funderar lite kring dropshipping
Funderar lite kring dropshipping, men saken den är att jag har ett registrerat företagsnamn jag kommer arbeta under men det innebär att jag är i den bemärkelsen inte är någon företagare eller näringsidkare. Finns det några intressenter/lösningar?
Min tanke är att jag åtar mig en dropshipping/återförsäljarroll.
Provisonen faktureras via t ex Frilans Finans (där jag då är anställd)...(finns någon som tar mindre i % hör av Er). Visst...,man förlorar en del, men tickar det på kontinuerligt så kan man få in en del pengar.
Jag tycker det bara är krångligt med F-skatt,schablon och moms hit och dit. Så till en början är det tänkt att jag skall gå via FF.
Återförsäljning kan i så fall ske på egen hemsida, till mina kunder, via Tradera eller Blocket eller liknande etc.
Dock så vill jag nämna att jag vet ännu inte hurvida FF ställer sig till återförsäljning då det tidsmässigt innebär kort tid.
Ex. ett beställningsärende kanske bara tar några minuter att genomföra...
/Daniel
Min tanke är att jag åtar mig en dropshipping/återförsäljarroll.
Provisonen faktureras via t ex Frilans Finans (där jag då är anställd)...(finns någon som tar mindre i % hör av Er). Visst...,man förlorar en del, men tickar det på kontinuerligt så kan man få in en del pengar.
Jag tycker det bara är krångligt med F-skatt,schablon och moms hit och dit. Så till en början är det tänkt att jag skall gå via FF.
Återförsäljning kan i så fall ske på egen hemsida, till mina kunder, via Tradera eller Blocket eller liknande etc.
Dock så vill jag nämna att jag vet ännu inte hurvida FF ställer sig till återförsäljning då det tidsmässigt innebär kort tid.
Ex. ett beställningsärende kanske bara tar några minuter att genomföra...
/Daniel