Prenumerera Ekonomi
Tullfri gräns för företag?
Finns det någon tullfri gräns för företag? |
|||
Missat momsregistrera
Ett nystartat företag blev ej registrerat för moms. |
|||
Nybörjarfrågor om bokföring
Hejsan! |
|||
Verifikation för betalning av lev.faktura?
Halloj, bered er på en basic-fråga utan dess like 🙂 |
|||
Bokföring av faktura som är såld till Amfa, utbetald men senare ej godkänd.
I normala fall bokför jag (siffror bara exempel, ej exakta) |
|||
Köp av företagMin sambo skall sannolikt köpa andelar i ett företag. Företaget är inget AB, utan ett KB så vitt jag vet. Det ingår i ett samarbete med flera andra fö... |
|||
Bokföra inköp av material korrekt
Jag har en hel del fakturor ute nu, på flera av dom har jag först köpt in material själv, och sedan sålt det vidare till kund. |
|||
Arbetsgivaravgifter i samband med ersättning till 17-åring med A-skattMin syster har hjälpt mig med ett mindre arbete för det handelsbolag som jag är delägare i. Som ersättning har jag tänkt betala henne 9000 kronor. Jag... |
|||
Preliminär självdeklarationKort info: Vi är två killar som precis tagit studenten och ska stara handelsbolag och sälja tjänster. Båda är helt färska inom företagande men försök... |
|||
EngångsutbetalningHar en fråga angående engångsutbetalningar till privatpersoner. Ska ta in två personer som båda har A skatt. De ska jobba för mig en dag och jag tänke... |
|||
SvinnJag har egen firma och använder kontantmetoden/bokslutsmetoden. Under året har jag varut tvungen att kassera livsmedel för ett marknadsvärde på ca 10... |
|||
Dra av moms för drivmedel
Får man i ett aktiebolag dra av momsen på de drivmedel man använder till de två leasingbilar företaget använder sig av? |
|||
Fri prissättning?Jag säljer hälsokostprodukter och tar i bland ut några till mig själv. Dessa skall då bokföras som en inkomst och marknadsmässigt värde skall gälla. D... |
|||
Företagsform, förvalta och äga fastigheter
Hej, |
|||
Nytt företag / Dotterbolag?Jag har idag ett aktiebolag tillsammans med en kollega och ska starta ett till företag tillsammans med ytterliggare två personer. Jag och min kollega... |
|||
Nu kommer inkomster: hur blir det?Jo, nu har jag haft verksamheten igång några veckor, fått iordning allting och skickat fakturor, snart kommer pengarna börja trilla in på kontot :win... |
|||
Var går gränsen för lån av pengar i AB?
Sköter som sagt ekonomin i ett bolag o ägaren har tagit ut ca 50000 sek från bankkontot som ej har redovisats o är ett lån säger personen. |
|||
Bokföring av inköp med kreditkortJag har en fråga angående bokföring av kreditkort. Jag går t.ex. och köper pennor för företaget med företagets kreditkort för 100kr. Jag bokför då köp... |
|||
påsarJag ska starta en klädbutik i höst och har börjat kolla på påsar. Det är en hel värld för sig. Någon som har några tips? Det jag har hittat är svindyr... Kategori: Inköp |
|||
Räkna ut kostnad för lön?
Har en kille som vill ha ut 150kr i timmen brutto i lön. |
|||