Prenumerera Ekonomi
momsfri intäkt
Diesel som har förbrukats till skogsmaskinerna kan man få söka tillbaka skatten på. |
|||
Kostnad för bokföringJag undrar lite vad ni betalar i timmen för bokföringen? Jag skulle vilja leja bort min bokföring för mitt enskilda företag och då menar jag alltihop.... |
|||
Konto för F-skatt i enskild firmaHur bokför jag kostnaden för F skatten i en enskild firma? Vilket konto ska jag använda? Jag har motkonterat 1940 till 2012. Är det fel? I mitt AB anv... |
|||
Inköp av specialbeställd programvara?
Hej, Kategori: Inköp |
|||
Bokföring utlandsförsäljning betald av svensk?
Jag undrar hur jag ska bokföra en försäljning som skickas till Japan, men betalas av en svensk? (beställningen är gjord av en svensk person) |
|||
missnöjd med invetarieköp (avskrivning)
Köpte i år en svets som jag konterade så här |
|||
Momssats för konsert på nattkubb?Jag håller på att arrangera en minitturné för ett par av artisterna på min webbtjänst. Först riktar vi in oss på studentställen, och tydligen slipper... |
|||
Spara i IP-fond?Min enskilda firma (som jag driver bredvid min anställning) går med några tusen i plus varje år. Nu fick jag tips om att jag kunde avsätta pengar i en... |
|||
AMS Starta eget bidrag...som återupprättats i vissa områden... Någon som har erfarenheter från det? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföring av outsourcead faktura
Tjena |
|||
Ångerrätt!Hur bokför jag om kunden nyttjar ångerätten i min webbutik och jag skickar tillbaka varan? |
|||
Vid vilken vinstsumma borde Hobbyföretag övergå till "Riktigt" företag?
Månadsvis? |
|||
hur man gör en bokföring.
Undrar hur man går lite till väga om man ska göra bokföringen. |
|||
faktura som gäller förra årets kostnader
Om jag nu får en faktura från någon som har med år 2006 att göra. |
|||
Resekostnader och avskrivning dator
Hej. jag har två frågor angående bokföring |
|||
bokslut
Kan man flytta bokslutet från jan-dec till 1maj-30april? |
|||
En liten frågaDet startas upp nya forum och bloggar osv överallt. Det hade varit mycket intressant att veta ungefär hur det går för dessa ekonomiskt. Vad kan ett fo... |
|||
skattedeklaration
Har lagt in ingående balans personal källskatt och skuld sociala avgifter och momskonto |
|||
Vilken bank bör man välja?
Jag har för tillfället en lokal bank i skåne - Sparbanken Gripen. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Tips på böcker/hemsidor att läsa om bokföring och skatter
Hej! |
|||