Senaste inläggen

göra ett jobb i Norge..

Hej.

Har idag ett event företag i Karlstad och vi funderar på att marknadsföra oss i Oslo då vi har närmare dit än till ex Göteborg och Stockholm. Vi är ett kommer till dig företag.

Vad ska vi tänka på? Skatter, tull...

Kategori: Företagande över gränserna

Var skall jag ha min sida?

-frågar en klient i måleribranschen:
-"Skall jag jobba med SEO och egen hemsida eller
skall jag- som jag sett många konkurrenter göra-
vara med i ett ”lokalt” kluster
typ: Målare i Tjotaheiti, eller Målerier Här&Där
-där alla har var sin lilla annons.? "...

Har en liten småföretagare råd a...

Kategori: E-handel

En fråga: förmånsskatt för resor till AB:s juridiska plats

Jag själv bor i Stockholm på heltid och tänker på att bilda aktiebolaget's säte i Gävle (samma plats som min jordbruksfastighet i Gävle) Min bostad i Stockholm är inte tillräckligt stor för ett kontor för företaget. Aktiebolaget som hyresgäst hyr naturligtvis ett kontorrum och förråd i Gävle av mig personligen.Så därför tänker jag ha det i Gävle is...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Bokföra lagervärde utan lev.faktura

Hej,

Undrar om någon kan bekräfta ifall detta är korrekt eller helt fel.

Jag har fått in varor av min leverantör. Leverantören har gått i konkurs och jag har aldrig fått en lev.faktura. Jag vill ändå bokföra varor på lagret, och öka lagrets värde. Kan jag bokföra på detta sätt ?

Debet

Webbbutik söker samarbete

Hej

Mitt namn är Alvaro och jag äger en webb shop som säljer Alpacka kläder. Alpacka-fibern som kommer från Alpacka djur högst upp på Anderna i Syd Amerika är högst ekologisk. Ni kan läsa mer om detta på min sida:www.alpachu.com
Pga. arbete har jag flyttat från Stockholm, där jag hade min webbshop. Mitt nuvarande jobb, som är...

Kategori: Söker/eftersöker

Samarbets partner till växande Webbyrå

Hej!

Jag driver företaget Iqrasys Solutions LTD sedan 2 år.

Nu växer bolaget och vi letar efter samarbetspartners.

Vi är experter inom .NET miljön och allt runt om kring just denna värld, vi har även börjat med utveckling inom Python/django som vi har fått förkärlek för.

Det jag främst let...

Kategori: Söker/eftersöker

TRAFIKANALYS söker en Jurist i Stockholm

Till avdelningen för Analys och granskning söker vi en Jurist med placeringsort Stockholm.

Om rekryterande avdelning:
Avdelningen genomför bland annat granskning av förslag till nya författningar och kvalitetskontroll av relaterade konsekvensutredningar. Avdelningen står också för förhands­bedömningar av effekter av and...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Hitta Importörer i Sverige

Hej,
Jag har funderingar om export import från Indien till Sverige, jag har redan export license.

Vad jag har tänkt på att exportera är främst:

Tyger (siden, bomull, ull, kashmir), sovrums textiler, gardiner, mattor (handvävda, handknytna, hand tufftade), vägg dekorationer, sjalar, hem-interior produkter. Motiv...

Kategori: Företagande över gränserna

Hur minskar man på lager när man säljer varor?

Jag har sutit och grublat på det här problemet ett tag och jag vet inte hur jag ska få till det.

När jag köper in varor så bokför jag så här:

D 2641 ingående moms
D 4010 inköp varor
D 6250 porto
K 1940 bank

Sedan säljer jag kontant och då bokför jag så här:

D 1910 kass...

Lager vid bokslut (OBS mycket text)

Hej gott folk. Jag har fastnad pa en uppgift i slutet av boken Smaföretagande A och blir inte mycket klokare av att googla.
Först och främst vill jag säga att jag tidigare hittat tradar om bokföring av lager, men de ända svar jag sett har varit vilket konto det ska bokföras pa osv, och pa nagot sätt förstar jag inte hur jag ska göra.
...

Använda ett sportlags namn "nära" min produkt?

Hej

Lite oklart vart jag ska vända mig med denna fråga.

Tar fram egna produkter som supporters till olika lag (hockey, fotboll, bandy etc) ska bära för att visa sitt stöd för laget, således har produkterna de olika lagens respektive färger. Kan jag använda de olika lagens namn, exempelvis "Handstickad MFF-mössa"? Elle...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Hur?

Hej!
Jag skulle behöva hjälp med en grej, det är så att jag är återförsäljare och skulle vilja ha råd om hur jag ska kunna sälja mina produkter och hur ska jag kunna rekrytera in nya till företaget.

Är någon intresserad av att jobba med rekrytering eller vilja köpa produkter från mig så kan ni gärna kontakta mig så tar vi det...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Arrangera festival

Hej.

Jag är i färd med att arrangera en festival. Jag har arrangerat mindre tillställningar genom åren men nu tänkte jag slå på stort och arranfera en kulturfestival.

Det är förstås en massa att göra och en massa frågetecken kommer det att bli för mig. Jag tänkte därför kolla här om det finns någon som har erfarenhet a...

Kategori: Off Topic

Winbas

Någon här som använder Winbas?? Min gamla dator la av och nu har jag problem att lägga in säkerhetskopiorna i programmet

Locka till min monter?

Hej allihopa och tack för ett bra forum! Det är så att jag har en mässa för kläder som jag ska gå på och jag vill gärna dra lite publik till min monter. Har ni tips på tävlingar eller andra förslag som kan locka människor till min monter? Det handlar om ca 30.000 personer på 2 dagar 🙂

Tips till mitt företag

Hej,

Är minoritetsägare i ett småbolag, VD är majoritetsägare.

För tre år sedan gick vårt företag väldigt bra, tyvärr har vi inte förvaltat det året särskilt bra och har minskat i omsättning varje år sedan dess.

Anledningen varför är för att endast en av våra säljare faktiskt säljer.

Und...

Kategori: Chef, Ledarskap och Coachning

Webbbutik söker samarbete

Hej

För ett tag sedan har jag startat en webbutik med syftet att sälja ekologiska kläder. Då valde jag kläder gjorda av Alpacka. Varför? Gå till min webbshop: www.alpachu.com och läs mer om Alpacka och titta på de produkter jag har.
Nu kan jag inte längre driva webbshopen: dels har jag flyttat till ett annat ort och dels har j...

Kategori: E-handel

Förbruka aktiekapital

Hej!

Jag startade ett aktiebolag några månader tillbaka, jag har fram till och med denna måndag jobbar som konsult via detta bolag. I slutet av denna månad kommer jag sluta med konsultarbetet och mitt bolag kommer endast existera för att vara holdingbolag åt ett annat bolag jag är delägare i.

Jag undrar därför om jag k...

Nytt kassasystem till liten butik

Har en liten butik som husdjursdetaljist och ska köpa nytt kassasystem för att byta ut vårt enkla kassaapparat.

Vill ha ett relativt enkelt POS-system med dator/pekskärm, kassalåda, kontrollenhet, kvitto- och etikettskrivare, scanner, och kortterminal (om den vi har nu inte fungerar med att koppla till), och med kassaprogram som klar...

Kategori: Inköp

Vad är "proposal" på svenska?

Är det någon som vet det svenska ordet för "proposal"?

Att lämna en "proposal" är ju inte samma sak som offert. Jag har hittat en bra engelsk sida med olika proposals så en "proposal" är ett förslag som man lämnar till kunden och på något sätt så kanske man då lämnnar en offert senare. Där offerten mer handlar om pris, kostnad. ??