Prenumerera Ekonomi
Arbetastagare utomlands?
Hejsan. |
|||
Moms på faktureringsavgift
Hej! |
|||
Få tillbaka på momsenNär vi startade upp första verksamheten i vårt HB förra sommaren gick det helt okej varje månad och vi betalade därför snällt in en massa moms varje m... |
|||
Avstämning av kontantkassaHej igen, jo det gäller min spel/tobaksbutik som jag skrev om här -> Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer |
|||
"Egen" produkt för tillverkning i Asien?Jag har nu ett tag gjort lite research på en produkt jag vill ta fram för att sedan sälja in till dagligvaruhandeln. Jag har fått god respons från ink... Kategori: Inköp |
|||
Ej inbetald moms som skuld!När man betalar in moms varje månad så blir ju novembers o decembers moms en skuld till staten som förs in på B14 på NE. Kan en tidigare missad inbeta... |
|||
Hur bokföra försenad pensionspremieUndrar hur man ska bokföra en pensionspremie som dras den 28 december från ett bankonto men som bokförs 2 januari hos försäkringsbolaget. I och med de... |
|||
AnnonssystemVilka annonssystem för internet kan ni rekommendera och varför? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Rabatter man lämnar - bokföring av
Hej! |
|||
kontoplan för atg/tobaksbutikHej underbart forum som jag varit en flitigare läsare till, dock aldrig registrerat mig då jag inte behövt hjälp. Nu behöver jag det äntligen och fler... |
|||
Grundbok o Huvudbok i bokföring med dagboksblad!Har inte riktigt förstått vad det innebär med grundbok o huvudbok. Jag har endast 2 inteäkter varje månad o några få utgifter varje år. Förstår inte m... |
|||
köpa domännamn innan företagsstart, hur blir det med bokföring och ekonomi?
Håller på att starta upp eget företag, och ska skicka in ansökan om FA-skatt, momsregistrering och registrering hos bolagsverket idag. |
|||
Boföring o decimalproblem!Detta är ju ett väldigt pyttigt spörsmål men i alla fall ett lite problem som jag upptäckte när jag skulle räkna ihop Eget Kapital, B10 alltså Summa t... |
|||
Månadsvis Moms i Deklarationen!
Bakgrund: |
|||
Ingående moms vid import (Schweiz) utan tull
Hej! |
|||
Bokföra värde på webbsite och domäner
Hur skall man bokföra värdet på en webbshop? samt tillhörande domäner. jag har hört nånstans att värdet på en webbshop blir vinsten x 6 per år? |
|||
Vad får jag kvar när moms och skatt är dragen?
Mera frågor som jag hoppas någon kan svara på 🙂 |
|||
importera från företag inom EU som inte drar av VATHallå på er! Helt ny här på forumet, är i startgroparna att öppna ett mindre företag baserat på nätauktioner. Ska bara ha det som sidoinkomst då jag s... |
|||
kontering
Nu behöver jag hjälp med kontering av leverantörskulder och kundfodringar. |
|||
Bilen - Avdrag - vad kan jag göra ?
Nu är jag på G med att summera min kör journal här rtfm och undrar lite om någon har några tips på vad rätt för avdrag jag har. |
|||