Senaste inläggen

Bedömning av hemsida

www.skulpturen.se
Jag har gjort en hemsida till en kompis och undrar vilket intryck den ger. Borde han kanske anlita ett proffs istället.... Tack snälla om ni tar er tid att kika in och göra er bedömning.

Kategori: Feedback

Intresserad av att köpa transport företag?

Hej.

Skulle vilja ha kontakt med någon som är intresserad av transport branschen i detta fallet en budfirma. Gärna någon med trafiktillstånd och erfarenhet från företagande.

Jag har ögonen på en firma som kör för ett stort skandinaviskt bolag och världens största transportör. 10 talet lätta lastbilar med många kunder...

Kategori: Söker/eftersöker

Mitt AB fakturerar mitt HB för tjänst?

Hej,

Jag och en kollega har sedan 2004 drivit ett HB. Vi har nu valt att flytta över den verksamheten till ett AB genom att starta ett nytt AB. Båda företagen kommer att rulla pararellt under en tid innan HB är utfasat.

Min fråga: Kan jag fakturera HB från mitt nya AB för timmar jag lägger ner i HB förutsatt att jag e...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Har jag bokat åt fanders?

Är ny som bokförare och har sen starten bokfört skatt enl följande:
(naturligtvis efter att de är förda tvärtom vid bokföring av lön)

prelskatt konto 2710 debet
arbesoc konto 2730 debet
och skattekontot 1630 kredit
vid bokföring av skattedeklarationen.

Vid inbetalning av skatt har jag bokför...

söker ex kläder att sälja i vår lokal på smögenbryggan

hallå!

Jag har en plats på smögenbryggan detta år, med en av de bästa lägena på hela bryggan, och tusentals gäster varje dag, känns det dumt att låta den platsen stå tom!

Jag söker nu efter någon som vill sälja sina kläder i denna lokal?

Är också intresserad av er grossister/ personer med stora partier k...

BAS-kontoplan på engelska

Hej!

Är det någon som råkar har BAS-kontoplanen översatt till engelska i mjukt format som går att skicka som ett mail till min mail:
upp_och_fram@hotmail.se

Stort tack på förhand!
/Peder

Ps. det bästa är naturligtvis om det är 2012 års BAS men även tidigare versioner skulle fungera bra! Ds

Till alla fattiga företagare

🙁 Efter tre år av fruktlösa försök att få fram 50 000 i startkapital, ger jag upp!! Det finns INGEN chans för en fattig med dålig kreditvärdighet att ta sig ur skiten, trots en affärside hyllad till skyarna av banker, Almi och privatinvesterare... inte ens en vinstprognos på miljoner efter några år hjälper, för när kreditupplysningen görs, gör all...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Söker en byrå i Sthlm som kan skog.

Hej,

Jag letar efter en bokförings-/redovisningsbyrå som kan hjälpa mig med löpande bokföring, rådgivning, och/eller redovisning i Stockholm.

Har idag FA-skattsedel sedan ett halvår tillbaka, men ska gå över till AB med brutet räkenskapsår. Verksamheten består av IT-konsultande samt skogsbruk. jag använder e-conomic f...

Utländska personer som vill etablera sig i Sverige

En bekant till mig som bor utanför EU frågade mig hur hon skulle gå till väga för att etablera ett företag i Sverige.

Vart hittar man sådan information?
Hon behöver antagligen ett tillfälligt personnummer och sedan registrera företaget hos bolagsverket och skatteverket som vanligt.

Någon som vet vart det finns...

Kategori: Företagande över gränserna

Få dina pengar mellan särskilt pret på 24 timmar

Hallå Jag är en person jag lån till alla som är i behov Finansiell ränta på 3% kan över hela modevärlden. Om du är intresserad, kontakta mig för ytterligare information.
Email:serviz.particulares@centrum.sk

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Bokföring utan faktura med faktureringsmetod ?

Där finns inga fakturor försäljningarna som går genom en mellanhand som kallas odesk.com, som jag tar ut pengar från till paypal.

Räcker det med de underlag som odesk har och skriva ut dem? Och sen skriva ut från paypal och min bank?

Och att döpa konto 1511 till Kundfordringar Odesk, eftersom det är odesk som "kräver"...

Blek tatueringar med laser, inkl. utbildning

Säljer nu min verksamhet som består av blekning av tatueringar med nd: YAG-laser.
Började med laser i Uppsala hösten 2009 och i Stockholm våren 2011. Omsättningen har ökat för varje år liksom kundkretsen, trots minimal marknadsföring.
Det finns med andra ord stora utvecklingsmöjligheter om du lägger tid och energi på att synas och h...

Kategori: Till salu

Äger en känd domän - hur utnyttjar man det bäst?

Jag har i några år haft en .se domän som står för ett känt tv program i utlandet och snart kommer detta tv program även i Sverige med en känd tv-profil vilket gör att domänen självklart kommer vara värd mer än den idag är.

Jag undrar om ni har tips på hur man bäst utnyttjar detta? Vad hade ni gjort?

Kategori: Allmänt

Köp av befintlig enskild firma

Hej!

Vad kan vara ett skäligt pris för en enskild firma som visat ett negativt resultat 2011 och gick med en liten vinst 2012. Företaget säljs som en sk. inkråmsaffär där jag egentligen bara vill åt kundregistret samt leverantörskontakterna. Jag vill byta firmanamn, bygga om e-butiken etc. Priset som är satt motsvara de banklån som...

Kategori: Affärsidéer

Ny hemsida om ledarskap och föreläsningstjänster

Utveckling inom chef, ledarskap & personlig utveckling är
vår speciallitet! Vi erbjuder professionella konsulter, utbildare
och föreläsare.

Alla synpunkter är välkomna

Larsson & Co - Föreläsare & ledarskapsutbildning

Kategori: Feedback

Tilladt at handle med domæner?

Hejsan.

Jeg er en dansker der er ved at starte et företag op i Sverige og har fundet et domæne der er perfekt til det.

Problemet er at det er optaget, ejet af et selskab i et andet land og tilsyneladende kun registreret med det formål at sælge det videre. I Danmark er det ulovligt at købe domæner kun til videresalg - e...

Kategori: E-handel

Hur bokföra P-bot?

:unsure:
Hur bokför man att man dragit av för en parkeringsbot på en anställdes lön och betalat den från bankkonto?
🙂

Nytt rekrytering bolag inom expansiv bransch söker partner,alt

Nystartat rekrytering & utbildnings företag,
Där grunden är färdig, med hemsida, Föreläsare och kontaktnät,
Bolaget kommer att vara nischad inom en specifik branch med stor tillväxt och
mycket nyetablerin., Det är i dagsläget det ända rekryterinsgbolag som idag
enbart jobbar mot denna bransch.
Stora möjligheter ti...

Någon här som är i godis/fika/dryckesbranschen?

Någon här som är i godis/fika/dryckesbranschen?

/Peter

Vad vill ni från en bra webbyrå?

Hallå där vänner och övriga entreprenörer!

Som många har sätt driver jag en egen webbyrå som framför allt vill kundernas bästa. Ofta så har jag märkt att den ofantliga mängd webbyrårer som finns många gånger kan erbjuda samma sak.

Just nu är vi i en fas där vi vill erbjuda det som kunderna verkligen vill ha och inte de...