Prenumerera Ekonomi
Eget uttag för decemberintäkt, vilket räkenskapsår?
hej! |
|||
Rutin att redovisa lön?
Jag undrar viken rutin ni har när ni betalar ut lön och fyller i skattedeklarationen. Det känns som jag alltid sitter o letar i mina pärmar. |
|||
bokföring
Hej, jag är ny i området. |
|||
Hur redovisar jag gåvor till välgörenhet?Jag planera att låta fem procent av min försäljning varje månad gå till välgörenhet och jag undra nu hur jag ska föra in dessa belopp i min redovisnin... |
|||
Ångest
Har nu fyllt i blanketten för att söka FA-skatt, hoppas jag har gjort rätt och förstått allting rätt. |
|||
öppna företag i storbrittanien?Hej. Har läst lite på nätet om att det är enkelt att öppna ett sk. LTD company i storbrittanien. Finns det någon här som har erfarenheter av detta, oc... |
|||
Dra av underskottet?"Nu kan även en enskild näringsidkare t.ex. avsätta vinstmedel skattemässigt för framtiden och kvitta underskott i en nystartad verksamhet mot inkomst... |
|||
Lager bokföring
Hej jag har gjort manuela inleveranser och bokfört de på konto 1400 (lager). När jag sen kollar i kontoplanen visar det ingenting? |
|||
Exakt bokföring.
Lägger upp en ny länk och hoppas på ett exakt svar av min kommande bokföring. |
|||
Reseräkning?? tacksam för snabbt svar
Hej! |
|||
Konstigt momssats???Det företaget jag ska handla ifrån lägger på en moms på 17,5 procent, företaget är inom eu. Vad är det för konstig momssats? Hur bokför jag detta när... |
|||
Representation
Hej! |
|||
moms reg.Nu ska jag fylla i min blankett för att söka fa skatt men ska jag någonstans också söka för att momsregga mig eller? |
|||
F-skattesedel.
Hej, |
|||
Frågor jag skulle vilja ha svar på.
Hej |
|||
Konton för ABLite funderingar på vilka konton som ska användas till följande affärshändelser för ett nystartat AB (2 ägare, 50/50) med sin första årsredovisning nu... |
|||
Skapa konto
HEJSAN! |
|||
Förlängt eller förkortat räkneskapsår?
Hej! |
|||
Deklarationsgranskning + påföljd = bokföring
Hej, |
|||
Behöver bokföringshjälp
Hej, nu behöver jag er hjälp, hoppas ni ställer upp! |