Ebay, Julhandel, Bokföring

Anonym
Hej,

Import
Jag har startat ett företag som ska sälja produkter X importerade från andra länder (utanför EU).
Jag har ett EROI nummer hos tullverket, vet vilken kod jag ska lägga beställningen emot.

Saknar jag något för att göra en korrekt beställning idag?

Ebay
Jag hittar priser på Ebay som inte ens Alibaba kan matcha, trots större beställningar.

Hur gör jag för att göra en beställning från Ebay på företaget?
(Då jag beställer privat betalar jag ju aldrig någonting mer än varupriset)

Julhandel
Jag väntar i dagsläget på Arbetsförmedlingens handläggare att godkänna mitt företag för starta eget bidrag.
De är dock väldigt sega där och brukar ta cirka 4 veckor och under den tiden får jag inte dra på mig några kostnader eller intäkter.... Jag kommer därmed att missa den viktiga julhandeln som vore ett perfekt tillfälle att kicka igång verksamheten med.

Jag tänker såhär: Om jag köper in produkterna från mina privata pengar till veckan så hinner de dyka upp innan julhandeln. Jag bokför sedan en skuld till ägaren på den betalda summan. Är detta möjligt?

Frågor:
1. Vad krävs för att göra en korrekt import för ett svenskt företag från typ Alibaba/Ebay?
2. Jag vill påbörja importen av produkter X redan idag så att jag inte missar julhandeln, trots jag inte får dra på mig någon kostnad eller intäkt. Hur gör jag?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.