importfråga om tull och moms

1
Hejsan

för ca ett halvår sedan så beställde jag en vara från kina för 108$ inkl. frakt. Men företaget i kina hade skrivit ner värdet på paketet så det passerade tullen utan moms och tull. Hur ska jag korrekt lösa detta? så att allt blir rätt med bokföring mm.
44
1
[quote="Deliux" post=43170]Hejsan för ca ett halvår sedan så beställde jag en vara från kina för 108$ inkl. frakt. Men företaget i kina hade skrivit ner värdet på paketet så det passerade tullen utan moms och tull. Hur ska jag korrekt lösa detta? så att allt blir rätt med bokföring mm.[/quote] Jag skulle rekommendera dig att kontakta tullverket för att få en säker källa för problemet.
MVH ASLAN
24
Be er leverantör i Kina om en Commercial Invoice som bekräftar det faktiska ordervärdet - det är viktigt att ert företag står som kund på denna. Detta dokument kan ni sedan använda för att styrka ordervärdet som tull och moms vid import sedan baseras på. Blanketter hittar ni på tullverkets hemsida
Fredrik Grönkvist, Limited Partner http://www.ScandinAsian.se - Er svenska partner i Kina vid såväl små som stora importaffärer

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.