Någon som provat Reklamfixaren?

5
Hejsan!

Jag hade tänkt att göra ett liiiitet (lite drygt 100 st) utskick med Reklamfixaren.

Tänkte mest höra om det finns någon som provat och vill dela med sig av erfarenheter/tips? Läste någonstans att genomsnittet på svar på direktreklam är 3 %, kan man räkna med det?

Tack på förhand!

/Fotograf Lotta Johansson
www.fotograflottajohansson.wordpress.com
Portfolio: www.lottajohansson.fotosidan.se Blogg: www.fotograflottajohansson.wordpress.com
2066
2
Har aldrig använd tjänsten. Tänk på att genomsnitt innebära att det för varje enskilt utskick kan variera kraftigt. Att få 3 svar på 100 utskick bör absolut inte vara omöjligt. Skickas det ut till 100 personer som är intresserade av din tjänst går det troligtvis mycket bättre än om det skickas ut till 100 slumpvis personer.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
5
Hej. vet att svaret är sent men tror att detta kan hjälpa någon - har själv haft just dessa funderingar. Vi har provat reklamfixaren efter att vi jämfört pris på att göra jobbet själva med utskick jämfört med kostnaden att använda tjänsten - det var billigare att använda reklamfixaren än att göra det själv. Vårt utskick gick ut till potentiella kunder/företag, vi är grossister. Vi testade först ett mindre utskick som vi gjorde själva och kunde mäta ganska exakt. På ca 250 st utskick fick vi 7 beställningar (ungefär - minnet sviker) till ett värde av ca 30 000 kr - detta var alltså vårt egna utskick via vanligt brev. Detta verkade funka för oss så inför en branschmässa vi deltog på så gjorde vi ett utskick med reklamfixaren till ca 950st företag. Vi ökade den mässan försäljningen från ca 60 tusen till ca 180 tusen. Nu var detta i startskedet av företagandet så siffrorna hade ökat även utan utskicket, men om jag ska göra en uppskattning av värdet så la vi ca 7000kr på utskicket (om jag kommer ihåg rätt) och bör ha fått tillbaka beställningar på minst 80 tusen. (utan att räkna med andraorder) För oss som vänt oss direkt till företag inför en mässa har det alltså fungerat alldeles utmärkt, och vi gör det rutinmässigt nu. Jag tror dock att det beror väldigt mycket på vilken produkt du säljer om det ska fungera som ett allmänt utskick - skickar du lite vart som helst måste produkten gå hem i alla läger - skickar du med en tydlig målbild har du redan sållat bort de som inte är intresserade. Så mitt tips är: prova ett litet utskick med egen arbetskraft, MÄT NOGA RESULTATET ! - kör sen på om det verkar fungera enligt planen.
9
Direkt reklam fixar man genom posten eller någon annan leverantör. Det finns också företagsnätverk där du kan nå dina målkunder till en reducerad kostnad och få möjlighet att prata med dina kunder på ett mer personligt sätt. Jag gillar personligen www.lookpage.com

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.