Senaste inläggen
Disponering av vinsten
Sitter just nu med bokslut och gör en vinst på ca 300tkr. |
|||
Utdelningskatt
Hej Kategori: Nyheter |
|||
preliminärskatt och egenavgifter
Registrerade nyligen enskild firma och angav då 0 kr i överskott. Nu måste jag skicka ny preliminär inkomstdeklaration. |
|||
Outsorcing och Säljhjälp
Hej! Vi är på jakt efter säljare och entreprenörer som är sugna på att växa, starta upp en egen organisation och ta sig an en enkel, attraktiv och väldigt lönsam produkt. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Komma runt låg kreditvärdighet och starta AB
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Hjälp! Hur bokföra Utländsk källskatt??
Hallå! |
|||
Sociala medier, marknadsföring som leder till försäljning?!?
Hej Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Har du en ledig lokal? Annonsera ut den kostnadsfritt här!
Har du en ledig lokal? Kategori: Nyheter |
|||
Min Kompanjon har lurat migKaos!!! Har haft ett företag i sex år med en väninna. Hon har skött bokföringen i vårt AB och vi har en revisor. Nu har jag upptäckt efter sex år att hon lurar mig sen vi öppnade. Tagit ut lön trots mamma ledighet, betalat in tre ggr så mycket pension till Collectum till sig själv som till mig. Köpt massa privata saker till sig själv och sina husdj... |
|||
Bokföra inköp av varor utanför EU
Hej, |
|||
Bedriva "hobbyverksamhet" i aktiebolag med kapital
Hej medlemmar, |
|||
Fråga angående PayPal-avgift, valutakurser mm.Jag tar emot betalningar via PayPal i andra valutor än SEK. De omvandlas inte direkt, då jag har satt upp flera valutakonton. Är väl medveten om att intäkten ska omvandlas till svensk valuta när man sedan bokför och jag har valt att använda mig av xe.com för den typen av omvandling. Nu till problemet: PayPals egna valutakurs när man sedan vill över... |
|||
Reda ut frågor - enskild firma
Hej |
|||
Starta egen bilfirma - några frågor
1. Vilken bolagsform är mest fördelaktigt för handel med begagnade bilar? |
|||
Ehandel inom skönhet till salu
Nu har du chans att köpa en e-handel inom ekologisk hudvård. Kategori: Till salu |
|||
Fysiska verifikationer på löneutbetalning etc.?
Jag känner mig lite osäker på vilka transaktioner som jag behöver en fysisk verifikation för. När det kommer en faktura så använder man ju naturligtvis den. Men behöver jag skriva ut något dokument som underlag för exempelvis en löneutbetalning? Vad ska jag isåfall skriva ut? |
|||
Tips vid inkråmsförsäljning
Hej! |
|||
Hur du hittar bra företag i Indien att outsourca utveckling til
Hejsan Kategori: Off Topic |
|||
Betalning av misstagJag har fått in pengar på mitt företagskonto av misstag. Det är mitt fd kund som skickat de till mitt bankgiro. Hon vill ha de tillbacka på ett annat konto än hon har skickad från. Kan jag göra det? Jag kan inte ens se om det är hennes konto. Kommer de fortfarande gälla som retur om jag skickar pengarna till ett annat konto? |
|||
Utgifter i enskild firma
Hejsan! |
|||