Senaste inläggen
inköp av privatperson, sälja genom företaget, moms vid sälj?
Hej! Jag har en fråga, jag är nybörjare på det här med företagande så skratta inte för mycket åt min kanske dumma fråga! 🙂 |
|||
Hur blir man Företagsmäklare?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Söker företag för referensjobb
Jag och två kollegor ska slå ihop våra grafiska formgivnings/ marknadsföringspåsar och köra en gemensam designbyrå, med start under första halvan av 2013. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Nollställa momskonto?
Jag har enskild firma, bokför enligt kontantmetoden och betalar in momsen kvartalsvis. När jag betalar in momsen bokför jag inbetalningen så här (som ett eget uttag): |
|||
Prissättning till företag.
Tjena, jag skulle vilja ha lite feedback angående prissättning till företag. En kund vill ha en offert på kontorsstäd. Jag är dessvärre lite osäker på vad jag ska ta för timpris, det är mitt första företag och detta blir i så fall min första fasta företagskund. Svårt att få reda på konkurrenternas priser på såhär kort vassel tyvärr. Kategori: Feedback |
|||
bokföra öresutjämning på inkommen faktura?
Heej. |
|||
Skräddarsydda skjortor
Söker en person som kan hjälpa mig att få skräddarsydda skjortor. Kategori: Affärsidéer |
|||
Kontorslokal - Kontorshotell - Kontorsplats i Göteborg??
Det är dags för mig att flytta kontoret ifrån lägenheten och ut till en plats utanför hemmet, enda anledningen är att jag snart blir galen av att sitta hemma om dagarna..att inte träffa folk om dagarna är inte så lätt att hantera. Så den sociala biten i livet skall nu ändras förhoppningsvis, när jag sitter på ngt kontor istället. Kategori: Allmänt |
|||
Korrigera verifikation (momsinbetalning)
Hej, |
|||
Hur bokföra kreditfaktura, enskild firma
Hej, detta är mitt första inlägg och jag hoppas att jag får lite hjälp med detta.... |
|||
Dra av motionscykel för tandläkare?Verkar det ok för en tandläkare? |
|||
Hjälp! Behöver feedback på hur jag kan förbättra min hemsida!!!
Hej. Kategori: E-handel |
|||
Nordic startup awards presenterar sina finaldeltagare.
Nordic startup awards presenterade finaldeltagarna i sin tävling. Kul att spana in framtidens stjärnor på webb-himlen |
|||
Vilken SNI kod ska jag ha?
Hej, Kategori: E-handel |
|||
Ditt val.. Din betalning !
Hej, Kategori: Feedback |
|||
Bokföra eget uttag utan kassa/bank
Jag har enskild firma och bokför enligt kontantmetoden. När jag startade mitt företag hade jag inget företagskonto utan bokförde ALLT mot eget kapital (uttag/insättningar) vilket innebar att ingenting bokfördes under kassa/bank. Enligt personer jag rådfrågade skulle det vara ok. |
|||
Enskild firma samtidigt som jag studerar
Hej alla! Kategori: Allmänt |
|||
Hur sälja min villa till mitt egna företag och hyra ut villan?Jag äger en ensam en villa i en förort till Göteborg. Jag har ett lån på 1mkr och villan är värd runt 3mkr. Jag köpte villan för 600.000 kr för ca 20 år sedan. Jag har gjort om villan till två st fristående lägenheter genom att avlägsna trappan ner till f.d. källarplanet. Jag har tidigare hyrt ut lägenheten nere och själv bott i den uppe men vill n... Kategori: Allmänt |
|||
Vad är en entreprenör - vad betyder entreprenörskap?
Hej alla glada företagare och entreprenörer! Eller är vi verkligen entreprenörer eller "bara" företagare? :blink Kategori: Allmänt |
|||
Ett företag har fakturerat mig men mitt org/moms nr saknas
Jag har enskild firma och har inte registrerat något bolagsnamn, men man får ju kalla sitt företag vad man vill. Så nu står tillfälliga namnet på fakturan plus min hemadress. Officiellt är det bara mitt för och efternamn som är titeln på företaget. Kategori: Allmänt |
|||