hjälpa dig gör du så att du ber alla besöka ett antal sportbutiker och fråga om de har din produkt i butiken. De säger då nej, kanske ber om att få lite mer information och då har du naturligtvis givit dem ett prospekt de påstår ha fått på någon mässa eller dyligt.
Du kan dock behöva bearbeta några buitker ordentligt innan.
Bara en liten fuling :vissla
Sedan skall du självklart utnyttja alla de idrottsföreningar du har runt dig. Många av dem har en liten kiosk där du frågar om de vill prova att sälja din produkt mot en liten förtjänst.
Vad är det för produkt det handlar om? Möjligt jag kan hjälpa dig.
Lars
Där du erbjuder dig att berätta kortfattat om produkten.
bleedz skrev:Jo kan säker fungera men frågan är hur effektivt det är.
Det där beror helt enkelt på dig. Är du en bra säljare gör du succe på att visa upp produkten för en butik. Är du inte duktig på att stå inför publik skulle jag föreslå du anlitar någon av alla de säljare du ser här på forumet.
Själv rör jag mig inom idrottsklubbar och besöker sportaffärer. Om du kan beskriva produkten lite kanske jag ken ge dig några tips eller kunder.
webbgbg.se skrev:Gnulia skrev:En bra idé tror jag är att besöka butiken och kanske ha med sig något exempel på produkt. En vän till mig har gjort så, och hon har faktiskt fått en del napp på så sätt.
Här kommer en liten fuling eller "gerillamarknadsföring".
Om du har ett gäng kompisar som kan hjälpa dig gör du så att du ber alla besöka ett antal sportbutiker och fråga om de har din produkt i butiken. De säger då nej, kanske ber om att få lite mer information och då har du naturligtvis givit dem ett prospekt de påstår ha fått på någon mässa eller dyligt.
Du kan dock behöva bearbeta några buitker ordentligt innan.
Bara en liten fuling :vissla
Sedan skall du självklart utnyttja alla de idrottsföreningar du har runt dig. Många av dem har en liten kiosk där du frågar om de vill prova att sälja din produkt mot en liten förtjänst.
Vad är det för produkt det handlar om? Möjligt jag kan hjälpa dig.
Skoj idé!!
Jag hade med ringt runt. Mejl hamnar i slasken.
Lars
Money talks...
du kan nå alla butiker på ett och samma ställe
Lars
Skicka ett PM till mig.
Har en bra marknadskanal.
Att kontakta webbutiker direkt kan kanske vara en väg?
Starta en egen webbshop eller sajt där du listar produkter och köper några Adwords på bara de ord och fraser som du tror folk söker efter. T ex "importera kläder" eller vad du nu vill hittas på.
Spånar lite bara 🙂