Prenumerera Ekonomi
Bokföring av utlägg för kundsräkning
Har en fråga angående bokföring av utlägg för kunds räkning. |
|||
Bokslut - sem.löneskuld
Jag sitter med bokslutet i mitt AB och undrar hur jag skja boka upp sem.löneskulden. |
|||
Reseavdrag igen
Om man har enskild firma och bokför enl. kontantmetoden och skall dra av för tjänsteresor med egen bil, kan man göra så här? (Visma enskild firma) |
|||
shysstaC bokföringsprogram
Detta program är helt värdelöst... |
|||
frågor vid redovisning av deklaration
Hallå... som många andra som är förstaårs näringsidkare har jag lite frågor. |
|||
SPCS: Administration 500 vs Enskild Firma
Inköpt SPCS administration 500 för 3 månader sedan, var tänkt att jag skulle dra igång ett handelsbolag, men det blev enskild firma istället. |
|||
Representation
Har frågor om detta |
|||
Lite förvirrad med utgående moms
Hej alla, |
|||
Bokföring Med Visma egen firma
Jag är egen företagare och var dum nog att prova Visma Administration (alldeles för krångligt helt enkelt). |
|||
Fråga kring NE-blanketten
Hej, |
|||
avdrag+bokföringJag ska göra ett avdrag i deklarationen på t.ex. hemsida. Hur gör jag då? och hur bokför jag det? Bokför jag det som en vanlig leverantörsfaktura och... |
|||
Moms vid utrikeshandel
Detta går att utläsa från broschyren "MOMS VID UTRIKESHANDEL". |
|||
eget kapital
Hej, |
|||
Egen insättning?
Hej, |
|||
Bokföra inköp från EU-land?
Hej, |
|||
Bokföra skatteåterbäring
Om jag får tillbaka på skatten och jag har en enskild firma, hur ska detta då bokföras? |
|||
Allmänna avdrag, underskott vid nystartat företag
Hej, |
|||
Olika resultat i deklaration och bokföringJag får olika resultat i deklarationen och bokföringen... Jag får ca 10 000 kr högre vinst i deklarationen jämfört med i bokföringen. Ska det vara så?... |
|||
Deklarationsblankett NE, avdrag för arbetsplats i hemmet?Jag undrar vart man fyller i avdraget för arbetsplats i hemmet (4000🙂 i den nya deklarationsblanketten för enskild näringsverksamhet NE? |
|||
Vad gör man när kvitton/fakturor ej stämmer med moms?Har fått kvitton framförallt med fel momssats alternativt felräknat, även ett kvitto där det stod en moms på kvittot och en annan på kontokortskvittot... |
|||