Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 19 år sedan
Engagerad medlem
117

Angående utlandsmoms/tull


Jo! Normalt när jag får fakturor på utlandsmoms/tull via posten (skickar med EMS) brukar det se ut exempelvis såhär:



Totalt: 196 kr

Moms: 181 kr

Tull: 15 kr



Tullvärde: 712 kr

Momsgrund: 727 kr





Min sista faktura hade samma "totalvärde" som "grund" för tullvärde, så det blev mer:

Totalt: 423 kr

Moms: 423 kr



.. Då är det väl bara att jag bokför såhär:

1930 d 423

2645 k 423



.. istället för som jag brukar, såhär:

1930 d 196

2645 k 181

5720 k 15





Och inga konstigheter i övrigt, eller? Tyckte att det var lite knepigt/ovanligt, så "säkerhetsskullfrågar" även om det verkade rätt tydligt sådär att jag väl "måste" göra på det viset?
Engagerad medlem
117
Nu tar jag mod till mig och satsar på det!



Vore toppenbra om någon kunde stilla min oro dock..?
Engagerad medlem
206
satsa på det :wink:
Skatteverket Tel: 0771-567 567

www.kontrollerabokforing.se
Engagerad medlem
117
Tack, det funkade. 🙂 Lättad till tusen!
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.