Senaste inläggen
Börja arbeta under föräldraledighetenOm en person har bestämt och kommit överens med arbetsgivaren att vara föräldraledig under ett år men vill provjobba på ett annat företag efter 6 månader. Finns det något enligt lagen som säger att man inte får det? |
|||
Behöver Revisor till Förening
Jag ska starta en förening och söker nu en revisor. Föreningen kommer verka inom området dans och kulturutbyte. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bokföringshjälp!!
Hej! |
|||
Söker affiliates!
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Glömt att nollställa momskonton
Hej. |
|||
Risker vid köp av industrifastighet
Hejsan företagsnördar ;) Kategori: Allmänt |
|||
Starta och äga AB med anmärkning (företagskonto)
Hejsan, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
ArbetsgivaravgiftDriver ett nystartat AB. Ska ni betala ut lön för första gången. Har ungefärlig koll på hur det här fungerar. Tänkt betala ut 20 000 brutto. På den här summan ska jag betala 31,42% i arbetsgivaravgift enligt http://arbetsgivaravgift.nu/. dvs. 6284kr, betalas det här direkt in... Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Returavgift på kreditfakturaHej, vi har mottagit en kreditfaktura från en leverantör som vi köper varor till kunder ifrån. Varor vi tidigare köpt av leverantören har vi alltså återlämnat och fått kreditfaktura för, detta har vi gjort många gånger tidigare med denna leverantör utan några konstigheter. Nu har de dock för första gången, på grund av att ett mycket stort antal var... |
|||
Krävs bolag?
Hej, Jag är numera pensionär och skall hålla föredrag för några företag angående ledarskap. De kommer då ersätta mig för mina resekostnader till och från seminariet. Behöver jag starta någon form utav företag om jag ej skall ta ut någon vinst för tjänsten? Kategori: Feedback |
|||
söker t-shirt leverantör som trycker och säljer t-shirts.
jag har startat en webbshop www.sarkayan.se och skall nu börja sälja t-shirts. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Vilken bolagsform ska jag välja till företaget?
Har tänkt att bedriva uthyrning av husvagnar/husbilar och har just nu 8 st husvagnar som införskaffades som privatperson. Vet inte vilken bolagsform jag ska starta, men hjälp mig utifrån dessa förutsättningar: |
|||
Trasslig klient
Hej, jag har haft hand om ett nystartat aktiebolag sen december där ägaren varit allt annat än skötsam. Han har sedan tidigare en enskild firma och började på inrådan av sin redovisningskonsult för denna använda samma bankkonto som startats för aktiebolaget. Verksamheten är densamma och enskilda ska stängas ner. |
|||
Söker E-handel/butik att sälja vår produkt
Vi är importör av ett lagnings material, det lagar det mesta. Vi använder det i vår verksamhet själva (www.wermlandsevent.com) och är sjukt nöjda. Men som sagt vi importerar för vidare försäljning och önskar inleda ett samarbete med butik eller e-handel. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Enskild verksamhet. Ej bokfört.
Hej, |
|||
Affärsängel sökes
Johannes heter jag och driver en Däckverkstad.
Kategori:
Försäljning och Marknadsföring
|
|||
Hjälp med rekrytera i Sverige
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Projektarbete i skolan angående rekrytering av inköpare
Hej på er, Kategori: Off Topic |
|||
Bokföra innanför EU eller utanför EU (Digitala varor)?
Hej, |
|||
Enskild firma och AB parallellt
Jag har drivit enskild firma vid sidan av heltidsanställning under några år. Delvis pga. hög skatt på inkomster över brytpunkten har jag nyss startat upp ett AB. |
|||