Senaste inläggen
Brainstorma med mig!
Hej gott folk! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Bensin- och parkeringskostander i ett AB.
Hej all kunniga! |
|||
Tillverkning av cider
Hej. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hur bokföra köp av domännamn?
Hej! |
|||
Hur skall denna förskottsfaktura bokföras vid ankomst dagen?
Vi ska köpa in klädplagg från ett företag i usa och har fått en förskottsfaktura den 16/10. |
|||
Enklare webbutik
Jag driver en webbshop men känner att jag lägger ner för mycket tid på att dra ut kvitton och verifikationer och annat för bokföringen. Kategori: E-handel |
|||
Att kolla upp en leverantör
Jag ska köpa en IT tjänst och går in med ett större kapital själv i firman. IT byrån ser bra ut, vi har träffat dem tre gånger, de är hjälpsamma. Jag har kollat dem på allabolag där de ser bra ut. Jag har möjlighet att ta referenser. Kategori: Inköp |
|||
iPhone 5 tillbehör. Skall bort.
Har ett parti skyddsfilm som skall bort. Kategori: Till salu |
|||
Skylta längs motorväg - vad gäller?
Go kväll! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Införselmoms som betalas till land utanför eu (scsexpress)?
Jag har beställt varor från Hong Kong som nu anlänt till "någonstans i europa". Fraktbolaget scsexpress vill nu att jag betalar x euro i införselmoms innan de skickar varorna vidare. De vill att momsen ska betalas in till deras konto i Hong Kong. |
|||
Namn på företag
Hej! Håller på att starta ett företag som ska utföra glasutbyten, knapputbyten etc. för iPhones. Däremot har jag kört fast lite; vad ska företaget heta ? Kategori: Affärsplanen |
|||
Köp av solotek.
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
STARTA INTE EGET - EGENANSTÄLL
Syftet med detta inlägg är att öka medvetenheten om och initiera en diskussion kring konceptet Egenanställning (att vara Egenanställd och Hyr En/Din Arbetsgivare). Kategori: Allmänt |
|||
Öppna fysisk butik
Hej |
|||
Frågor kring köp av rättigheter
Hej |
|||
När kan jag ta ut utdelningJag har ett nystartat AB sedan några veckor tillbaka. Jag planerar inte att ta ut lön från bolaget de närmaste åren men vill ta ut aktieutdelning enligt schablonbeloppet. Det första räkenskapsåret är 121004-131231. När är första gången jag kan ta ut aktieutdelning Ändras schablonbeloppet om det första räkenskapsåret är förlängt? Vilken skillnad bli... |
|||
ROT & RUT åt närstående via eget ABDet är ju uppenbart att man i enskild firma inte får utföra arbeten med RUT eller ROT-avdrag åt sig själv eller närstående. Men Skatteverket skriver att det går bra om arbetet görs av ett aktiebolag, dvs annan juridisk person. Min konkreta fråga är att om aktiebolaget ägs av min familj och bara familjemedlemmar arbetar i företaget och tar ut lön få... Kategori: Affärsidéer |
|||
Hyra ut lägenheterVad har man för ansvar om man hyr ut bostadsrätter man har köpt? T ex om det är något som behöver repareras eller bytas ut? Kategori: Affärsidéer |
|||
Hela förmånen av tjänstebil som lön enbart
Hej, jag har ett fast jobb redan. En bra lön jag lever på. Men jag har även ett AB från årsskiftet (enskild firma sen 2004). Vill skaffa lite finare bil som står på företaget och undrar lite över förmånsbeskattningen. |
|||
Hur gör jag med första årets bokföring?
Hej. |
|||