Prenumerera
Ekonomi
missnöjd med invetarieköp (avskrivning)
Köpte i år en svets som jag konterade så här |
|||
Momssats för konsert på nattkubb?Jag håller på att arrangera en minitturné för ett par av artisterna på min webbtjänst. Först riktar vi in oss på studentställen, och tydligen slipper... |
|||
Spara i IP-fond?Min enskilda firma (som jag driver bredvid min anställning) går med några tusen i plus varje år. Nu fick jag tips om att jag kunde avsätta pengar i en... |
|||
AMS Starta eget bidrag...som återupprättats i vissa områden... Någon som har erfarenheter från det? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföring av outsourcead faktura
Tjena |
|||
Ångerrätt!Hur bokför jag om kunden nyttjar ångerätten i min webbutik och jag skickar tillbaka varan? |
|||
Vid vilken vinstsumma borde Hobbyföretag övergå till "Riktigt" företag?
Månadsvis? |
|||
hur man gör en bokföring.
Undrar hur man går lite till väga om man ska göra bokföringen. |
|||
faktura som gäller förra årets kostnader
Om jag nu får en faktura från någon som har med år 2006 att göra. |
|||
Resekostnader och avskrivning dator
Hej. jag har två frågor angående bokföring |
|||
bokslut
Kan man flytta bokslutet från jan-dec till 1maj-30april? |
|||
En liten frågaDet startas upp nya forum och bloggar osv överallt. Det hade varit mycket intressant att veta ungefär hur det går för dessa ekonomiskt. Vad kan ett fo... |
|||
skattedeklaration
Har lagt in ingående balans personal källskatt och skuld sociala avgifter och momskonto |
|||
Vilken bank bör man välja?
Jag har för tillfället en lokal bank i skåne - Sparbanken Gripen. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Tips på böcker/hemsidor att läsa om bokföring och skatter
Hej! |
|||
FörsäkringsmäklareNågon som har anlitat en försäkringsmäklare (sakförsäkring) i Göteborg och som har lust att ge en rekommendation? 🙂 Kategori: Inköp |
|||
Bokföra egentillverkade produkter?Om jag driver ett företag som själv tillverkar produkter, måste detta bokföras på något sätt? Om jag t ex köper in produktionsmaterial för 5000:- och... |
|||
Fler bokföringsfrågor, nu angående bokföring förskottsbetalning/verifikation
Jag är förlorad i bokföringsdjungeln. 😃 |
|||
Kund har fått felaktig vara och nu skall jag skicka en ny, hur kontera?Jag har en EF och kunden har återsänt den felaktiga varan och jag skall nu skicka honom en ny likvärdig produkt. Skall detta konteras på något sätt el... |
|||
Swedbanks e-bokföring
Hej, |
|||