Missvisande Kinesisk annons, headset med eller utan mic?

10
Hej!

Jag har köpt in 50st headset från Kina. I min förhoppning skulle det inkluderas mic, vilket inte blev fallet.

Som tydligt kan ses på bild 4 är det en mic även i annonsrubriken.

Här är annonsen: http://www.dhgate.com/new-earphone-headset-headphone-for-ipod-3g/p-ff80808130b922e80130daa9cceb4411.html

Har pratat med en i kundtjänsten från företaget och personen i fråga erkänner att det är deras misstag. Däremot menar de på att jag borde förstå att det inte är mic inkluderat pga. det låga priset. Det som hänt nu är att jag betalat ~500:- för 50st headsets utan mic.

Det är absolut inga stora pengar inblandade, men det skulle vara intressant och hör lite åsikter gällande caset.

Någon som har några tankar kring caset? Ska jag ta mina 50 headsets och vara nöjd, ska jag skicka tillbaka de eller ska jag polisanmälla? Vad skulle ni gjort?
10
Nu har dom ändrat informationen i annonsen + tagit bort bilden där det var mest synligt att en mic ingick.
13
Liknande händelser har inträffat för mig, många gånger. Visst kan du försöka bestrida det, skicka tillbaka eller ge dåligt betyg mm. Men jag skulle våga påstå att det är kört i 99% av fallen. Det som händer är att dom börjar sälja under ett annat namn när det går för dåligt;) Nu handlar det ju om småsummor. Jag skulle glömma och gå vidare. Det är min åsikt om "caset". och om du börjar handla i större partier så tycker jag du ska vända dig till en konsult eller någon sorts rådgivare. Finns många som bara arbetar med kinaimport och dom kan drillen. Dyrare, javisst, men absolut säkrare.
10
Tack för svaret. Jag behåller det som du sa och säljer det ändå här i Sverige, det blir ändå en rätt gynsam vinstmarginal. Däremot får man passa sig för liknande scenarion i framtiden.. Du säger att du varit med om sådant innan. Jag är rätt ny i branschen, 20 år gammal och första nystartade företaget, har nu några rekomendationer gällande leverantörer i Kina? Jag har för närvarande enbart kontakter via DHgate. Sidor som alibaba.com exempelvis har jag insätt att det finns rätt mycket scammers på, men priserna lockar enormt. Överlag är det mycket billgare än DHgate, men jag har inte vågat mig på att testa alibaba än. Vad tror du?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.