Prenumerera
Ekonomi
Kontering av kaffefika
Hej, |
|||
Kontering av arbetsgivaravgifterJag har fått intrycket att man ska bokföra alla kostnader för en lön under månaden kostnaden uppstår, dvs när lönen betalas ut, även arbetsgivaravgift... |
|||
Kontering av preliminärskattJag bokför kontoutdraget från Skatteverket. Vilket konto sätter jag den preliminära skatten som dras varje månad? 2518, betald preliminär skatt? |
|||
Kursavgift, kan man redovisa moms på konto 2641?Hej! Det ligger en faktura framför mig, utbildningskursavgift av min kollega. Kan jag bokföra moms på konto 2641, debiterad ingående moms? Trodde att... |
|||
postförskott med bankgiroOm man ska skickar varor mot postförskott, måste man ha ett postgiro då när de ska hämta ut varorna och betala eller man kan ha bankgiro?? |
|||
Vart skickar jagVart skickar jag min skatte och moms anmälan är det till solna eller? |
|||
Smidigt förfarande vid flera försäljningar per dag
Hej alla på forumet! |
|||
Smidigt förfarande vid flera försäljningar per dag
Hej alla på forumet! |
|||
Vilken kontoplan
Hej. |
|||
Fora premier
Hej |
|||
Beräkna skatter och avgifterHejsan. Registrerade mig här eftersom jag funderar på att starta eget och det här stället verkade vara rätt forum för att ställa en liten fråga. Vet i... |
|||
Kostnader innan start avdragsgilla?
Tjena! |
|||
Vänta på skatteverket?
Hej! |
|||
Skriva F-skatten till 0Jag håller precis på att starta enskildfirma. Jag håller på med idrott på elitnivå och har tänkt att ta in sponsor- och prispengar i firman. Jag bedri... |
|||
Hur ta in privata inköp och hjäpmedel i företaget/bokföringe
Tjena ! :roll: |
|||
Angående utlandsmoms/tull
Jo! Normalt när jag får fakturor på utlandsmoms/tull via posten (skickar med EMS) brukar det se ut exempelvis såhär: |
|||
Årsskifte med kontantmetoden.
Hej |
|||
Eget uttag och skatt i januari, vilket bokföringsår?
hej! |
|||
Avsluta året, vad behöver vi egentligen göra ?
Vi är ett handelsbolag med två fysiska människor som delägare (50/50). |
|||
Moms utanför EU
Hej igen! |
|||