Prenumerera Ekonomi
Angående utlandsmoms/tull
Jo! Normalt när jag får fakturor på utlandsmoms/tull via posten (skickar med EMS) brukar det se ut exempelvis såhär: |
|||
Årsskifte med kontantmetoden.
Hej |
|||
Eget uttag och skatt i januari, vilket bokföringsår?
hej! |
|||
Avsluta året, vad behöver vi egentligen göra ?
Vi är ett handelsbolag med två fysiska människor som delägare (50/50). |
|||
Moms utanför EU
Hej igen! |
|||
Avskrivning telefon?Jag har köpt ny mobiltelefon i företaget, måste jag göra avskrivning på den? Om det beror på procent i förhållande till omsättning eller något, var gå... |
|||
Passiv näringsverksamhet
Hej, |
|||
Pensionsförsäkring - privat eller inte.Jag har haft igång min enskilda firma i snart ett halvår och känner att det är dags för att tänka på pensionen 🙁 Nu undrar jag om någon vet vad som... |
|||
Hur ska jag lägga på momsen?
Hej alla! |
|||
Avdrag för underskott mellan verksamheter
Hej alla snälla hjälpsamma! |
|||
Verifikation för kundfodringar?
Nu blir väl någon irriterad på mig. Det här är tredje frågan på raken. Lovar att bli mer genomtänkt i mina frågor. |
|||
Avdrag för kontor
Lite mer frågor från en novis. |
|||
Kundfodringar - ej betalda fakturor
Hej! |
|||
Post Giro
Hejsan! Mitt namn är Teresia och jag är ny här 🙂 |
|||
Kontokort?
Jag tar upp en tidigare tråd då jag skulle vilja ha svar på lite fler frågor. |
|||
Bokföra med spcs enskild firma ?
Hej! |
|||
Amorteringar
Jag har en fundering kring amorteringar av banklån som är tagna av företaget. Får man dra av dessa från årets vinst? |
|||
Amortering
Jag har en fundering kring amorteringar av banklån som är tagna av företaget. Får man dra av dessa från årets vinst? |
|||
betala ut ersättning till en privatperson???
Hej, |
|||
använda kontantmetoden fast att jag skickar ut faktura?Hej läste lite på skatteverkets hemsida att om man inte uppnår 3miljoner kronor i omsättning så kan man få upprätta en förenklat årbokslut. Och sen lä... |
|||