Ange exakt vad i faktura?

21
Läste i ett inlägg nedan att man bl.a. ska ha följande med i sin faktura:

• Beskattningsunderlaget för varje skattesats eller
undantag, enhetspriset exklusive moms, samt
eventuell prisnedsättning eller rabatt som inte
ingår i enhetspriset.

Då undrar jag ... om jag sålt 3 produkter som går på 25% moms, och 3 produkter som går på 12%, måste jag då räkna samman och skriva ut en "exkl-moms-summa" för varje "momssats-grupp"?

Eller räcker det att för _varje produkt_ skriva ut vilken momssats som gäller, samt respektive "exkl-moms-pris"?
(Och sen förstås räkna samman ett totalt momsbelopp, samt ett totalt "exkl-moms-belopp" och slutligen ett totalpris.)
17
I specificeringen av fakturan borde det ju framgå vilken momssats som tillämpas. Sedan i summeringen kan du ju summera den totala momsen alt. de olika momssatserna för sig. [br]Det sker lite olika idag beroende på vilket system man använder. [br]Använder du ett faktureringsprogram brukar detta skötas automatiskt för att följa gällande lagar. [br]
Faktureraflera - Redovisning från 690 kr/mån.
Nu vet Du som kund vad Din redovisning kostar!!
21
Ok tack. [br][br]Då undrar jag om följande uppställning är korrekt (se bifogad bild), med tanke på rabatten. Jag kom alltså överens med dem om att det uppdrag nr 2 gjordes kostnadsfritt. [br]Eller ska rabatt skrivas på nåt annat sätt, eller utan moms eller.. ja ni fattar..[br][br]
17
Ser helt okej ut!!
Faktureraflera - Redovisning från 690 kr/mån.
Nu vet Du som kund vad Din redovisning kostar!!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.