Senaste inläggen
Starta eget bidrag - HJÄLP
Hej, jag har ett litet problem och jag hoppas att någon kan komma med ett gott råd. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Begära omprövning av deklaration efter skatterevision
Finns det nåt som hindrar att man begär en omprövning av sin deklaration om man blivit upptaxerad efter en skatterevision? För att kunna lägga mer i expansionsfonder eller periodisering och på det sättet klara ut den ökade skatten. |
|||
Moms eller inte
Hej! Kategori: Off Topic |
|||
Några frågor angående bokföring vid årskiftet
Hej, |
|||
Använda privatkonto på banken till företagetUndrar när man startar ett kommanditbolag och ska fakturera till kunder, måste man ha ett bankgiro eller kan man använda sitt eget kontonummer? |
|||
Problem att redigera i gratis fakturamall
Hej, |
|||
Traktamente och lunch praktikant
Vi ska ha praktikant hos oss några veckor. Det blir en del övernattningar och resor då han bor på annan ort än företaget. |
|||
Exportera cashewnötter från Mozambique till Sverige
Tjena!! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Trendspanande skribent sökes
Vi söker en skribent som vill skriva på frilansbasis. Du ska ha ett brinnande intresse för innovation och entreprenörskap och tycka om att skriva om ämnen som rör detta. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hur trendspana hålla koll på omvärlden? Verktyg sökes
Jag söker efter ett verktyg, Google har säkert något men hittar inte nu, som man kan hålla koll på trender och nyheter i världen. T ex om jag vill veta vad som händer inom ekologisk odling eller e-handel i världen så kan jag fylla i nyckelord där Google eller verktyget söker på nätet och listar alla träffar. Kategori: Off Topic |
|||
Hur får journalister betalt?
Jag har funderat på detta med hur journalister får betalt. T ex http://www.dagensmedia.se/nyheter/print/dagspress/article3887348.ece Kategori: Off Topic |
|||
Avdrag underhåll & reparation fastighet
Funderar på att ta över ett mindre hyreshus men fasaden måste fixas till och ev. tilläggsisoleras för det ska gå att få några hyresgäster. Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra förskottsbetalning till leverantör
Driver ett AB och bokför enligt bokslutsmetoden. Betalade i förskott till revisor 15 januari, utan faktura. Slutfakturan kom i februari, daterad 17 februari. Hur bokför jag detta? Ska momsen redovisas i januari eller i februari. |
|||
Varför nyttjas inte hela mitt ränteavdrag ?
Hej, |
|||
Kolla upp utländska företag
Hej! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Ny egenföretagare behöver hjälp att föra bok korrekt
Hej, |
|||
Öppna ett nytt företag utan den andra delägaren. Stämma mig?
Hej! |
|||
Låna av ett AB?
Hej! |
|||
bokföringsprogram tips ?
Hej allihop - jag söker efter ett vettigt ekonomiprogram - har ni nåt tips ? får inte kosta mer än max 1500/mån. (vilket iofs redan känns som ett överpris) Idag kör vi Mamut som känns 90tal och är smärtsamt långsamt och svårjobbat. |
|||
Vinstmarginalbeskattning (VMB) Bilhandel
Jag undrar hur det funkar med vinstmarginalbeskattning. Att man betalar moms på vinstmarginalen (skillnaden mellan inköp och försäljningspris) det är jag med på. Men vad bestämmer vinstmarginalen? |
|||