Prenumerera Ekonomi
Banklån??Är det överhuvudtaget möjligt att låna pengar av banken för start av eget företag om man inte har något eget kapital? Jag har heller ingen säkerhet i... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Dra av kvitton med andra valutor
Hej! |
|||
Skatt & momsfråga.
Fick en fråga av en tjej som inspirerats av mina saker. Hur svarar man enklast? |
|||
Skänka en viss procent av försäljning till välgörenhet, hur bokföra?Vi har en tanke på att skänka en viss procent, alternativt en fast summa pengar per 100.- som kunden handlar för till någon slags välgörenhet, såsom c... |
|||
hur blir det med moms när man handlar från t.ex. Tradera?
Kom just på en sak... (som vanligt 😃 ) |
|||
Grossister i Europa/Mobil telefoner
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Ändra datum i SPCSHej. Jag har bokfört en hel del verifikationer och inser nu att jag glömt att fylla i rätt datum på ett flertal. Finns det något sätt att ändra datume... |
|||
skatteskuld innan start av företag
Hej, |
|||
Dator
Har köpt dator tidigare i år. satte den inventarien på tillgångskonto för att avskriva den. |
|||
Bokföra återlämnande av vara
Följande scenario: |
|||
Bokföring kontantkort
Jag har köpt ett kontantkort till min mobiltelefon via tele2:s hemsida. |
|||
Inköp av maskin - bokfört på 1211 - nu då?!
Har köpt en svets som behövs i företaget. Har bokfört på 1211 (Maskiner). Är ett balanskonto. |
|||
Inköp av hotellcheckar med företagskort - bokföringsfrågor - snälla hjälp
Hej |
|||
Momsfråga
Hej! |
|||
Bokföra byggmoms
När jag bokför en lev.faktura där det rör sig om omvänd byggmoms så kan det ju ut så här: |
|||
Bokföra svinnHur bokför jag svinn i en enskild firma? Företaget är en blomsteraffär som har ett visst svinn och det måste jag väl bokföra? Ska jag bokföra det varj... |
|||
Kundretur, nu ska kunden få tillbaka för utlägg för portoKunden har alltså bekostat returportot och jag (EF) skall stå för portot eftersom varan var defekt. Har nu satt in pengar på kundens bankkonto. Är det... |
|||
Förfallodatum
Ursäkta brister i minnet. |
|||
Praktisk bokföringsfråga - hur bokföra vid dubbelt betald faktura?
Hej |
|||
Nytt företag nya möjligheter
Hej |
|||