Prenumerera Ekonomi
Bokföra Postens avgifter för postbox
Hur ska jag bokföra postens avgifter för svarspost/postbox? Vilket konto ska jag lägga det på? |
|||
hjälp behövs"Den som både bedriver näringsverksamhet och har anställningsinkomst behöver både F- och A-skattsedel, eftersom F-skatten inte får inte användas i en... |
|||
Knepig fråga
Jag har tillsammans med min syster en handelsbolag som har legat vilande i över 5 år nu. |
|||
Inköp innan företagsstart
Hej, |
|||
Hur bokför jag detta?
Har tre bokföringsfrågor jag undrar över. |
|||
Hur bokföra checkkrediten som ver.1 i EF?
Hej, |
|||
SKATTEKÅTA SVERIGE!!!!Jag har varit på en hel del starta eget seminarier osv. Alla säger att det är skitlätt att starta egen firma vilket det är. Men det finns inte en enda... |
|||
SKATTEKÅTA SVERIGE!!!!Jag har varit på en hel del starta eget seminarier osv. Alla säger att det är skitlätt att starta egen firma vilket det är. Men det finns inte en enda... |
|||
Varuinköp som skall användas i firman, inte säljas vidare...Jag har importerat en del produkter som jag ämnar sälja. En av de produkter som jag tog hem är tänkt som ett prov som jag inte ämnar sälja utan använd... |
|||
Bokföra aktiekapitalSitter här och ska börja att bokföra ett nystartat AB, jag har fått en lista med de 5 första affärshändelserna (från Standardbolag..)och funderar lite... |
|||
Bokföra kvitton
Har handlat lite verktyg och material och har vanliga kvitton från butik. |
|||
Bokföring av händelser innan verksamhetsstart
Tjena! |
|||
årsbokslutHar en enskild firma som jag driver vid sidan av en anställning. Det är alltså ingen stor firma och jag har inte en årsomsättning som överstiger 20 pr... |
|||
Avrunda momsen uppåt eller neråt?På momsdeklarationen, avrundar man ören uppåt eller neråt eller bara till närmaste krona? Har läst här på forumet någonstans om det, att man bara fick... |
|||
tv-spel?
Hej gott folk! Kategori: Inköp |
|||
Vinst i enskild firma
Hej! |
|||
Företagets/min egendom?I företaget behöver jag en smidig digitalkamera och planerar samtidigt att privat köpa en ny mobil. Kan företaget köpa in en kameramobil som jag använ... |
|||
väldigt hög restskatt nästa år... hur kan man motverka den?
nästa år kommer jag få en enormt stor restskatt i mitt kommanditbolag... |
|||
bokföring av dator
Jag har en fråga angående bokföring av dator. |
|||
Avsluta året
Ja, det gäller att vara ute i god tid alltså.... 🙂 |
|||