Avsändarens paket skadat av posten

44
1
Hej.

Min kund fick sitt paket idag och kartongen var skadad och tom, enda som fanns kvar var lite tejp.

Han sa att han har lämnat tillbaka detta till Posten och så vitt jag kan se via koll-id har dom skickat tillbaka paketet till mig.

Hur ska jag uppföra mig nu som företag? Har bett han göra reklamation till Posten. Kommer Posten ge han ersättning? Vi packar våra varor väldigt väldigt säkert, så det är svårt att dom skulle gå sönder i transport så länge man inte slänger dom som sten.

Retur avgiften? Ska jag stå för den? Vad ska jag med en tom paket till ? Det är väl Posten som bör ta detta med kund?

Hur gör ni företag i liknande sits?
MVH ASLAN
157
1
Hej! Vad är värdet på varan? Rör det sig om en i det stora hela, liten summa hade jag inte ansträngt mig då tiden kostar mer än värdet på varan. Men om det är ett större värde beror det lite på i dina fraktvillkor... Hur ska dina kunder agera när de hämtar ut varan etc... Om kollit såg (ursäkta mig) förjävligt ut men kunden strunta i att agera hade jag definitivt dragit öronen åt mig och ifrågasatt varför kunden gick hem med varan när paketet redan vid avhämtning såg ut som det gjorde. Det hade varit önskvärt med lite mer detaljer kring hur förfarandet gick till utifrån din kunds perspektiv så fyll gärna ut ditt inlägg. Men generellt så är en reklamation till fraktpartern varit på sin plats med en redogörelse för hur ni packar era varor och även ifrågasätta hur detta kan hända och överväg noga att anlita någon annan. För är det som du säger att ni packar säkert och väl ska detta inte kunna hända. Det jag får känslan av är att någon eventuellt kan stulit prylarna. Är det då någon som är på ditt lokala kontor kommer du få ytterligare problem som du inte ville ha.
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
119
Sätt dig också in i kundens situation. Han har beställt en vara från dig, och säkert betalat den redan. När han hämtar ut paketet är det bara kartongen kvar. Om du i detta läge säger till kunden att han får ta det med Posten, och reklamera där, sänder inte några bra signaler. Titta på det med kundens ögon också, han har beställt och betalat varan, men bara fått ett tomt paket. Han skiter rent ut sagt om det är ditt fel eller postens fel, det enda han vet är att han betalat för något som han inte fått. Om du i det läget lämnar honom i sticket och hänvisar honom till posten lär han inte handla av dig igen. Bara en tanke! Värt att tänka på detta! /Peter
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se
44
1
Hej! Tack för all hjälp. Verkar som kunden inte har betalt varan vid kvittering utan märkt detta innan. Ska kolla med Posten.
MVH ASLAN

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.