När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Jag har precis blivit distributör för en produkt som passar bra in på sportbutiker. Nu undrar jag hur jag ska få dom att sälja min produkt. Jag har skickat mail till ett gäng butiker med info om produkten samt bilder men har fått väldigt få svar på dem.. Är det bättre att ringa direkt till butiken eller hur går man till väga?
Du vet att mailet kommit fram då du fått lite svar. Tidsperspektivet vet vi inget om men det skadar aldrig att ringa eller på annat sätt göra det känt.
En bra idé tror jag är att besöka butiken och kanske ha med sig något exempel på produkt. En vän till mig har gjort så, och hon har faktiskt fått en del napp på så sätt.
[quote="Gnulia" post=42830]En bra idé tror jag är att besöka butiken och kanske ha med sig något exempel på produkt. En vän till mig har gjort så, och hon har faktiskt fått en del napp på så sätt.[/quote]
Här kommer en liten fuling eller "gerillamarknadsföring".
Om du har ett gäng kompisar som kan hjälpa dig gör du så att du ber alla besöka ett antal sportbutiker och fråga om de har din produkt i butiken. De säger då nej, kanske ber om att få lite mer information och då har du naturligtvis givit dem ett prospekt de påstår ha fått på någon mässa eller dyligt.
Du kan dock behöva bearbeta några buitker ordentligt innan.
Bara en liten fuling :vissla
Sedan skall du självklart utnyttja alla de idrottsföreningar du har runt dig. Många av dem har en liten kiosk där du frågar om de vill prova att sälja din produkt mot en liten förtjänst.
Vad är det för produkt det handlar om? Möjligt jag kan hjälpa dig.
Jag drar mig till minnes en budfirma för ca 30 år sedan som hade några bilar men det stod inte 1-7 på dem utan 9 12 18 osv. ett smart sätt eller illusion som gick hem. Så länge det inte är brottsligt så kan det leda till något bra.
Lars
Jag sysslar med försäljning till företag. Kan säga direkt att maila kommer du inte långt på, ring och boka in ett möte.
Där du erbjuder dig att berätta kortfattat om produkten.
[quote="bleedz" post=43222]Jo kan säker fungera men frågan är hur effektivt det är.[/quote]
Det där beror helt enkelt på dig. Är du en bra säljare gör du succe på att visa upp produkten för en butik. Är du inte duktig på att stå inför publik skulle jag föreslå du anlitar någon av alla de säljare du ser här på forumet.
Själv rör jag mig inom idrottsklubbar och besöker sportaffärer. Om du kan beskriva produkten lite kanske jag ken ge dig några tips eller kunder.
[quote="webbgbg.se" post=42856][quote="Gnulia" post=42830]En bra idé tror jag är att besöka butiken och kanske ha med sig något exempel på produkt. En vän till mig har gjort så, och hon har faktiskt fått en del napp på så sätt.[/quote]
Här kommer en liten fuling eller "gerillamarknadsföring".
Om du har ett gäng kompisar som kan hjälpa dig gör du så att du ber alla besöka ett antal sportbutiker och fråga om de har din produkt i butiken. De säger då nej, kanske ber om att få lite mer information och då har du naturligtvis givit dem ett prospekt de påstår ha fått på någon mässa eller dyligt.
Du kan dock behöva bearbeta några buitker ordentligt innan.
Bara en liten fuling :vissla
Sedan skall du självklart utnyttja alla de idrottsföreningar du har runt dig. Många av dem har en liten kiosk där du frågar om de vill prova att sälja din produkt mot en liten förtjänst.
Vad är det för produkt det handlar om? Möjligt jag kan hjälpa dig.[/quote]
Skoj idé!!
Jag hade med ringt runt. Mejl hamnar i slasken.
Börja med att lista alla butiker som skulle kunna sälja din produkt ,det behöver nödvändigtvis inte bara vara sportbutiker, börja med de privata butikerna de stora sportbutikerna är svårare att komma in direkt dessa får man bearbeta på lång sikt för att kunna få volym. Se även över din produkt och se hur länge den kommer att hålla på marknaden dvs produktcykel, kolla även om dina konkurrenter har en liknande vara. Gör en argument list för just din produkt mm. Ja det är mycket att tänka på.
Ring först och tala om att du tänker meila, ring sedan några dagar senare och hör hur produkten tjänsten uppfattades. Inför introduktionen av mitt nya projekt KVI....... har jag gått till väga på ungefär detta sätt samt även senare besökt målgruppen till allas belåtenhet. Enkelt roligt och effektivt. Att lyssna av vad man tycker om det man har att erbjuda är mycket viktigt. Ofta får man verkligt bra råd som man kan gå vidare med.
Lars
Det absolut bästa är att göra ett ordentligt produktblad, gå till de butiker som du tror skulle kunna sälja din produkt/dina produkter och lägga fram dina bästa argument för varför kunder skulle vilja handla just dina produkter och varför just denna butik skulle gynnas av att sälja dina produkter. Kör hårt och lycka till!
Hur ser de ekonomiska incitamenten ut?
Money talks...
Med vänlig hälsning
Carl Jonas
Följ mig på Twitter
http://www.twitter.com/carl_jonas
www.carljonas.se - Blogg om företagande
www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd
Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
När butik väl är funnen var försiktig med kredit, även när det gäller kända affärer. Ofta har man lagt ut ut namnet på enskilda personer som lätt går i konkurs. Ta en så enkel sak som brist på snö i mellansverige. Det kommer säkert många konkurser utav detta om något halvår och framåt.
Lars
Stora partier? Vilken typ av kläder?
Att kontakta webbutiker direkt kan kanske vara en väg?
Starta en egen webbshop eller sajt där du listar produkter och köper några Adwords på bara de ord och fraser som du tror folk söker efter. T ex "importera kläder" eller vad du nu vill hittas på.
Spånar lite bara :)
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.