Senaste inläggen
Några frågor om nystart av butik!
Hej, Kategori: Affärsidéer |
|||
Investeraravdrag stimulerar investeringar i mindre företag
I regeringens höstbudget presenterades förslaget om investeraravdrag. Syftet är att stimulera investeringar i mindre företag och därigenom öka de mindre företagens tillgång till kapital. Kategori: Nyheter |
|||
Låta företaget ta kostnad för bredbandsinstallation?
Hej. Kategori: Inköp |
|||
Inbakad kostnad av frakt = inköpskostnad
Om jag räknar in kostnad för förpackning och 30 kr av frakten (så att kund endast synligt betalar resten av frakten), i själva slutpriset av en vara. |
|||
Skall mitt bolag eller jag privat äga varumärket
Hej Kategori: Patent- och registreringsfrågor |
|||
Hur komma i kontakt med inköpare?
Hur jobbar lite större företag när de köper in produkter? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
starta eget bidrag fundering, please help!
Hejsan! Kategori: Allmänt |
|||
Callcenter- /telemarketinguppdrag
Då vår uppdragsgivare vill öka intaget av kunder så söker vi nu efter ytterligare ett callcenter / telemarketingbolag som vill arbeta med telekom mot framförallt konsumentmarknaden,ert företag bör ha dokumenterad säljerfarenhet sedan tidigare. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Förvärvskredit i bolag eller privat
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Brainstorma med mig!
Hej gott folk! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Bensin- och parkeringskostander i ett AB.
Hej all kunniga! |
|||
Tillverkning av cider
Hej. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hur bokföra köp av domännamn?
Hej! |
|||
Hur skall denna förskottsfaktura bokföras vid ankomst dagen?
Vi ska köpa in klädplagg från ett företag i usa och har fått en förskottsfaktura den 16/10. |
|||
Enklare webbutik
Jag driver en webbshop men känner att jag lägger ner för mycket tid på att dra ut kvitton och verifikationer och annat för bokföringen. Kategori: E-handel |
|||
Att kolla upp en leverantör
Jag ska köpa en IT tjänst och går in med ett större kapital själv i firman. IT byrån ser bra ut, vi har träffat dem tre gånger, de är hjälpsamma. Jag har kollat dem på allabolag där de ser bra ut. Jag har möjlighet att ta referenser. Kategori: Inköp |
|||
iPhone 5 tillbehör. Skall bort.
Har ett parti skyddsfilm som skall bort. Kategori: Till salu |
|||
Skylta längs motorväg - vad gäller?
Go kväll! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Införselmoms som betalas till land utanför eu (scsexpress)?
Jag har beställt varor från Hong Kong som nu anlänt till "någonstans i europa". Fraktbolaget scsexpress vill nu att jag betalar x euro i införselmoms innan de skickar varorna vidare. De vill att momsen ska betalas in till deras konto i Hong Kong. |
|||
Namn på företag
Hej! Håller på att starta ett företag som ska utföra glasutbyten, knapputbyten etc. för iPhones. Däremot har jag kört fast lite; vad ska företaget heta ? Kategori: Affärsplanen |
|||