Prenumerera Ekonomi
Avskrivning av inventarierAvskrivning av inventarier skall det göras i slutet av bokföringsåret eller i början på nästa bokföringsår ? |
|||
Enskild firma - ett gäng frågorHej, jag har aldrig haft företag tidigare och kommer att registrera enskild firma. Jag är anställd på en reklambyrå men ska nu sälja en idé till en ev... |
|||
Återköp av varaJag köpte datorutrustning som jag bokförde förra året som nu är låst. För någon vecka sedan lämnade jag tillbaka varorna till leverantören (eftersom d... |
|||
Inventarie
Hej! |
|||
Resultatet - något är fel
Hej, |
|||
Svenska Artikelsidor?
Jag skulle vara tacksam för rekommendationer om några svenska artikelsidor där man kan posta sina egna artiklar förutom: |
|||
Hur går jag tillväga med kundreturer?Jag har "drabbats" av min första kundretur. En utav mina kunder har ångrat sitt köp och skall skicka tillbaka varan. Jag ska kreditera kunden (lämna t... |
|||
Moms månadvis eller årsvis?Har precis startat upp företag och alla papper har just kommit. Fick tips då jag skulle fylla i papper att redovisa momsen årvis och fattade det som o... |
|||
bokföra lön.........hur
tjenare |
|||
Hjälp! Jag har tagit ut fel moms!Oj oj oj oj. Under ett helt år har jag satt följande momssatser på fakturor för böcker: 6% på boken och 25% på frakten. Plötsligt sa mig nu en bekant... |
|||
provisionsförsäljare
hej! |
|||
Representation
Hej! |
|||
Import utan moms och tull
Tjena, |
|||
Import och moms
Hej! |
|||
lagerförändringVid årets slut när jag ska bokföra lagerförändring (4010 kredit, 1400 debet) så är det alltså förändringen från föregående år jag ska bokföra? Om jag... |
|||
Redovisat resultat (med eller utan lager?) i deklarationenNu när jag ska deklarera privat (jag är 50% delägare i ett HB) är jag nyfiken på om jag ska ta med lagervärdet i det redovisade resultatet som "översk... |
|||
Bokföring momsrapport
Hej igen! |
|||
Ränta och skatt på dennaUrsäkta min kanske fåniga fråga. Jag har tidigare haft enskilda firmans (mycket ringa) tillgångar på ett bankkonto utan ränta, men nu bytt till ett me... |
|||
Bankkostnad med moms?
Hej. |
|||
bokförig av kreditkortköp
Hej :roll: |
|||