Senaste inläggen

Arrangera festival

Hej.

Jag är i färd med att arrangera en festival. Jag har arrangerat mindre tillställningar genom åren men nu tänkte jag slå på stort och arranfera en kulturfestival.

Det är förstås en massa att göra och en massa frågetecken kommer det att bli för mig. Jag tänkte därför kolla här om det finns någon som har erfarenhet a...

Kategori: Off Topic

Winbas

Någon här som använder Winbas?? Min gamla dator la av och nu har jag problem att lägga in säkerhetskopiorna i programmet

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Locka till min monter?

Hej allihopa och tack för ett bra forum! Det är så att jag har en mässa för kläder som jag ska gå på och jag vill gärna dra lite publik till min monter. Har ni tips på tävlingar eller andra förslag som kan locka människor till min monter? Det handlar om ca 30.000 personer på 2 dagar 🙂

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Tips till mitt företag

Hej,

Är minoritetsägare i ett småbolag, VD är majoritetsägare.

För tre år sedan gick vårt företag väldigt bra, tyvärr har vi inte förvaltat det året särskilt bra och har minskat i omsättning varje år sedan dess.

Anledningen varför är för att endast en av våra säljare faktiskt säljer.

Und...

Kategori: Chef, Ledarskap och Coachning

Webbbutik söker samarbete

Hej

För ett tag sedan har jag startat en webbutik med syftet att sälja ekologiska kläder. Då valde jag kläder gjorda av Alpacka. Varför? Gå till min webbshop: www.alpachu.com och läs mer om Alpacka och titta på de produkter jag har.
Nu kan jag inte längre driva webbshopen: dels har jag flyttat till ett annat ort och dels har j...

Kategori: E-handel

Förbruka aktiekapital

Hej!

Jag startade ett aktiebolag några månader tillbaka, jag har fram till och med denna måndag jobbar som konsult via detta bolag. I slutet av denna månad kommer jag sluta med konsultarbetet och mitt bolag kommer endast existera för att vara holdingbolag åt ett annat bolag jag är delägare i.

Jag undrar därför om jag k...

Nytt kassasystem till liten butik

Har en liten butik som husdjursdetaljist och ska köpa nytt kassasystem för att byta ut vårt enkla kassaapparat.

Vill ha ett relativt enkelt POS-system med dator/pekskärm, kassalåda, kontrollenhet, kvitto- och etikettskrivare, scanner, och kortterminal (om den vi har nu inte fungerar med att koppla till), och med kassaprogram som klar...

Kategori: Inköp

Vad är "proposal" på svenska?

Är det någon som vet det svenska ordet för "proposal"?

Att lämna en "proposal" är ju inte samma sak som offert. Jag har hittat en bra engelsk sida med olika proposals så en "proposal" är ett förslag som man lämnar till kunden och på något sätt så kanske man då lämnnar en offert senare. Där offerten mer handlar om pris, kostnad. ??

Tech Data söker en Team Leader i Stockholm.

Letar du efter en ny utmaning och vill arbeta hos Sveriges ledande IT-distributör? För rekrytering till Tech Data söker vi en Team Leader Ship & Debit.

Tech Data kan erbjuda en internationell arbetsplats och en dynamisk miljö med många kontaktytor. Tjänsten, som är på heltid, är placerad i moderna och trevliga lokaler i Lunda, Spånga...

Kategori: Söker/eftersöker

Söker samarbetspartner till vårt TM bolag

NI vill väl tjäna mer pengar på er produkt?

Vi är ett nytt och fräsch TM bolag, vårt kontor ligger i Kosovo, Prishtina. VI är ute ute efter samarbetspartner / uppdragsgivare till vårt Callcenter. Många fördelar finns för er som vill samarbeta med oss!

VI har många års erfarenhet av sälj, så låt oss sköta er försäljnin...

Exempel på egentillverkad elektronik för Hobby-Robotar

Hej !

Jag hade en tråd förut om att sälja egentillverkad elektronik för
ex. hobby-robotar.
Jag har nu byggt ett kort för styrning av en Robot-tanks.
Motorstyrkoret samt själva tanksen har jag byggt själv😃 😃

Tror ni att det finns en marknad för detta - jag vet att det finns liknade produkter ute...

Kategori: Affärsidéer

Raderat

Raderat

Vinst och utdelning

Låt oss säga att 2012-2013 hade jag en vinst på 250000:- varav jag ville att 150000 skulle gå i utdelning.

Nu är det 2014 och jag vill bokföra detta.

8999 Årets resultat debet 250000
2099 Årets resultat kredit 250000

sen efter det så lägger man

2099 Årets resultat debet 250000
...

Om jag ändå visste då, det jag vet nu....

Jag tänkte dela med mig av mina erfarenheter gällande marknadsföring på Internet då jag nu inser vilka fel jag gjort.

Jag startade mitt första företag 2006 och skulle naturligtvis göra allt själv - affärsplan, SWOT-analys, marknadsföringsplan + alla andra planer. Sen skulle jag ta fram allt jag behövde för att till slut utföra allt j...

Bokföra skuld som ingående balans vid ombildning

Hej,
Ombildade från EF för ett år sedan och sitter nu med första årsbokslutet. Är osäker på om jag har bokat rätt gällande ett ALMI lån som jag tog med in i AB när det bildades.
Hur ska jag boka den (lånet) som ingående balans för att det ska bli rätt nu i slutet? Får det inte att stämma nu.

Hjälp med UF

Hej! Vi är ett gäng killar som går tredje året på gymnasiet där vi läser det ekonomiska programmet. Just nu är vi i full gång att starta ett UF företag (Ung Företagsamhet) och som del i processen har vi som uppgift att göra en marknadsundersökning för att kolla av intresset för vår produkt och vad ni tror om vår affärsidé. En del av denna marknadsu...

Kategori: Affärsidéer

Bokföra löner till tjänstemän?

Hej!

Jag har en fråga om hur man bokför löner. Jag har en enskild firma och hade tidigare i år några anställda på väldigt låga summor för ett litet arbete. Eller, de vann en tävling men jag blev ändå tvungen att "anställa" dem. I alla fall, hur bokför jag detta?

6 personer fick 909 kr var insatta på sina konton...

Skapa företagsallians

Hej,
Som rubriken lyder är vi intresserade av att skapa en företagsallians som kompletterar vårt tjänsteutbud och på så sätt blir en win-win för samtliga parter.

Vi sysslar med webbutveckling av hemsidor, E-handel, webbapplikationer (tänk dig skapa facebook), mobila applikationer och marknadsföring över nätet.

V...

Köpa lägenhet

Hej! Jag står nu och funderar på hur jag smartast ska gå tillväga när jag nu ska köpa min egna lägenhet. Jag har hört och läst massor redan om olika mäklarfirmor men det är svårt att välja just en, hur gjorde ni första gången? Ska man hålla sig till en firma eller ska man kolla på olika sidor? Jag har hört mycket bra om Kategori: Off Topic

Söker redovisningsbyrå för praktik / deltidsjobb

Har utbildning men behöver praktisk erfarenhet. Kan bidra med en ny kund. Behöver ej bli anställd utan kan fakturera som egenanställd per timme alt praktisera. Viktigast är att jag får lära mig. Kan tänka mig långsiktigt om möjligheten skulle finnas.