Hur bokföra löner till anställda i EF men kontantmetod

100
enskild firma
hur bokför man löner till anställda med KONTANTMETOD då man bokför då man betalar eller får betalt. timanställd gäller. 1930 är bank låt säga 10000 kr i lön då skatten är dragen åt den anställde.semsterersättning skall han ha.
använder konton 1930.2012,??
Vill ni specifisera konton och summa.sen då man betalar till skattekontot skatt och arbetsgivaravgift ochså.

gäller konton lika om man har ett aktiebolag,kontantmetod.
32
1
Hejsan. Vet inte vad du menar med kontantmetod, för mig är kontant att den anställde får pengarna ur en handkassa.............men det är inte vad jag tror du menar, saknar egenterligen betydelse det viktiga är att du bokför ut pengar därifrån du tar dem ex. Handkassa 1910, Bank 1930. Ex på en lön på Brutto 10 000 + sem.ersätt 12% + soc.avg 31,42% [color=#ff0000](procenten soc.avg kan variera beroende på när personen är född)[/color] [color=#ff0000]Se bifogad PDF fil som är bokföringsorder.[/color] Hoppas detta är svar på din fråga, hör gärna av dig igen om det är något. Vänligen Ulla-Britt Västkustens Företagservice
32
1
Hej. Försöker få med filen, det var inte lätt.:evil: Funkar det inte hör av dig. Vänligen Ulla-Britt:)
100
Hej och tack för svar, kontantmetoden är då jag bokför vid betalning och då jag får in betalningar. Jag kan inte öppna filen. Prova mejla den istället [email protected] hur bokför jag samtidigt vid löneutbetalning? så det blir rätt den dagen skattemyndigheten drar arbetsgivaravgift och social skatt från skattekontot runt den 12 i varje månad. den dan jag betalar det inbet skattekonto hur bokför jag då?
32
1
Hejsan. Inte hemma nu men mailar och svarar dig ikväll:) Vänligen Ulla-Britt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.