Prenumerera Ekonomi
Köpa om värdet ökar eller minskarLäste i någon artikel för ett tag sedan att man bara ska investera i saker som ökar i värde, det andra som minskar i värde ska man hyra eller leasa el... Kategori: Inköp |
|||
"Fuskas" det mycket?
Undrar över en sak om det där med momsen. |
|||
hobbyverksamhet
Är det någon som bedriver hobbyverksamhet här? Hur funkar det, får man org.nr och kan man fakturera? Vilka avgifter blir det det? |
|||
inkuransavdragÄr det någon som känner till reglerna för inkuransavdrag (gäller kläder) |
|||
Kan detta stämma? Min netto vinst större än skatt?
Hej! |
|||
bokföra kunders kortbetalning
Hej |
|||
LagerförändringHur bokför jag årets lagerförändring? |
|||
Hjälp!!
Hejsan |
|||
Pristävlingar
Tänkte ha pristävlingar som affärsverksamhet. Behöver veta mer om skatteregler. |
|||
Inte sälja något.
Hej! |
|||
Biobiljetter till kunder?Så här några dagar före jul skulle jag gärna ge något litet till några av mina kunder, t.ex. ett par biobiljetter. Är sådana representationsgåvor avdr... |
|||
Två akuta bokföringsfrågorNu ligger jag dryga månaden efter med bokföringen och börjar känna mig vrålstressad (handlar egentligen inte om jättemånga poster, men ni vet.. jag ha... |
|||
Stor gård - Privatägd - Enskilt företag
Jag och min sambo har köpt en gård med sidobyggnader / biytor. |
|||
Utbildnings kostnader innan start?
HEJ! |
|||
Lön i handelsbolag
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med en extra inkomst som konsult i ungarna handelsbolag. |
|||
Annonsering i EU-land!
Jag har satt in en reklamannons i en tidning i ett annat EU-land. Går det bra att göra följande kontering eller är jag helt ute och cyklar nu? |
|||
Avdragsgillt?SPCS måste väl ändå vara en programvara som är avdragsgill i mitt företag? Även om jag inte sysslar med bokföring osv i min företagsbeskrivning behöve... |
|||
Hur bokföra avbetalning på bil till banken?Vi har köpt en bil till företaget som vi har tagit lån på, men under vilket konto bokför jag avbetalningarna på? Kommer det att bli 2 olika konton för... |
|||
bokföringsprogramVet ni något lätt och bra bokföringsprogram man kan få tag i? |
|||
Faktura vs. Kvitto
En liten fundering... |
|||