Senaste inläggen
Patent på design
Hej på Er! En liten fundering. Kategori: Patent- och registreringsfrågor |
|||
Söker en designer
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Sälja buljong/soppa a la kaffekossan?
Sitter och leker med tanken att sälja buljong och (släta) soppor liknande kaffekossans idé. Kategori: Affärsidéer |
|||
Starta ekobutik tillsammans? (hudvård/hälsa)
Utveckla Sveriges bästa ekobutik tillsammans? delägare sökes! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Schablonavdrag/egenavgifter tas med vid inkomstdeklaration?
Hallå, |
|||
Hyra ut bostäder i bolag, undvika förmånsbeskattningHar man bolag med en bostad åker man på förmånsskatt om den inte hyrs ut. Men om man har bolag som ska syssla med uthyrning av flera bostäder? |
|||
Fördelning i konkurs?
Ett fastighetsbolag är skyldigt 44 miljoner i skatter och 2 miljoner i avgifter till en Brf, så lägenheterna bolaget har kvar osålda ska nu säljas via en konkurs om möjligt och pengarna fördelas. |
|||
Starta företag i UK med en person i UK och en i Sverige?
Hej företagare! |
|||
Praktikplats, LIA - 10v
Hej, jag eftersöker inom Jönköping Län med omnejd de företag, företagare som kan vara intresserade av att av vara LIA -företag unde några veckor. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
komma igång med bokföringen
Jag har nyligen startat en enskild firma. Jag syr och tillverkar produkter främst till barn och barnvagnar. Jag har några frågor angående hur jag ska bokföra saker. Och hoppas att någon här inne har möjligheten att svara på dom. |
|||
Ang bokslut
Hej!river en enskild firma enligt kontant metoden. Min fråga är, jag har fått fakturan för inköp med min företagskort. Själva fakturan är daterad i januari 2015, men inköpen var gjorda i december och kvitton är daterade för december) - ska den faktura tillhöra år 2014 eller 2015? |
|||
Fråga om "egen insättning", prel-skatt och reseersättning
Hej! |
|||
Vem skriver avtal för företagsköp, vilka ska sitta i styrelsen
Min fru ska köpa familjeföretaget där hon arbetar och delar 50/50 då vi inte får mer nu. |
|||
Kostnad för riktad direktreklam
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Försäkringsbolagen vill inte ha mig som kundNär jag blev medlem i Unionen var det bland annat för att jag skulle få ta del av Folksams erbjudande för småföretagare - 20% rabatt på premien de första tre månaderna. När jag således skulle teckna försäkringen var det stoppskylten upp direkt. "Nej, vi erbjuder inga försäkringar för guldsmeder pga den höga rån- och stöldrisken" Visst kommer jag ih... |
|||
Hur bokföra friskvårdscheckar
Hej |
|||
hur bokföra försäljning av aktier i direktpension
Hej, jag har direktpension i en aktie och fonddepå (dvs ej kapitalförsäkring). |
|||
Genial idé kräver import från Kina?
Hej, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Spara bokföring?Ska man spara bokföringen även om man har avregistrerat verksamheten? |
|||
Hur bokföra banklån?Hur bokför man ett banklån till enskild firma om man betalar av det varje månad? |
|||