Senaste inläggen
Pengar sparade på AB
Hej, |
|||
Bokföra Kreditfaktura
Hej alla på forumet! |
|||
Rådgivning!
Hej |
|||
Löpande kostnader i vilande ABBakgrund: Jag hade en enskild näringsverksamhet för några år sedan, men fick lov att avregistrera den p.g.a. att jag inte hade någon "varaktig" verksamhet. Nu har jag återigen sett möjligheten till sporadiska inkomster vid sidan av min anställning, och vis av erfarenheten av de krav som ställs på enskild FA-skatt funderar jag på alternativa lösning... Kategori: Allmänt |
|||
Delägare i flera bolag - hur skall jag äga? Privat eller bolag?
Hej! Har två delägareskap á 10% i två olika bolag som är knutna till det bolag jag är anställd i (nedan kallat bolag A)! Kommer troligtvis att flytta min anställning till ett av de bolagen jag äger i (nedan kallat bolag B). |
|||
Bokföra fakturering av försäkringsjobb
Hej, |
|||
Bokföring av sponsring
Hej! |
|||
Företagare/anställd i samma bolag, risk räknas som anställd?
Jag var företagare i en lokal och anställd i en annan på olika dagar. Sedan bara anställd och därpå som företagare en dag per vecka där jag är anställd, i en klinik med egna rum. Arbetar bara på provision. |
|||
Köpa 49% i arbetsplatsen?
Frun är erbjuden att köpa 49% i arbetsplatsen drar in huvudparten av inkomsterna. Ska få ett "aktieägaravtal" och köpa resten sedan. Kategori: Allmänt |
|||
Bra skatteuträkning i NE R42?I Näringsbilaga NE har Skatteverket satt ner summan i R42 från 410.594 till 30.899 och är väl bara bra? |
|||
Skydda en idé?
Hej! Kategori: Patent- och registreringsfrågor |
|||
Hjälp med importörer och distributörer!
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Bokföra faktura (inköp) med tobaksskatt/punktskatt
Hej på er, |
|||
Inköp av jordbrukstjänster.. konto..?
Har lite fler funderingar gällande en samlingsfaktura från våran grannbonde. |
|||
Licenser alkoholfri dryck
Hej, jag är en mycket driven kille som tror sig veta en ny dryck som det finns en stor marknad för!(alkoholfri dryck) Jag vet redan ett bryggeri och de har även ett produktutvecklings kontor. Kategori: Affärsidéer |
|||
Söker ni efter en seriös telemarketingbyrå? Hör av er till oss!
Vi söker i dagsläget efter en nya seriösa samarbetspartners som vill använda oss som TM-kanal. Vi har idag 8 stycken stolar som ska fyllas upp. Vi söker både försäljning och mötesbokning inom B2B och B2C. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Delägare till starkt växande ehandelsverksamhet
Söker 1-2 delägare till etablerad ehandelsverksamhet i AB. Behöver stärka upp verksamheten med fler personer och önskar därför ge 1-2 st möjlighet att bli medinvesterare istället för att anställa. Du/Ni förstår vad det innebär att driva eget och vill det. Uthållighet och drivkraft är viktiga parametrar. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Försäljning av en större summa till utlänskt företag
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Hjälp mig hitta enkelt bokföringsprogram AVSLUTAT INLÄGG
Hej |
|||
Redovisning av olika inköp utan kvitto, hur?
Hej! |
|||