Senaste inläggen
Köpa bil i företaget eller privat?
Inledning Kategori: Inköp |
|||
Årets bokföring åt skogen!
Hej och Hjälp! |
|||
mammor till nischad prenumerationstjänst
Hej söker mammor som vill ha extra jobb. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Söker en uppdragsgivare
Hej kära läsare!! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
VEM HJÄLPER OSS MED NY HEMSIDA !
Behöver ny hemsida för företag Kategori: Söker/eftersöker |
|||
arbetsgivaravgift enskild firma
Hej. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföra aktieutdelning och beskattning?
Ägaren till företaget har fått en utdelning på 127 000 kr som denne vill att jag skattar för direkt, 20 % dvs 25 400 kr. Men hur bokför jag detta? Debet 2091 127 000, Kredit 1930 101 600 kr, men hur gör jag med skatten? Är jag dum? |
|||
Traidy.se Söker samarbetspartners!
Sveriges snällaste köp- och säljmarknad söker samarbetspartners, sponsorer! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Svårt med bokföring
Har köpt arbetskläder på företagskortet |
|||
MilersättningVad ska man betala ut i milersättning om en anställd använder sin egna bil i jobbet. Var kan man hitta siffror att gå efter? Kategori: Allmänt |
|||
Överlåtelse av EF
jag driver en EF som står i min mans namn och personnr. Även ett företagsnamn är registrerat till det via bolagsverket. |
|||
Moms vid import eller liknande drop shipping
Jag håller på att starta en nätbutik där jag kommer sälja varor som både importeras men även skickas från ett lager utanför EU. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Hur "fakturera" kontantbetalande kunder?
Jag har ett ganska nytt företag och undrar bara hur jag ska administrera kunder som betalar kontanter på direkten. Kategori: Allmänt |
|||
Hur deklarera avveckling av enskild firma med noll omsättning?
Jag startade en enskild firma vid sidan av mitt vanliga heltidsjobb för att sälja saker i en webbshop. Nu tänker jag avveckla firman pga olika skäl. Jag sitter och ska fylla i en självdeklaration nu på skatteverkets sida och har lite frågor. |
|||
Ta en avgift för en avgift?
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Flytta över privatlån på sitt nystartade AB?
Hallå! |
|||
Köp av lagerbolag
Hej! |
|||
Webdesign samt frakt
Hej, är i startgroparna för en e-butik (presentartiklar o inredning) det mesta är klart saknar bara ett snabbt, pålitligt o billigt (såklart) fraktbolag - tips?? Kategori: E-handel |
|||
Registrera annat namn än ens eget som varumärke
Hej Kategori: Patent- och registreringsfrågor |
|||
PayPal var idioter, nu måste jag bokföra deras misstag! MenHur?
Jag fick en betalning av en rysk kille som arbetar för ett företag i England, och bokförde den när betalningen kom in på PayPal kontot. Kategori: E-handel |
|||