Prenumerera
Ekonomi
Moms månadvis eller årsvis?Har precis startat upp företag och alla papper har just kommit. Fick tips då jag skulle fylla i papper att redovisa momsen årvis och fattade det som o... |
|||
bokföra lön.........hur
tjenare |
|||
Hjälp! Jag har tagit ut fel moms!Oj oj oj oj. Under ett helt år har jag satt följande momssatser på fakturor för böcker: 6% på boken och 25% på frakten. Plötsligt sa mig nu en bekant... |
|||
provisionsförsäljare
hej! |
|||
Representation
Hej! |
|||
Import utan moms och tull
Tjena, |
|||
Import och moms
Hej! |
|||
lagerförändringVid årets slut när jag ska bokföra lagerförändring (4010 kredit, 1400 debet) så är det alltså förändringen från föregående år jag ska bokföra? Om jag... |
|||
Redovisat resultat (med eller utan lager?) i deklarationenNu när jag ska deklarera privat (jag är 50% delägare i ett HB) är jag nyfiken på om jag ska ta med lagervärdet i det redovisade resultatet som "översk... |
|||
Bokföring momsrapport
Hej igen! |
|||
Ränta och skatt på dennaUrsäkta min kanske fåniga fråga. Jag har tidigare haft enskilda firmans (mycket ringa) tillgångar på ett bankkonto utan ränta, men nu bytt till ett me... |
|||
Bankkostnad med moms?
Hej. |
|||
bokförig av kreditkortköp
Hej :roll: |
|||
Sponsring - hur funkar det?
Hej!
Kategori:
Finansiering, Riskkapital och Bidrag
|
|||
Lager vinst skatt
Hej |
|||
Bokföring av egna insättningar / uttag
Hej |
|||
Färsäljning på mässor
Hej, |
|||
Lokalhyra
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Aktiebolag utan 100.000För dig som avser starta aktiebolag men inte vill låsa 100.000 i aktiekapital. Se www.ragoni.se för mer information. |
|||
Fastighetsköp...
Ursäkta dålig svenskan… |
|||