Ekonomi

Registrera min EF på min fru?

Hej

Jag står precis i begrepp att starta upp en egen rörelse vid sidan om mitt vanliga jobb. Jag har redan passerat brytpunkten f...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

ångra/ändra en verifikation

Hej, nu är det så att jag slarvat! :o

jag har skrivit fel i en verifikation och undrar hur man kan "gå tillbaka" och göra detta rätt? jag...

Bingoberra

söker Investerare till att driva www.bingoberra.com

hör gärna av er

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Bokföringsfrågor fakturametoden

Hej!

Jag har några frågor om bokföring.

Jag har startat mitt företag nu den 1 januari och jag ska bokföra med fakturam...

Utan att ta ut lön?

jag behöver lite hjälp. Har en liten verksamhet men planerar på att starta nån form av firma för att kunna bygga kapital. Så vad jagundrar är. hur fi...

ang BAS-kontoplanen

BAS-kontoplanen, är den ett måste att följa? Om jag köpt en domänadress tex mittföretag.se hur bokför jag den enl bas-kontoplanen?

Nytt år

Jag har precis köpt programmet Vismaspcs enskildfirma och ska börja bokföra med det från 1/1 men då ska jag fylla i vad företaget har på bankkontot v...

Hjälp mig att avsluta år 2006!

Jag startade min EF 1november 2006 och har förkortat verksamhetsår 0611-0612. Eftersom det är många enskilda näringsidkare på detta forum som också må...

Första bokföringen

Hej, jag är ganska ny på detta. jag har precis börjat bokföra. Jag har köpt in en dator till företaget, för mer pengar än jag har på mitt checkkonto i...

Hur bokför jag detta?

Hej!

Jag bedriver ett eget företag som sysslar med försäljning av fruktlådor etc, som mina kunder får prenumerera på. Nu hoppas...

Momsregistreringsnummer

Jag har precis fått fa-skattsedel för mitt nystartade företag och registrering hos bolagsverket är på gång.

Jag har en liten fundering om n...

Import från EU och utanför EU.

Hur bokför man rent konkret när man importerar varor från EU och utanför EU till enskild firma? Kan jag fortfarande bokföra enligt kontantmetoden?

Beställning utomlands, nedskrivet värde - problem!

Beställde en maskin från Kina och fick, utan att jag bad om det, nedskrivet värde på varan. Verkar vara någon form av praxis att de gör så därifrån. F...

Faktura-bokföring enl. kontantmetoden?

Har funderat på en sak angående bokföring och kontantmetoden.

Säg att man får en faktura från ett företag. En kopia dras på fakturan och man...

Faktura-bokföring enl. kontantmetoden?

Har funderat på en sak angående bokföring och kontantmetoden.

Säg att man får en faktura från ett företag. En kopia dras på fakturan och man...

fakturanumrering vid årsskifte

det här känns osm en jättedum fråga, men.... ska man börja om numreringen av sina fakturor vid årsskifte? Alltså så att den första fakturan efter årss...

Byta momsredovisning?

Jag har en enskild firma och tänkte nu testa "Vismaspsc ensklid fima" för bokföringen men där står att jag måste betala momsen årsvis. Jag betalar in...

Byta momsredovisning?

Jag har en enskild firma och tänkte nu testa "Vismaspsc ensklid fima" för bokföringen men där står att jag måste betala momsen årsvis. Jag betalar in...

Hinna ikapp och lägga ned.

Jag har *nästan* tagit det jobbiga beslutet att efter en rätt kort och väldigt intensiv tid som företagare lägga ned. Det har varit jättekul, men allt...

Inventarie fråga?!?!?

Hej!

Jag sysslar med musikproduktion och har en hel del utrustning som jag köpt privat ( under några år ) innan jag startade min...