Senaste inläggen

Redovisningshjälp / byrå

Är det någon som har något tips till mig?

Vill jobba med redovisning och har en hel del kunskap och även lite erfarenheter. Nu har jag fått en kund om jag vill men känner mig inte riktigt trygg i att sätta i gång att redovisa själv. Jag skulle vilja ha kontakt med en redovisningsbyrå eller person som jobbar på liknande sätt för att...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Gränsdragning mellan tjänsteresa och privatresa

Har jour så har alltid tjänstebilen hemma. Får jag lämna barnen på dagis på vägen till jobbet? Ger max 1 km extra om dagen.
Eller ska jag skriva 1km privatresa eller måste jag ta det för sig fram och tillbaka hem och sen köra till jobbet?

Om jag kör till ett ställe och jobbar. Kan jag då därifrån köra privat till ett s...

Var köpa godkända etiketter till glasburkar inom livsmedel

Hej

Ska börja sälja mat på burkar (glasburkar), typ sylt till de stora kedjorna.

Hittar dock inte någonstans där man kan köpa etiketter att klistra på burkarna, som innehåller allt som krävs enligt lag, dvs förutom egen logga, även innehållsförteckning, etikett för scanning med terminal, och alla annan information som...

Kategori: Allmänt

Bokföra överlåtesle av bef HB till AB

Har under några år drivit ett KB men ska nu driva firman i form av ett AB istället. Har köpt ett befintligt lagerbolag och fått allt klart med orgnr namn, bolagsverket etc.
Hur startar jag bokföringen i det nya AB? Allt skall ju över dit, lager, maskiner, tillgångar, skulder etc. Antar att jag skall göra ett bokslut för det gamla KB men hur...

Bokföra kortinbetalningar

Hej.

Driver att parkeringsbolag och har skaffat en automat som nu tar kort,
Kunden betalar med kort och får ett kvitto i automaten, pengar sätts dag 2 in på mitt företags bg i seb. Den 5 varje månad får jag ett avstämningsbrev från euroline med kortköp och avgifter under månaden. Hur bokför jag det? Måste jag göra det...

Lön/ersättning i AB utan arbetsgivardeklaration

Är det möjligt för mig att anställa hustrun
i AB't och betala ut ersättning till henne
utan att behöva redovisa något i arbetsgivar-
deklarationen.
Om AB gör utdelning av vinsten, skulle det funka?
AB betalar ju bolagsskatt på utdelning vilket kanske gör att
de pengarna inte behöver skattas en gång till

[deleted]

[deleted]

Kategori: Söker/eftersöker

Samhall söker en Business Controller i Stockholm.

BEFATTNING: Business controller

PLACERING: Stockholm city

Samhall söker just nu en business controller till huvudkontoret i Stockholm. Tjänsten är placerad direkt under ekonomidirektören, på ett bolag som omsätter ca 7 miljarder och har ca 23000 anställda.

UPPDRAGET
Som business controller har du...

Val av CRM Livsmedel, dagligvaruhandel

Hej!

Jag driver tillsammans med en kollega ett livsmedelsföretag som marknadsför ett varumärke inom dagligvaruhandel. Vi har på senaste året vuxit snabbt och har ca. 100 butiker i Sverige som vi levererar till. Vårt mål är att fortsätta att utvecklas och vi inser att vi inte längre kan jobba i excel för att ha koll på våra kontakter....

Söker ekonoibyrå med spansk erfarenhet

Hej,

Jag har flera verksamheter i Spanien, både med svenska och spanska ägarförhållanden, och behöver en ekonomibyrå för både rådgivning och bokföring. Är du / ni bosatta i Barcelona är det ett starkt plus.

Jag har även flertalet vänner som driver egna företag här nere och har samma behov som mig som jag kan förmedla k...

Byte av taxibil i ett AB

Jag har ett taxibolag (aktiebolag) behöver hjälp med hur jag bokför detta:
Nya bilen kostar 300 000 kr, får för den 1 år gamla bilen 210 000 kr, resterande 90000 kr som avbetalning till bilfirman. Den gamla bilens inköpsvärde var 200000 kr + moms 50000 kr. Avskrivningstid på den 5 år, alltså nu avskriven med 40000 kr.

Jag får...

Framtidens e-handel är här!

Efter två års planering och utveckling tar nu Starweb e-handeln till en ny nivå – version 6.0.
Med en innovativ och responsiv design andas både butik och administration frihet, framtid och försäljning.

Johan Lindstedt, VD Starweb:
”Den nya plattformen öppnar upp helt nya försäljningsmöjligheter för våra kunder. Genom a...

Kategori: E-handel

Söker partner till komplett webshopp 50-50% förtjänst

Jag har färdigtställt en komplett webshopp och kommer dels syssla med dropshipping. Men dessvärre kommer jag inte att ha tillräckligt med tid till att driva den hela tiden och eftersöker därför en partner som vill satsa seriöst på detta. Vinsten kommer att fördelas 50-50 rakt av så att båda parter känner sig nöjda.

Det kommer främst...

Sandvik Coromant i Gimo söker en Manager of Finance and Busines

Sandvik Coromant in Gimo, with approximately 1600 employees, is a world leader in the area of cemented carbide inserts and tools for the drilling, milling and turning of metal. Our customers are found in the metal, auto and aircraft industries, and our aim is to meet the markets' more stringent demands for new precision products with great durabili...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

God man RUT

Vem är det som ska ansöka om RUT om kunden har en god man?

hur bokföra lager ???

Om jag har noll i IB på lager men köper in under året för 100 000 och har kvar lager för 25 000 slutet av året.

Hur ska jag bokföra varulagret och värdet samt varukostnad ????

Hur bokföra arbete utfört av rörmokare?

Hej,
Jag renoverar en lokal, och har haft en rörmokare (från ett stort VVS-företag) på plats, som dragit vatten till diskbänk och handfat. Jag köpte allt material såsom rör, blandare mm via rörmokaren/VVS-företaget. Nu har jag fått, och betalat, fakturan. Där specificeras priset för kranarna för sig, medan arbetskostnaden och övrigt materiel...

RMV söker en Kommunikatör

RMV söker en Kommunikatör

RMV är inne i en positiv utvecklingsfas där förstärkning av kommunikations- och utvecklingsgruppen för närvarande pågår. Som kommunikatör kommer du att få en nyckelroll där du deltar i arbetet med att utveckla den interna och externa kommunikationen inom verket.

Arbetsuppgifter

Behöver lite hjälp...angående datum för redovisning .

Behöver lite hjälp...Har ett mindre AB med omsättning på runt 100K...

Har tagit över bolaget i år och nu är de jag som ska sköta redovisning osv. Vi är inte registrerade som arbetsgivare. Så de jag behöver göra är:

Skicka in årsredovisning till bolagsverket?
Skicka in deklaration till skatteverket?
Red...

Styrelsesuppleant

Hej! Ska strax till och starta aktiebolag.
Kommer att köra detta själv men ett aktiebolag kräver ju att man har en styrelsesuppleant om man inte har någon fler ledamot i bolaget.

Jag vill använda en närstående som suppleant, Personen i fråga kommer inte vara ett dugg insatt i företaget och kommer inte medverka vid någon bolag...