Prenumerera Ekonomi
Registrera min EF på min fru?
Hej |
|||
ångra/ändra en verifikation
Hej, nu är det så att jag slarvat! :o |
|||
Bingoberra
söker Investerare till att driva www.bingoberra.com Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföringsfrågor fakturametoden
Hej! |
|||
Utan att ta ut lön?jag behöver lite hjälp. Har en liten verksamhet men planerar på att starta nån form av firma för att kunna bygga kapital. Så vad jagundrar är. hur fi... |
|||
ang BAS-kontoplanenBAS-kontoplanen, är den ett måste att följa? Om jag köpt en domänadress tex mittföretag.se hur bokför jag den enl bas-kontoplanen? |
|||
Nytt årJag har precis köpt programmet Vismaspcs enskildfirma och ska börja bokföra med det från 1/1 men då ska jag fylla i vad företaget har på bankkontot v... |
|||
Hjälp mig att avsluta år 2006!Jag startade min EF 1november 2006 och har förkortat verksamhetsår 0611-0612. Eftersom det är många enskilda näringsidkare på detta forum som också må... |
|||
Första bokföringenHej, jag är ganska ny på detta. jag har precis börjat bokföra. Jag har köpt in en dator till företaget, för mer pengar än jag har på mitt checkkonto i... |
|||
Hur bokför jag detta?
Hej! |
|||
Momsregistreringsnummer
Jag har precis fått fa-skattsedel för mitt nystartade företag och registrering hos bolagsverket är på gång. |
|||
Import från EU och utanför EU.
Hur bokför man rent konkret när man importerar varor från EU och utanför EU till enskild firma? Kan jag fortfarande bokföra enligt kontantmetoden? |
|||
Beställning utomlands, nedskrivet värde - problem!Beställde en maskin från Kina och fick, utan att jag bad om det, nedskrivet värde på varan. Verkar vara någon form av praxis att de gör så därifrån. F... |
|||
Faktura-bokföring enl. kontantmetoden?
Har funderat på en sak angående bokföring och kontantmetoden. |
|||
Faktura-bokföring enl. kontantmetoden?
Har funderat på en sak angående bokföring och kontantmetoden. |
|||
fakturanumrering vid årsskiftedet här känns osm en jättedum fråga, men.... ska man börja om numreringen av sina fakturor vid årsskifte? Alltså så att den första fakturan efter årss... |
|||
Byta momsredovisning?Jag har en enskild firma och tänkte nu testa "Vismaspsc ensklid fima" för bokföringen men där står att jag måste betala momsen årsvis. Jag betalar in... |
|||
Byta momsredovisning?Jag har en enskild firma och tänkte nu testa "Vismaspsc ensklid fima" för bokföringen men där står att jag måste betala momsen årsvis. Jag betalar in... |
|||
Hinna ikapp och lägga ned.Jag har *nästan* tagit det jobbiga beslutet att efter en rätt kort och väldigt intensiv tid som företagare lägga ned. Det har varit jättekul, men allt... |
|||
Inventarie fråga?!?!?
Hej! |
|||