Senaste inläggen

Tech Data söker en Team Leader i Stockholm.

Letar du efter en ny utmaning och vill arbeta hos Sveriges ledande IT-distributör? För rekrytering till Tech Data söker vi en Team Leader Ship & Debit.

Tech Data kan erbjuda en internationell arbetsplats och en dynamisk miljö med många kontaktytor. Tjänsten, som är på heltid, är placerad i moderna och trevliga lokaler i Lunda, Spånga...

Kategori: Söker/eftersöker

Söker samarbetspartner till vårt TM bolag

NI vill väl tjäna mer pengar på er produkt?

Vi är ett nytt och fräsch TM bolag, vårt kontor ligger i Kosovo, Prishtina. VI är ute ute efter samarbetspartner / uppdragsgivare till vårt Callcenter. Många fördelar finns för er som vill samarbeta med oss!

VI har många års erfarenhet av sälj, så låt oss sköta er försäljnin...

Exempel på egentillverkad elektronik för Hobby-Robotar

Hej !

Jag hade en tråd förut om att sälja egentillverkad elektronik för
ex. hobby-robotar.
Jag har nu byggt ett kort för styrning av en Robot-tanks.
Motorstyrkoret samt själva tanksen har jag byggt själv😃 😃

Tror ni att det finns en marknad för detta - jag vet att det finns liknade produkter ute...

Kategori: Affärsidéer

Raderat

Raderat

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Vinst och utdelning

Låt oss säga att 2012-2013 hade jag en vinst på 250000:- varav jag ville att 150000 skulle gå i utdelning.

Nu är det 2014 och jag vill bokföra detta.

8999 Årets resultat debet 250000
2099 Årets resultat kredit 250000

sen efter det så lägger man

2099 Årets resultat debet 250000
...

Om jag ändå visste då, det jag vet nu....

Jag tänkte dela med mig av mina erfarenheter gällande marknadsföring på Internet då jag nu inser vilka fel jag gjort.

Jag startade mitt första företag 2006 och skulle naturligtvis göra allt själv - affärsplan, SWOT-analys, marknadsföringsplan + alla andra planer. Sen skulle jag ta fram allt jag behövde för att till slut utföra allt j...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Bokföra skuld som ingående balans vid ombildning

Hej,
Ombildade från EF för ett år sedan och sitter nu med första årsbokslutet. Är osäker på om jag har bokat rätt gällande ett ALMI lån som jag tog med in i AB när det bildades.
Hur ska jag boka den (lånet) som ingående balans för att det ska bli rätt nu i slutet? Får det inte att stämma nu.

Hjälp med UF

Hej! Vi är ett gäng killar som går tredje året på gymnasiet där vi läser det ekonomiska programmet. Just nu är vi i full gång att starta ett UF företag (Ung Företagsamhet) och som del i processen har vi som uppgift att göra en marknadsundersökning för att kolla av intresset för vår produkt och vad ni tror om vår affärsidé. En del av denna marknadsu...

Kategori: Affärsidéer

Bokföra löner till tjänstemän?

Hej!

Jag har en fråga om hur man bokför löner. Jag har en enskild firma och hade tidigare i år några anställda på väldigt låga summor för ett litet arbete. Eller, de vann en tävling men jag blev ändå tvungen att "anställa" dem. I alla fall, hur bokför jag detta?

6 personer fick 909 kr var insatta på sina konton...

Skapa företagsallians

Hej,
Som rubriken lyder är vi intresserade av att skapa en företagsallians som kompletterar vårt tjänsteutbud och på så sätt blir en win-win för samtliga parter.

Vi sysslar med webbutveckling av hemsidor, E-handel, webbapplikationer (tänk dig skapa facebook), mobila applikationer och marknadsföring över nätet.

V...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Köpa lägenhet

Hej! Jag står nu och funderar på hur jag smartast ska gå tillväga när jag nu ska köpa min egna lägenhet. Jag har hört och läst massor redan om olika mäklarfirmor men det är svårt att välja just en, hur gjorde ni första gången? Ska man hålla sig till en firma eller ska man kolla på olika sidor? Jag har hört mycket bra om Kategori: Off Topic

Söker redovisningsbyrå för praktik / deltidsjobb

Har utbildning men behöver praktisk erfarenhet. Kan bidra med en ny kund. Behöver ej bli anställd utan kan fakturera som egenanställd per timme alt praktisera. Viktigast är att jag får lära mig. Kan tänka mig långsiktigt om möjligheten skulle finnas.

Redovisningshjälp / byrå

Är det någon som har något tips till mig?

Vill jobba med redovisning och har en hel del kunskap och även lite erfarenheter. Nu har jag fått en kund om jag vill men känner mig inte riktigt trygg i att sätta i gång att redovisa själv. Jag skulle vilja ha kontakt med en redovisningsbyrå eller person som jobbar på liknande sätt för att...

Gränsdragning mellan tjänsteresa och privatresa

Har jour så har alltid tjänstebilen hemma. Får jag lämna barnen på dagis på vägen till jobbet? Ger max 1 km extra om dagen.
Eller ska jag skriva 1km privatresa eller måste jag ta det för sig fram och tillbaka hem och sen köra till jobbet?

Om jag kör till ett ställe och jobbar. Kan jag då därifrån köra privat till ett s...

Var köpa godkända etiketter till glasburkar inom livsmedel

Hej

Ska börja sälja mat på burkar (glasburkar), typ sylt till de stora kedjorna.

Hittar dock inte någonstans där man kan köpa etiketter att klistra på burkarna, som innehåller allt som krävs enligt lag, dvs förutom egen logga, även innehållsförteckning, etikett för scanning med terminal, och alla annan information som...

Kategori: Allmänt

Bokföra överlåtesle av bef HB till AB

Har under några år drivit ett KB men ska nu driva firman i form av ett AB istället. Har köpt ett befintligt lagerbolag och fått allt klart med orgnr namn, bolagsverket etc.
Hur startar jag bokföringen i det nya AB? Allt skall ju över dit, lager, maskiner, tillgångar, skulder etc. Antar att jag skall göra ett bokslut för det gamla KB men hur...

Bokföra kortinbetalningar

Hej.

Driver att parkeringsbolag och har skaffat en automat som nu tar kort,
Kunden betalar med kort och får ett kvitto i automaten, pengar sätts dag 2 in på mitt företags bg i seb. Den 5 varje månad får jag ett avstämningsbrev från euroline med kortköp och avgifter under månaden. Hur bokför jag det? Måste jag göra det...

Lön/ersättning i AB utan arbetsgivardeklaration

Är det möjligt för mig att anställa hustrun
i AB't och betala ut ersättning till henne
utan att behöva redovisa något i arbetsgivar-
deklarationen.
Om AB gör utdelning av vinsten, skulle det funka?
AB betalar ju bolagsskatt på utdelning vilket kanske gör att
de pengarna inte behöver skattas en gång till

[deleted]

[deleted]

Samhall söker en Business Controller i Stockholm.

BEFATTNING: Business controller

PLACERING: Stockholm city

Samhall söker just nu en business controller till huvudkontoret i Stockholm. Tjänsten är placerad direkt under ekonomidirektören, på ett bolag som omsätter ca 7 miljarder och har ca 23000 anställda.

UPPDRAGET
Som business controller har du...