Prenumerera
Ekonomi
Kursavgift, kan man redovisa moms på konto 2641?Hej! Det ligger en faktura framför mig, utbildningskursavgift av min kollega. Kan jag bokföra moms på konto 2641, debiterad ingående moms? Trodde att... |
|||
postförskott med bankgiroOm man ska skickar varor mot postförskott, måste man ha ett postgiro då när de ska hämta ut varorna och betala eller man kan ha bankgiro?? |
|||
Vart skickar jagVart skickar jag min skatte och moms anmälan är det till solna eller? |
|||
Smidigt förfarande vid flera försäljningar per dag
Hej alla på forumet! |
|||
Smidigt förfarande vid flera försäljningar per dag
Hej alla på forumet! |
|||
Vilken kontoplan
Hej. |
|||
Fora premier
Hej |
|||
Beräkna skatter och avgifterHejsan. Registrerade mig här eftersom jag funderar på att starta eget och det här stället verkade vara rätt forum för att ställa en liten fråga. Vet i... |
|||
Kostnader innan start avdragsgilla?
Tjena! |
|||
Vänta på skatteverket?
Hej! |
|||
Skriva F-skatten till 0Jag håller precis på att starta enskildfirma. Jag håller på med idrott på elitnivå och har tänkt att ta in sponsor- och prispengar i firman. Jag bedri... |
|||
Hur ta in privata inköp och hjäpmedel i företaget/bokföringe
Tjena ! :roll: |
|||
Angående utlandsmoms/tull
Jo! Normalt när jag får fakturor på utlandsmoms/tull via posten (skickar med EMS) brukar det se ut exempelvis såhär: |
|||
Årsskifte med kontantmetoden.
Hej |
|||
Eget uttag och skatt i januari, vilket bokföringsår?
hej! |
|||
Avsluta året, vad behöver vi egentligen göra ?
Vi är ett handelsbolag med två fysiska människor som delägare (50/50). |
|||
Moms utanför EU
Hej igen! |
|||
Avskrivning telefon?Jag har köpt ny mobiltelefon i företaget, måste jag göra avskrivning på den? Om det beror på procent i förhållande till omsättning eller något, var gå... |
|||
Passiv näringsverksamhet
Hej, |
|||
Pensionsförsäkring - privat eller inte.Jag har haft igång min enskilda firma i snart ett halvår och känner att det är dags för att tänka på pensionen 🙁 Nu undrar jag om någon vet vad som... |
|||