Prenumerera
Ekonomi
Första bokföringenHej, jag är ganska ny på detta. jag har precis börjat bokföra. Jag har köpt in en dator till företaget, för mer pengar än jag har på mitt checkkonto i... |
|||
Hur bokför jag detta?
Hej! |
|||
Momsregistreringsnummer
Jag har precis fått fa-skattsedel för mitt nystartade företag och registrering hos bolagsverket är på gång. |
|||
Import från EU och utanför EU.
Hur bokför man rent konkret när man importerar varor från EU och utanför EU till enskild firma? Kan jag fortfarande bokföra enligt kontantmetoden? |
|||
Beställning utomlands, nedskrivet värde - problem!Beställde en maskin från Kina och fick, utan att jag bad om det, nedskrivet värde på varan. Verkar vara någon form av praxis att de gör så därifrån. F... |
|||
Faktura-bokföring enl. kontantmetoden?
Har funderat på en sak angående bokföring och kontantmetoden. |
|||
Faktura-bokföring enl. kontantmetoden?
Har funderat på en sak angående bokföring och kontantmetoden. |
|||
fakturanumrering vid årsskiftedet här känns osm en jättedum fråga, men.... ska man börja om numreringen av sina fakturor vid årsskifte? Alltså så att den första fakturan efter årss... |
|||
Byta momsredovisning?Jag har en enskild firma och tänkte nu testa "Vismaspsc ensklid fima" för bokföringen men där står att jag måste betala momsen årsvis. Jag betalar in... |
|||
Byta momsredovisning?Jag har en enskild firma och tänkte nu testa "Vismaspsc ensklid fima" för bokföringen men där står att jag måste betala momsen årsvis. Jag betalar in... |
|||
Hinna ikapp och lägga ned.Jag har *nästan* tagit det jobbiga beslutet att efter en rätt kort och väldigt intensiv tid som företagare lägga ned. Det har varit jättekul, men allt... |
|||
Inventarie fråga?!?!?
Hej! |
|||
Eget uttag för decemberintäkt, vilket räkenskapsår?
hej! |
|||
Rutin att redovisa lön?
Jag undrar viken rutin ni har när ni betalar ut lön och fyller i skattedeklarationen. Det känns som jag alltid sitter o letar i mina pärmar. |
|||
bokföring
Hej, jag är ny i området. |
|||
Hur redovisar jag gåvor till välgörenhet?Jag planera att låta fem procent av min försäljning varje månad gå till välgörenhet och jag undra nu hur jag ska föra in dessa belopp i min redovisnin... |
|||
Ångest
Har nu fyllt i blanketten för att söka FA-skatt, hoppas jag har gjort rätt och förstått allting rätt. |
|||
öppna företag i storbrittanien?Hej. Har läst lite på nätet om att det är enkelt att öppna ett sk. LTD company i storbrittanien. Finns det någon här som har erfarenheter av detta, oc... |
|||
Dra av underskottet?"Nu kan även en enskild näringsidkare t.ex. avsätta vinstmedel skattemässigt för framtiden och kvitta underskott i en nystartad verksamhet mot inkomst... |
|||
Lager bokföring
Hej jag har gjort manuela inleveranser och bokfört de på konto 1400 (lager). När jag sen kollar i kontoplanen visar det ingenting? |
|||