Hjälp med timdebitering vid uthyrning!
Hej på er! Nu är läget så att jag ska precis till att skaffa F-skattsedel. Jag har länge stått i startgroparna men inte kommit igång. Nu har jag fått ett erbjudande av en däckfirma som vill hyra in mig så jag måste skaffa f-skattsedeln här rätt så snart så jag kan börja jobba åt dom och kunna debitera dom.
Men jag har ett problem, jag är inte helt överens med det här att räkna ut rätt timdebitering.
Jag har fått ett bud av däckfirman på 250kr/h+moms.
Hur mycket blir då kvar i rena pengar per timme räknat med försäkringar, semesterlön, egenavgifter etc?
Vem vänder man sig till när man ska ha en försäkring till det jobbet? hur funkar det?
Finns det någon vänlig själ som skulle kunna förklara och rada upp vad som kostar vad osv?
Mvh/JRM
Men jag har ett problem, jag är inte helt överens med det här att räkna ut rätt timdebitering.
Jag har fått ett bud av däckfirman på 250kr/h+moms.
Hur mycket blir då kvar i rena pengar per timme räknat med försäkringar, semesterlön, egenavgifter etc?
Vem vänder man sig till när man ska ha en försäkring till det jobbet? hur funkar det?
Finns det någon vänlig själ som skulle kunna förklara och rada upp vad som kostar vad osv?
Mvh/JRM