Prenumerera Ekonomi
Forextrading/valutahandelNågon som vet hur man skattar för forextrading som privatperson eller? |
|||
Redovisningsbok?Finns det någon som har ett tips på en bra redovisningsbok som kan lära en hur man bokför löpande? Alltså inte skillnaden mellan debet och kredit utan... |
|||
Dagsrapporter från webbutik
Går lite i tankarna på att starta en webbutik med viss telefonförsäljning också. |
|||
KvittouppgifterVilka uppifter måste vara med när man fyller i ett kvitto från ett vanligt kvittensblock. Blir ju ganska jobbigt att fylla i då jag kommer att ha mång... |
|||
Timpris
Hej! |
|||
Köpa tjänst före eller efter bolagsbildning?
Kanske fel forum, men jag tycker det passar minst sämst här. Kategori: Inköp |
|||
Obeskattade intäkter/tillgångar. Kontering?
Hej behöver lite hjälp med kontering av Obeskattade intäkter. |
|||
Inköp varor o tjänster från EU land (moms)Hur bokför jag en levfaktura från t.ex Danmark som är utan moms? Vad jag förstår så ska jag bokföra en beräknad moms? Hur redovisar jag den. Skriv gär... |
|||
Bokslutsmetoden och mervärdesskatt
Jag har två saker som förbryllar mig. |
|||
Årsavslut i SPCS ?
Tjena |
|||
FA-skatt
Hej! |
|||
Privat mobil i företaget?I höstas köpte jag ny mobil privat (Telia) med en bindningstid på 12 månader. Nu har jag startat företag (enskild firma) och det känns meningslöst att... |
|||
när Moms står inte skrivet på fakturan
Hej! |
|||
bokföring av kostnader som betalas av en kund
Hej! |
|||
Bokföringsprg.
Hej! |
|||
Bokföringsprg.
Hej! |
|||
Moms vid handel från annat EU-land och sen Sverige?Hur beräknar man momsen i följande fall? Jag tänkte trycka böckerna i Danmark. För enkelhetens skull räknar vi på en bok. Att trycka en bok i Danmark... |
|||
Ab vad kan gå fel?Tjena, jag och en polare ska starta upp ett AB eller den engelska motsvarigheten med en filial i Sverige, Ingen av oss har någon som hälst erfarenhet... |
|||
bokföra representation?
hej, hoppas nån kan hjälpa mig i detta ärende. |
|||
Bokföring och datum!
Hej! |
|||