Hej gott folk!
Nu har jag skapat över 10 designs, fler kommer det att bli!
De kommer att tryckas på t-shirts, det finns dock ett problem.
Filerna är inte i vektor grafik, jag behöver någon som kan göra de till EPS fil, alltså vektor.
Just nu är de normala filer alltså jpg.
Pris kan...
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|
Hej på er!
Jag har drivit min enskilda firma i 3 år nu, men har inte haft nytta av den på senare tid så funderar på att avsluta firman. Jag har en fråga kort och gott gällande mina inköp till företaget.
Måste jag ta upp något av mina inköp/inventarier vid avslutandet utav min firma?
Jag har drivit...
Kategori:
Bokföring forum, Skatter och Företagsformer
|
|
Jag hjälper en vän med bokföringen i ett AB. Hon har en del kostnader som betalats med företagskortet där det saknas kvitton. Kan de läggas på ej avdragsgilla kostnader (6992)? Hon har också några uttag från kontot, som hon säger gått till att betala kontanta kostnader och milersättning, men så länge jag inte får in kvitton och körjournal så antar...
Kategori:
|
|
hej jag driver en webb shop som behöver produkter.
jag letar efter någon som kan erbjuda dropshipping.
ingen speciell produkt utan lite av allt är jag intresserad utav
nås även på mail spotifylyssnaren@hotmail.com
Kategori:
Inköp
|
|
Hej! nyföretagare som letar efter enklaste sättet att bokföra mm, kommer sälja t-shirts, hoodies, tank tops, och klockor i webb shop.
Nu är frågan vilket bokförings program som erbjuder allt man behöver?
Hört att Promobook och Visma är de populäraste.
Någon som kan dela lite erfarenhet av dessa program,...
Kategori:
|
|
Hej gott folk!
Nu har jag bestämt mig för att sälja klockor i min webbshop.
Jag har lite frågor angående vartifrån jag skall få klockorna ifrån, jag söker lite av allt.
Är det någon här med någon bra kontakt som kan leverera högkvalité klockor till rimligt pris ( talar om många klockor )
Ä...
Kategori:
E-handel
|
|
Hej!
Jag skulle vilja ha lite konstruktiv feedback på en verksamhet vi håller på att bygga upp. 🙂
Den gick live igår.
Vi utvecklar en sajt som skall hjälpa företagare att söka efter lediga lokaler, just nu indexeras lokaler - eftersom vi kom live igår är det begränsat antal ute just nu. Men detta komm...
Kategori:
Feedback
|
|
Hej,
Jag är i full gång att starta ett obemannat gym där många av kunderna kommer betala månadsvis via autogiro. Min fråga lyder om man kan bokföra dessa fakturor i en klump eller om varje faktura måste bokföras var för sig?
Jag driver ett AB och använder mig idag av kontantmetoden.
Tacksam för svar.
Mvh<...
Kategori:
|
|
Hej!
Jag har ett företag AB idag som bedrivs i Finland och Sverige
Säljer design/keramik/smycken mm.
Problemet är att jag säljer alla smycken inom Sverige och Finland bara.
Och allt annat utanför till hela världen.
Skulle det kunna finnas fördelar med att starta ett till nytt företag och en...
Kategori:
Försäljning och Marknadsföring
|
|
Hej.
En leverantör har tidigare skickat direkt från sitt lager i USA till mig i Sverige. Import.
Speditören deklarerar, eller jag själv. Redovisar sedan deklarationsunderlag till Skatteverket.
De använder numera ett EU-land som mellanhand där paketet skickas vidare till mig. På paketet står det att den kommer fr...
Kategori:
|
|
Hej,
jag har köpt en get i mitt företag via ari.farm, vilket är att sociialt initiativ där man köper getter för att hjälpa somaliska nomader att få jobb (http://www.atl.nu/lantbruk/kop-en-get-i-mobilappen/).
Det är ju inte en gåva till hjälporganisation. Rent formellt borde man kanske se det som en investering, som ger...
Kategori:
|
|
Här är något vi hoppas kan hjälpa dig i ditt företagande. Tillsammans är vi 20 000 medlemmar i foretagande.se som står för en bra sudd av Sveriges ekonomi. Den kraften har vi nu använt för att förhandla fram ett avtal med en inköpsorganisation som gör att du som medlem kan sänka dina kostnader på produkter och tjänster du redan idag använder. ...
Kategori:
Nyheter
|
|
Hej
Jag söker ett enkelt och smidigt program för att hantera personalinformation.
Är less på att hålla på med Excel dokument där man listar saker till förbannelse.
Jag vill ha ett enkelt program där jag kan bestämma över informationen som ska matas in. Informationen ska presenteras på ett trevligt sätt, förslags...
Kategori:
Chef, Ledarskap och Coachning
|
|
hej jag har en enskild firma, kommer inom kort att sälja t-shirts
jag behöver lite hjälp så att jag kan se till att allt ekonomiskt är korrekt.
det jag behöver hjälp med är att
1: förstå moms bättre
2: någon som kan kolla så att min första bokföring blir korrekt 🙂
3: sedan lite övriga saker som...
Kategori:
|
|
Hej!
Har en fråga gällande särskilt stöd till start av näringsverksamhet (se bifogad pdf). Om man använt pengarna för att starta ett aktiebolag, ska pengarna då tas upp i företagets bokföring?
Min uppfattning är att pengarna getts till ägaren och därmed inte är bolagets pengar, även om villkoret för bidraget är att pe...
Kategori:
|
|
Vi ordnar kassaflödeslösningar samt krediter till er verksamhet. Även nystartade bolag samt enskilda firmor. Skicka ett privat medelände på forumet så kontaktar jag er.
Med vänliga hälsningar
Jennie Brännman.
Kategori:
Finansiering, Riskkapital och Bidrag
|
|
Jag har en fråga om hur man bokför en kundbetalning som har skett till ett privat konto (inte företagskontot).
Jag vill säga att det ska vara på detta vis, men blev av någon anledning osäker. Vill ni hjälpa mig på traven? Det rör en enskild firma.
I nedanstående exempel har jag använt mig av försäljning av en tjänst fö...
Kategori:
|
|
Hej
Jag tog en bil på privatleasing för halvt år sen.
Nu har jag startat enskild firma.
Bilen kostar ca 2300/mån i leasingavgift.
Har kontaktat försäljaren på bilfirman och frågat hur det skulle gå till att modifiera kontraktet (om det nu går/behövs) så att jag kan gå över till företagsleasing istället. Enligt honom är d...
Kategori:
Allmänt
|
|
Hejsan
Jag driver en enskild firma och har både gjort och fått betalningar via PayPal. Ofta handlar det om betalningar till utländska företag där det enda underlag man får är kvittot från PayPal. Vad jag har hört så räcker inte det som underlag utan måste kombineras med ytterligare uppgifter. Ifall jag inte kan få ut något vettigt kv...
Kategori:
|
|
Hej, hoppas ngn vet! Jag har enskild firma men jobbar lite extra för ett bemanningsföretag. Bemanningsföretaget kräver arbetsgivarintyg eller studieintyg av alla som jobbar där. Det är lätt fixat när man är anställd men hur ska jag kunna visa ett arbetsgivarintyg? Har begärt registerutdrag från Skatteverket men där framgår det inte hur många timmar...
Kategori:
Allmänt
|
|