Senaste inläggen
Starta egen bilfirma - några frågor
1. Vilken bolagsform är mest fördelaktigt för handel med begagnade bilar? |
|||
Ehandel inom skönhet till salu
Nu har du chans att köpa en e-handel inom ekologisk hudvård. Kategori: Till salu |
|||
Fysiska verifikationer på löneutbetalning etc.?
Jag känner mig lite osäker på vilka transaktioner som jag behöver en fysisk verifikation för. När det kommer en faktura så använder man ju naturligtvis den. Men behöver jag skriva ut något dokument som underlag för exempelvis en löneutbetalning? Vad ska jag isåfall skriva ut? |
|||
Tips vid inkråmsförsäljning
Hej! |
|||
Hur du hittar bra företag i Indien att outsourca utveckling til
Hejsan Kategori: Off Topic |
|||
Betalning av misstagJag har fått in pengar på mitt företagskonto av misstag. Det är mitt fd kund som skickat de till mitt bankgiro. Hon vill ha de tillbacka på ett annat konto än hon har skickad från. Kan jag göra det? Jag kan inte ens se om det är hennes konto. Kommer de fortfarande gälla som retur om jag skickar pengarna till ett annat konto? |
|||
Utgifter i enskild firma
Hejsan! |
|||
Bokföra avbetalning på kredit?
Jag köpte en mobiltelefon på månadsvis avbetalning och eftersom jag fick ett "kreditkvitto" på beloppet bokförde jag den som Leverantörsskuld på hela beloppet (kredit) och på mobilkontot samt moms (kredit). |
|||
Div. frågor om AB inför uppstart
Jag överväger att ombilda från EF till AB och en rad frågor har uppstått. Hoppas på att kunna få lite klarhet här via forumet 🙂 |
|||
Div. frågor om AB inför uppstart
Jag överväger att ombilda från EF till AB och en rad frågor har uppstått. Hoppas på att kunna få lite klarhet här via forumet 🙂 Kategori: Nyheter |
|||
KontoJag har precis börjat sälja musik online via en distributionssida vid namnet Distrokid (registrerat utanför EU). Där går det ej att registrera som företag, utan betalning sker som dig till privatperson via PayPal. Väldigt likt det Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer |
|||
Hur bokföra återbetalning av felaktigt betald faktura.
Vid betalning av räkningar betalade jag en faktura till fel leverantör. Fakturan skulle betalas för bredbandskostnad men jag betalde den på fortums elkononto. Vi använder kontantmetoden. Företaget är ett aktiebolag |
|||
Utbetalning av lön och resa, efter att ha jobbat åt kommunen
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Varning för Kronans Bolagsjuridik AB
Jag vill varna alla företagare för att undvika hamna i en otrevlig situation. Kategori: Allmänt |
|||
Söker försäljare/delägareVårt företag som säljer och designar handgjorda väskor och accessoarer i samarbete med SMEs och kooperativ i Asien söker 1-2 kollegor med ansvar för försäljning mot företag och dylik. Vi söker någon som är intresserad av en mer flexibel arbetsansvar då detta är inte en vanlig anställning utan man har möjlighet att bli delägare/eget företagare. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Värdering aktier efter utdelning
Hej! Ska värdet av aktier i balansräkningen justeras ner efter en utdelning? |
|||
Försäkring liten enskild firmaJag har just startat en liten trädgårdsanläggnings firma (enskilt företag, inga anställda). Vad rekommenderar ni för försäkringar? Kategori: Allmänt |
|||
Hjälp! Jag har lånat pengar av mitt AB, ovetandes. Vad gör jag?
Har ett nystartat AB och har plockat ut pengar ibland. Trodde det var som att ha en enskild firma. Men nu har jag ju förstått att bara för att jag har pengarna nu och kan sätta in dom i företaget så måste balansräkningen stämma med mitt bankkonto. |
|||
Tömma momskontot.Har förstått nu att momskontot ska tömmas. MIn förra hjälp har inte gjort det alls, så jag har nu många tusen på det kontot. Jag ha nu försökt ta mig på min lilla bokföring själv och det går ju hyfsat. Men hur tömmer jag allt de kontot nu så det blir noll ? Det är ju moms som ligger kvar där från ca 1,5 år tillbaka. Någon som kan förklara enkelt fö... |
|||
Skaffa företag som 15-åring?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||