Prenumerera Ekonomi
Lagra bokföringen elektroniskt
Hejsan! |
|||
Bokföra kreditkortsbetalning typ PayPal/Paynova
Hej! |
|||
Blåst på betalningBanken har dragit 2040 kr från vårt konto för att vi tagit emot ett stulet kreditkort och slartvat med att ta leg. De har alltså redan ersatt kunden,... |
|||
förmåner i enskild firmaJag har en enskild firma och inga anställda. Får jag ta del av förmånder som eventuella anställda skulle få, t.ex. julgåvor? |
|||
Intäkter via internet... ELLER??
Okej! Snacka går ju. Jag kan verkligen noll om det här och har följande dilemma: Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Prissättning
Hej! Jag är helt grön när det gäller företagande. Nyss startat en web-butik som säljer engångsartiklar. |
|||
ensidig reglering av partVad innebär det lite kortfattat inom jobborganisationen? |
|||
anställd och egen företagareJag vill veta vilka regler som gäller om egenavgiter när man är fastanställd och bedriver enskild firma på fritid och dessutom att verksamheten har ge... |
|||
Beräkna preliminärskatt
Hej! |
|||
Inkorrekt balansrapport?
Hej! |
|||
Numrering av verifikationer
Ska man markera alla papper som ingår i en verifikation i grundboken med samma nummer? |
|||
Inredningsgrossister?
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Bokföring av varuinköp utlandet
Hej, |
|||
Köp av privatperson
Hej, |
|||
Bifirmor
Hur många Bifirmor kan man ha kopplat till ett aktiebolag? |
|||
F-Skattesedel/Momsregistrering och VAT-nummer?
Hej! |
|||
klantigaste felbokningen nånsin?Jag är, som ni kommer att förstå, nybörjare på detta med bokföring. Startade AB 1/4 i år och måste snabbt komma igång med bokföringen. Fick tips från... |
|||
Bokföra kostnader innan företagsstartSom jag har förstått det kan man dra av momsen för kostnader som skett i upp till ett år innan företagsstart. Min fråga är hur jag ska bokföra dessa k... |
|||
Hur vet man hur mycket som behövs i startkapital?
Hur räknar man ut det egentligen? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
SPCS-mall?
Hej Alla |
|||