Prenumerera Ekonomi
Sponsring - hur funkar det?
Hej!
Kategori:
Finansiering, Riskkapital och Bidrag
|
|||
Lager vinst skatt
Hej |
|||
Bokföring av egna insättningar / uttag
Hej |
|||
Färsäljning på mässor
Hej, |
|||
Lokalhyra
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Aktiebolag utan 100.000För dig som avser starta aktiebolag men inte vill låsa 100.000 i aktiekapital. Se www.ragoni.se för mer information. |
|||
Fastighetsköp...
Ursäkta dålig svenskan… |
|||
Avskrivningar varulager.
Hej, |
|||
Varulager avskrivning
Hej, |
|||
Hur ska jag bökförar Bolagverket avgifter?
Allra först förlåt min dålig svenska :oops: |
|||
Interimsskulder,fodringarHur bokför jag det som står som interimsskulder respfodringar i bokslutet. För jag över det till levskulder,kundfodringar? |
|||
ändrad inkomsthejsan, jag har blivit anställd på deltid av min största kund och kommer alltså inte tjäna i närheten så mycket som jag tänkt i företaget. Kan jag änd... |
|||
CommunityFinns det någon som känner till en Open Source lösning för ett Community motsvarande tex oscommerce när det gäller webbutik? Kategori: Inköp |
|||
EU moms vidarefaktureradÄr det någon som vet vilka regler som gäller i detta fall. Jag får en levfaktura från Danmark utan moms,( jag bokför med beräknad moms.) Kostnaden ska... |
|||
Olika datum på faktura och kontoutdrag
Hej, |
|||
AB och undvika att bli förklarad insolvent.Har en liten fråga – vad är det minsta kapital som man måste ha på bank kontot när man driver AB? Det måste väl vara en minsta aktiekapital summa som... |
|||
Hyra eller förmånsbeskattas?Om man bor i ett hus som ägs av ens egna aktiebolag, hur gör man smartast då? Betalar man en hyra till AB eller ska man förmånsbeskattas i sin deklara... |
|||
Vet ej vad viket konto jag ska väljaJag tänkte bokföra ett köp av en domän som jag har köpt till företaget. Det är som så att just nu har jag inget bankgiro eller plusgiro så problemet b... |
|||
Debitera milersättningJag har alldeles nyligen fått mitt F-skattebevis och kommer nu att behöva använda min privata bil i tjänsteärenden. Företagsformen är enskild firma oc... |
|||
För många tecken i mottagarnamnet (säger plusgirot/kassaservHar någon mer än jag stött på patrull när det är dags att betala en faktura till ex. Kina som ofta har långa mottagarnamn till sina bankkonton? ePlusg... Kategori: Inköp |
|||