När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Jag har lite funderingar kring det här med marknadsföring av skola.
Vi är en liten skola med stram budget för just marknadsföring. Vi får, och vill inte, marknadsföra oss på ett sätt som uppfattas som reklam i den bemärkelsen, utan vill bara synas.
Dels för att få nya elever till skolan, men också för att föräldrar till barn/tonåringar med utvecklingsstörning inte alltid får information om alternativa skolor än den egna kommunala.
Vi syns för lite helt enkelt, och jag kan väl anse att även särskolor ska kunna synas lika mycket som de "vanliga" skolorna.
Har ni tips på var vi kan vända oss för att komma i kontakt med företag eller liknande som är villiga att samarbeta med oss?
Riktade kampanjer som når ut till rätt målgrupp, och som är utformade som mer "informativa" skulle jag rekommendera. Exempelvis skulle ni kunna använda adwords.
det finns säkert forum för er målgrupp där ni kan nå ut med information i form av flygblad eller liknande.
Man kommer aldrig först om man följer andras fotspår
http://www.hansomvet.com/
”att synas” har blivit lite av SimSalaBim-ord
i denna on-line-orienterade värld. Men att få fler elever i det här falletkanske handlar mer om att skapa fler förtroenderelaterade och bra kontakter.
Personliga relationer är det absolut viktigaste när det gäller att ”marknadsföra” denna typ av verksamhet.(jag ansvarar för ”relations” hos två vårdgivare -en stor etablerad och en entrepenöriell nystartare.)I båda fallen är beläggningsgraden avgörande för överlevnad och utveckling.
Självfallet är det så att idealet vore ju att
föräldrar och vårdgivare surfar på nätet-
kollar på Google och hittar Odins två fåglar.
Och sådär SimSalaBim ansöker om plats.
Det skulle till att börja med sannolikt ruinera er ekonomi att få upp er bland de 10 främsta på Google Även om man bygger om er hemsida. För om man hittar er där så måste den ha förmåga att behålla besökaren en längre stund och förmå besökaren att välja bort att kolla på andra och återkomma ideligen. I och för sig lätt fixat. Men det kostar.
Gerillamarknadsföring är ett modeord det också men kommer väl till pass när man möjligen har pengar till driften men inte pengar till att skaffa ”kunder” till driften. / skygga inte för ordet kunder./ Det är föräldrarna till barnen som sätter maten på bordet hemma hos er.
Det handlar om att med begränsade medel kunna nå resultat s.a.s. under och vid sidan av traditionella marknadsföringsmedia som annonsering, TV-reklam. Google Adwords o.s.v..
Hade jag varit Odin så hade jag klätt ut mina två spanande korpar till målsökande brevduvor för att lämna ett kuvert i brevlådan till minst 10 st, socialenhetschefer skolkuratorer och vad det nu är för slags folk ni behöver prata med.
10-15 st om dagen. Inom 1-10 mils avstånd.
Och sen ringa upp dem. Bjuda in till lunchbesök, studiebesök, frukost eller be att få komma och informera om spännande nyheter inom ”branschen”
Såhär är det: De flesta är helt nöjda med hur de har det-
men just nu i detta ögonblick är det alltid 5-10 % av dem
som är missnöjda-eller störda- med det arrangemang
de har i ett visst ärende –och är beredda att lyssna..
Där har du chansen att skapa en relation. Resten handlar om personkemi
Och där är vi alla utlämnade till guds försyn.
Vad coatchers och gurus än skriver.
Men det är en god början. På 100-150 brev får du kanske till 2-5 personmötenInom rimlig tid. Varav 1-2 leder till en placering. Inom rimlig tid.
Själva tekniken och brevinnehåll/budskap o.s v. finns det inte plats för här men kontakta mig över brevlådan här bredvid forumet så skall jag gärna berätta mera.
MVH
Imre
...sky is the limit...
Instämmer i mycket av det föregående.
Det skulle ju dock gå att ordna lite intresse via internet genom att använda några av alla de opensourcelösningar som finns idag. Typ [url=http://www.webbgbg.se/webbhotell/fantastico/drupal.php]Drupal[/url], [url=http://www.webbgbg.se/webbhotell/linux/blog.php]wordpress[/url] och liknande.
Antar några av alla dessa ungdomar/barn tycker om att skriva, måla, fotografera så du har ju redan arbetskraft i skolan som gärna håller din sida igång.
Använder du sedan rss på ett kreativt sätt syns du snart överallt. Det är inte säkert du kommer att få de sökorden du tänkt dig från början men du kommer säkert på topp tio om det skrivs varje dag på sidan.