Senaste inläggen

ny

Kategori: Affärsidéer

Kan jag kringgå en Svensk distributör?

Hej!

Min fråga är alltså - kan jag kringgå en svensk distributör och få rätten att handla direkt med fabriken/tillverkaren?

Produkten som vi säljer köper vi idag in av en distributör som är utnämnd utav tillverkaren (En Norsk fabrik) att hantera mindre Svenska ordrar, dom kallar det "en palls kunder". Vi har nu efter e...

Kategori: Allmänt

Bokföra kreditfaktura från leverantör (från förra året)

Hejsan,

Jag gjorde en beställning från leverantör i december förra året (varor) och betalade direkt via banköverföring. Det tog lång tid innan jag fick beloppet återbetalt men idag har det äntligen kommit in. Hur ska jag bokföra detta? Det är alltså en kreditfaktura, kan man säga, men som avser en inbetalning från förra verksamhetsår...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Bokföra omförning av eget kapital

Hej.

Har starta ett nytt bokföringsår som är vårt andra, men missade att trycka på omföra eget kapital i bokföringsprogrammet.
Har hunnit bokföra 38 verifikationer på nya året och undrar nu hur jag löser så det med mitt egna kapital.
2014-12-31 såg det ut som följande:
2013 Eget uttag 27184,30
2018 Egna in...

Bokföra Reseersättning

I slutet av förra året utförde jag ett uppdrag i min enskilda firma för en myndighet i ett annat eu-land som jag enbart fick reseersättning för. För att få reseersättning, fyllde jag i den utländska myndighetens formulär och använde där företagskontot för min enskilda firma. Kostnaden bokförde jag på 2017, eftersom jag betalade med mitt privata bet...

KUNSKAP - MAKTEN - HORMON RUBBNINGAR

Internets tidningen www.detektiven.eu tillhör en sekulärt media som beskriver alla problem från samlevnad till samarbete mellan människor med olika NATIONALITETER som döljer sig bakom MEDBORGARSKAP.
Människor som andra levande varelser/b] på jordkloten delar sig i olika Nationaliteter med olika genetiska förutsättnin...

Kategori: Nyheter

Konsulttjänster inom Systemutveckling

Hej,

Jag heter Sebastian och driver, vid sidan av min anställning, ett konsultbolag som erbjuder tjänster inom Systemutveckling/Webbutveckling och Konsultation inom andra IT relaterade frågor.

Jag har erfarenhet av utveckling inom finans och e-handel och har arbetat med många spännande projekt inom området.

Kategori: Söker/eftersöker

Vilken arbetstitel/lön för detta?

Hej

Jag kommer inom kort att registrera en bifirma till mitt aktiebolag, den ska sälja produkter b2c via en e-butik. Min fru kommer att anställas och sköta om butiken med allt vad det innebär. Jag kommer personligen att ta hand om skatter/bokföring/budget mm.
Mitt bolag räknas som fåmansföretag och 3:12 reglerna hindrar mig a...

Kategori: HR - Personalfrågor

Byta verksamhet aktiebolag

Hur noga är det att meddela skatteverket eller bolagsverket (vilka man nu kontaktar?) om man ska testa en ny verksamhet? Har en släkting som fått erbjudande om att jobba några timmar med läxhjälp och RUT men personen har inget bolag så jag skulle kunna lösa det genom att anställa henne.

Men behöver jag meddela om detta tillägg av ver...

Söker företag att hjälpa med försäljning

Hej,

Som rubriken lyder söker vi nu företag att samarbeta med för att snabbt och på sikt öka er försäljning. Vårat verktyg är telefonen.

Vi är ett TM-bolag i startgroparna med engagemang och obegränsad drivkraft för sälja produkter och tjänster åt företag. Vi är säljare med erfarenhet från B2B annonsförsäljni...

Diskrimineringsombudsmannen söker en Chef till DO-kansliet

klicka på länken för att läsa mer: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/daf1d7dd3258

Dubbelhjul eller som glidknapp

Dubbelhjul eller som glidknapp till skrivstol med olika tappstorlekar 20:- st vid köp av alla.
För återförsäljare

Lars

Kategori: Till salu

Är du kvinnlig företagare mellan 35-65 år?

Jag söker kvinnliga företagare mellan 35 – 65 år som vill hjälpa mig med en marknadsundersökning, där jag vill undersöka om det finns intresse av att utveckla sitt företag och öka omsättningen, med hjälp av digitala hjälpprogram.

Hjälp mig genom att svara på 8 frågor. Det tar bara några minuter och som tack för din medverkan, får du...

Upphovsrätt gällande bilder på hemsida

Hej,

Jag har utvecklat en hemsida och ska lansera den som privatperson. Den kan enklast förklaras som en global fan-site för olika former av spel (konsol och PC/MAC).

Tanken är att för var och ett spel ska det finnas en sida innehållande grundläggande information samt tre bilder. Då det blir lite svårt att ordna egna...

När görs i praktiken avdrag för ökade levnadskostnader?

Hej alla!
Jag har en fråga angående avdrag. Nu så ska jag snart göra mitt första bokslut och jag är lite förvirrad över detta med avdrag. Som jag förstått görs vissa avdrag i samband med bokslutet? (Har hittills aldrig gjort ett bokslut så vet inte riktigt hur det går till).

Men mer specifikt så undrar jag över "avdrag för öka...

Reservfond - motkonto lösa upp

Vilket motkonto använder man då man vill lösa upp en reservfond (obs inte periodiseringsfond)?

Skattade pengar i aktiebolag

Om jag gör en vinst på låt säga 100 000 kr så beskattas detta med bolagsskatt.

Hur fungerar det sen året efter om det går sämre och jag tar ut lön med dessa redan skattade pengar. Betalar jag då skatt och arbetsgivaravgifter igen på dessa pengar eller görs ett avdrag först då jag redan betalat skatt en gång?

1800-tals möbel till salu för återförsäljning

1 st emma + 4 sitsig soffa samt 2 fotpallar från 1800 talet till salu gult tyg soffans sitstyg behöver bytas. totalt 8000:- för allt. Jag finns i Stockholm.

Lars

Kategori: Till salu

Driva eget som svetsare i Norge

Hej!

Jag jobbar som svetsare i Norge. Det företag jag är anlitad hos hyr ut mig till en verkstad. Det är det enda jobb de hittar åt mig just nu säger. Verkstaden hyr in mig på projekt. Så det är väldigt osäkert. Ibland mycket jobb, vissa månader för lite. Så jag har frågat verkstads företaget (de gillar mitt resultat det vet jag) om...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Fyller 61 i år och vill bli företagare

Jag är ditt vertyg under 1 år om du vill bli företagare, kan tänka dig att gå i förtida pension, har ett litet sparkapital som kan omvandlas till mycket lönsam ränta mot vad som är vanligt idag föratt inte tala om vissa pensionsförsäkringar som urholkas oerhört. Sänd mig info. om dig. JAG TAR ENDAST ETT UPPDRAG I ÅR . Mitt arvode genererar uppti...