Senaste inläggen
Vilken bolagsform ska jag välja till företaget?
Har tänkt att bedriva uthyrning av husvagnar/husbilar och har just nu 8 st husvagnar som införskaffades som privatperson. Vet inte vilken bolagsform jag ska starta, men hjälp mig utifrån dessa förutsättningar: |
|||
Trasslig klient
Hej, jag har haft hand om ett nystartat aktiebolag sen december där ägaren varit allt annat än skötsam. Han har sedan tidigare en enskild firma och började på inrådan av sin redovisningskonsult för denna använda samma bankkonto som startats för aktiebolaget. Verksamheten är densamma och enskilda ska stängas ner. |
|||
Söker E-handel/butik att sälja vår produkt
Vi är importör av ett lagnings material, det lagar det mesta. Vi använder det i vår verksamhet själva (www.wermlandsevent.com) och är sjukt nöjda. Men som sagt vi importerar för vidare försäljning och önskar inleda ett samarbete med butik eller e-handel. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Enskild verksamhet. Ej bokfört.
Hej, |
|||
Affärsängel sökes
Johannes heter jag och driver en Däckverkstad.
Kategori:
Försäljning och Marknadsföring
|
|||
Hjälp med rekrytera i Sverige
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Projektarbete i skolan angående rekrytering av inköpare
Hej på er, Kategori: Off Topic |
|||
Bokföra innanför EU eller utanför EU (Digitala varor)?
Hej, |
|||
Enskild firma och AB parallellt
Jag har drivit enskild firma vid sidan av heltidsanställning under några år. Delvis pga. hög skatt på inkomster över brytpunkten har jag nyss startat upp ett AB. |
|||
Schablonavdrag kontor i hemmet samt arbetsresor
Har drivit en enskild firma i lite mer än ett år nu men har inte gjort några som helst avdrag för varken kontor i hemmet eller arbetsresor då jag inte förstått exakt hur dessa bokförs och hanteras ekonomiskt, tänkte se om någon kan försöka förtydliga det lite! |
|||
Var köper lågprisvaruhusen sina varor?
Som rubriken lyder, var köper lågprisvaruhusen sina varor? Kategori: Inköp |
|||
Hjälp! Hur gör jag med inköp innan start av företaget?
Nyligen har bildat AB och har inte börjat tjäna pengar, men jag håller på förberedda mig all inventarier som jag behöver i Företaget. |
|||
Korrigera negativt kassakonto.
Hej. |
|||
Säljer min verksamhet i utbyte mot aktier, men kan...
Hej, |
|||
Handelsbolag med ett utlandsk företag som delägareHur och var beskattas ett som utlandskt företag (ungerskt) som är delägare i ett handelsbolag och har ingen verksamhet i Sverige bara i Ungern. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Betala med kontokort ej kopplat till företaget
Jag har försökt läsa på lite om hur man ska bokföra om man i en enskild firma (med förenklat årsbokslut) köper varor på sitt privata kontokort. |
|||
Disponering av vinsten
Sitter just nu med bokslut och gör en vinst på ca 300tkr. |
|||
Utdelningskatt
Hej Kategori: Nyheter |
|||
preliminärskatt och egenavgifter
Registrerade nyligen enskild firma och angav då 0 kr i överskott. Nu måste jag skicka ny preliminär inkomstdeklaration. |
|||
Outsorcing och Säljhjälp
Hej! Vi är på jakt efter säljare och entreprenörer som är sugna på att växa, starta upp en egen organisation och ta sig an en enkel, attraktiv och väldigt lönsam produkt. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||